Snak

Mere indhold efter annoncen

Journalist: AC's Barca-skifte er ikke i fare

fre 20. maj 2022

Barcelona kæmper med dårlig økonomi, men aftalen med Andreas Christensen er på plads og kommer ikke i fare, forklarer Barca-journalisten Juan Jimenez til bold.dk.



Læs hele nyheden her
Giver da ingen mening med det skifte hvis han ikke er i start 11.
Jeg synes det er et oplagt skifte. En af verdens største klubber, med et mytisk ry. En spillestil der passer 100 %. Bedre løn. En konkurrencesituation han burde vinde. Konkurrencen i La Liga er også overskuelig, når Barca kunne blive nummer 2 i år i det dårligste år i lange tider. Barcas økonomiske situation er det eneste usikre, men det virker ikke som den største hæmsko.
Eric Garcia har slet ikke niveauet, og Pique er ved at blive for gammel. Det kun Araujo som står klart foran i hierakiet. AC skal nok få massere af kampe.
Hvis han er god nok spiller han. Og xavi bliver glad for hans evner med bolden.
Smager af en journalist der ikke aner hvem han er..
Mere indhold efter annoncen
Annonce
AC skal kæmpe med Garcia om fast spilletid. Pique stopper højst sandsynligt karrieren, og hvis ikke bliver han nok primært backup hvis der er skader.

Barcelona rygtes også interesseret i Kalidou Koulibaly fra Napoli (uanset om det er realistisk eller ej), hvis han ankommer trækker Pique nok stikket.
Farvel og tak, bold.dk
Jeg ser AC og Araujo som et potentielt mangeårigt monsterpar. De er begge unge, placeringsdygtige og hurtige (bare kig på Kalulu|Tomori i Milan og se hvad det har betydet for holdets presmuligheder). Araujo er virkelig god i luften, så hvis han støder op kan AC dække bagrummet af. Og AC er ikke uden evner i luftspillet... i La Liga er der trods alt færre størrelser a la Woods og Lukaku. Dertil spilforståelsen fra AC - og jeg synes ikke at Araujo virker dårlig på bolden heller (men har indrømmet ikke set alle Barca-kampe i sæsonen).

AC skal nok lige have en tilvænningsperiode; nyt land, nyt sprog, nyt hjem. Men når det er på plads og han kommer ind i spilfilosofien ser jeg ikke mange moderne midtstoppere, som er AC overlegen.
Garcia spiller jo kun fordi man ikke har bedre. Men hvad er det med AC, hvorfor har han haft så mange udfald i Chelsea og melder fra til en Cup finale af private årsager. Det virker mystisk. Barca må da være nervøs for om de har signet en spiller med "issues".
Hvorfor tager det så lang tid, det minder mere og mere om Halland' uendelige snak om sit mulige skift
Lyngby, Chelsea, Ipswich, La Viola & La Coruña Er som regel enig med Elkjær & Laudrup
Jeg tror osse der er masser af spilletid til AC - der kan dog være nogle sprog- (og kulturelle) vanskeligheder til at starte med. Tænker LaLiga er meget anderledes en England og Tyskland - særligt med al den kommunikation der er i en bagkæde.

Det bliver spændendne - men jeg har god fidus til AC/Araujo som makkerpar. Garcia mener jeg er for svag på næsten samtlige parametre (om end han hiver en god kamp ud af ærmet i ny og næ).
Ship it! https://spiludbydere.dk - https://krydsord.dk
Annonce