Faktuelt forkert??? Slovenien har 0,06 xg i første halvleg og 1,08 xg i anden halvleg! Fra minut 60 og frem sad man bare med følelsen hvornår udligner de, og som Hjulmand har for vane reagere han for sent og første udskiftning efter de har scoret er i øvrigt af defensiv karakter med Nørgaard, så reaktionen kommer først i 83. minut -det er simpelthen så ringe og lugter allerede af en gentagelse af VM i Qatar…
Snak
man 17. jun 2024
Kunne godt tænke mig at se Mæhle, Højlund/Wind og Dreyer sammen i front i en 4-3-3 bare i én kamp en dag, men det sker nok aldrig.
man 17. jun 2024
Generelt for høje karakter af Bold.k til de danske spillere. Den eneste spiller, hvor karakteren kan forsvares er Andreas Christensen. Resten af sumpen af danske spillere burde maksimalt tildeles karakteren 4/10 inklusive Christian Eriksen.
Eriksen havde momentum i den første gode halve time rent offensivt - dog ikke i presspillet, spm qua hans manglende hurtighed ikke evner. Hvorom alting er, så spillede Eriksen i den gode halve time til 6-7/10. I resten af kampen på knap en time var Eriksen helt fraværende og spillede vel til karakteren 2-3/10. Summen af det giver maksimalt 4/10. Hvordan Bold.dk ender op med 7/10 er mig helt ubegribeligt.
Samlet set mangler Danmark vilje og den ærgerrighed, som man fx så med Rumænien i deres kamp mod Ukraine i dag, eller som man så det gamle EM-hold fra 92 havde. Mange af Kaspers Hjulmands kæledægger på det nuværende landshold evner jo ikke at spille mere end max. en halvleg, thi de sidder jo på bænken eller er reservespiller i deres respektive klubber.
Karakteren til Kasper Hjulmand burde have ligget på 1-2/10. At han alt for sent i kampen og først 12 min. gør tid afkoder, at tingene er ved at gå galt og reagerer er bare svagt af en træner på det niveau. Tilmed beholder han Eriksen på banen, selv om han var helt udbrændt igennem hele 2. halvleg.
tirs 18. jun 2024
Gedar
Undskyld det sene svar, men det passer simpelthen ikke, hvad du skriver:
Tager man de sidste 10 kampe under Hareide, så vandt Danmark fem kampe og spillede fem uafgjort. Det giver et pointsnit på to. Præcis det samme snit, som Hjulmand har nu, hvis man ser på hele hans tid med Danmark.
Ser man på Hareides sidste fem kampe, så vandt holdet fire, og spillede en kamp uafgjort, med en målscore på 17-2. Det var ikke et hold der var i hverken offensiv eller defensiv krise.
Jeg er da enig i, at Hjulmand havde to gode år, men det er ret tydeligt, at det danske landshold har været i en meget lang krise nu. Jeg håber, at Danmark overrasker mod England og/eller slår Serbien, så vi får et godt EM.
Undskyld det sene svar, men det passer simpelthen ikke, hvad du skriver:
Tja, jeg skrev jo sådan set netop, at der var styr på flere facetter. Men vi var nu alligevel ikke et "ekstremt stærkt" hold i den sidste periode under Hareide. Nok var vi svære at slå, men der var også for mange uafgjorte, og i den sidste periode var der flere kampe hvor holdet så lidt mere shaky ud defensivt, ligesom vi offensivt skabte for lidt. Der var behov for en ny mand.
Tager man de sidste 10 kampe under Hareide, så vandt Danmark fem kampe og spillede fem uafgjort. Det giver et pointsnit på to. Præcis det samme snit, som Hjulmand har nu, hvis man ser på hele hans tid med Danmark.
Ser man på Hareides sidste fem kampe, så vandt holdet fire, og spillede en kamp uafgjort, med en målscore på 17-2. Det var ikke et hold der var i hverken offensiv eller defensiv krise.
Men uanset, så var det ikke bare Hareides meritter han red på selvom det var et godt fundament at bygge ud fra. 1) Han ændrede fundamentalt ved måden at spille på fra første færd. 2) Den gode periode varede i mere end to år. At fremlægge det som en kort periode, hvor han bare red på Hareides skuldre er et pænt stykke fra sandheden.
Jeg er da enig i, at Hjulmand havde to gode år, men det er ret tydeligt, at det danske landshold har været i en meget lang krise nu. Jeg håber, at Danmark overrasker mod England og/eller slår Serbien, så vi får et godt EM.
tirs 18. jun 2024
Jeg synes det er både skræmmende, utroligt, faktisk direkte vildt at når der er SÅ mange folk der ønsker Hjulmand STOPPER og går sin vej og finder et nyt arbejde.. At der så ikke bliver gjort et eller andet.
Jeg tror de fleste er enige i, at det begyndte ligeså stille og bryde sammen inden VM. Og VM var så et GIGANTISK flop. Kig dog på truppen? Skal den virkelig ikke kunne klare sig bedre imod modstanderne som vi møder?
Det er jo ikke meningen det skal være en heksejagt på ham, der skal bare nyt blod ind. Hvad er der så galt med det? Problemet er, vi ALLE kunne se det skulle stoppe i Qatar med Hjulmand, og det gjorde det ikke. Og efterfølgende er det bare gået længere og længere ned af bakke.
Hvis Kasper Hjulmand holder så meget af Danmark som han siger, så burde han STOPPE OG GÅ! Selvom han har svært ved det, fordi han er følsomt involveret, og der er sikkert også en del på landsholdet der ønsker han skal blive ligesom da Morten Olsen trænede. Men så er det vores landstræner skal kunne se det hele fra et større perspektiv, om han virkelig ikke skal gå!
Fordi de har åbenbart svært ved at afskedige ham i DBU.
Det kan altså KUN blive bedre.
Jeg tror de fleste er enige i, at det begyndte ligeså stille og bryde sammen inden VM. Og VM var så et GIGANTISK flop. Kig dog på truppen? Skal den virkelig ikke kunne klare sig bedre imod modstanderne som vi møder?
Det er jo ikke meningen det skal være en heksejagt på ham, der skal bare nyt blod ind. Hvad er der så galt med det? Problemet er, vi ALLE kunne se det skulle stoppe i Qatar med Hjulmand, og det gjorde det ikke. Og efterfølgende er det bare gået længere og længere ned af bakke.
Hvis Kasper Hjulmand holder så meget af Danmark som han siger, så burde han STOPPE OG GÅ! Selvom han har svært ved det, fordi han er følsomt involveret, og der er sikkert også en del på landsholdet der ønsker han skal blive ligesom da Morten Olsen trænede. Men så er det vores landstræner skal kunne se det hele fra et større perspektiv, om han virkelig ikke skal gå!
Fordi de har åbenbart svært ved at afskedige ham i DBU.
Det kan altså KUN blive bedre.
@Womble
Det er nu også værd at have modstanderne med. I de sidste fem kampe blev de mange mål primært scoret mod Gibraltar (6), Luxembourg (4) og Georgien (5). De to øvrige kampe var mod Irland (1-1) og Schweiz (1-0), hvor Schmeichel reddede vores røv.. I den kval fik vi 2 points mod Irland og virkeligt heldige 4 points mod Schweiz. Vi scorede de 15 af målene i de førnævnte tre kampe. I de resterende 5 kampe scorede vi 8.
"Jeg er da enig i, at Hjulmand havde to gode år, men det er ret tydeligt, at det danske landshold har været i en meget lang krise nu."
Det er jeg til gengæld også helt enig i. Jeg synes Hjulmand har lavet for mange fejl i de seneste halvandet år, og taget alt for lang tid om at implementere et system og nogle mekanismer, der tager højde for truppens nuværende forfatning. Og reaktionerne i kampene (senest mod Slovenien) lader meget tilbage at ønske. Min eneste anke går egentlig mod udlægningen af hvad han har leveret de første to år - og dét at mange glemmer den gode periode faktisk varede så lang tid.
Det er nu også værd at have modstanderne med. I de sidste fem kampe blev de mange mål primært scoret mod Gibraltar (6), Luxembourg (4) og Georgien (5). De to øvrige kampe var mod Irland (1-1) og Schweiz (1-0), hvor Schmeichel reddede vores røv.. I den kval fik vi 2 points mod Irland og virkeligt heldige 4 points mod Schweiz. Vi scorede de 15 af målene i de førnævnte tre kampe. I de resterende 5 kampe scorede vi 8.
"Jeg er da enig i, at Hjulmand havde to gode år, men det er ret tydeligt, at det danske landshold har været i en meget lang krise nu."
Det er jeg til gengæld også helt enig i. Jeg synes Hjulmand har lavet for mange fejl i de seneste halvandet år, og taget alt for lang tid om at implementere et system og nogle mekanismer, der tager højde for truppens nuværende forfatning. Og reaktionerne i kampene (senest mod Slovenien) lader meget tilbage at ønske. Min eneste anke går egentlig mod udlægningen af hvad han har leveret de første to år - og dét at mange glemmer den gode periode faktisk varede så lang tid.
https://kortlink.dk/sudv
tirs 18. jun 2024
dårlig træner arbejde...! den kamp skulle vi have vundet 3-0 !
at man vælger at udtage Damsgård og sige han er klar og ikke give ham spille tid, hvad er meningen, jeg kunne skrive en hel masse punkter som selv jeg kunne have gjort bedre, og det kan i også gøre efterhånden !
at man vælger at udtage Damsgård og sige han er klar og ikke give ham spille tid, hvad er meningen, jeg kunne skrive en hel masse punkter som selv jeg kunne have gjort bedre, og det kan i også gøre efterhånden !
Redigerettirs 18. jun 2024
Geddar
Det er ikke umuligt at du har ret i den toårige periode gør at Hjulmand skal have mere kredit for at forandre udtrykket osv.
Men hvorfor er vi så mange, der har fornemmelsen at den gejst og indstilling der var da han overtog projektet, stammer fra Hareide og nærmest bare fiser ud under Hjulmand?
Der kan sagtens være en overgangsfase hvor kulturbærere som Wass, Eriksen, Kjær og Schmeichel er i stand til at indgyde det i truppen - men så tilgengæld ikke kan blive ved med at indgyde den alene. Jeg er ret sikker på det er tilfældet, vi var fucking gode på det tidspunkt - og klart der var noget begrænset ved Hareide som nok har gjordt det interessant for spillerne at få Hjulmand ind - men han virker stadigvæk til at have SUGET alt den tidligere indstilling ud af holdet. Han virker til at være ELENDIG til at motivere og ændre kampe. Og alt udenom snakken til Qatar vm osv, er jo også hans ansvar - i en grad, noget der demotiverer en trup.
Det er jeg til gengæld også helt enig i. Jeg synes Hjulmand har lavet for mange fejl i de seneste halvandet år, og taget alt for lang tid om at implementere et system og nogle mekanismer, der tager højde for truppens nuværende forfatning. Og reaktionerne i kampene (senest mod Slovenien) lader meget tilbage at ønske. Min eneste anke går egentlig mod udlægningen af hvad han har leveret de første to år - og dét at mange glemmer den gode periode faktisk varede så lang tid.
Det er ikke umuligt at du har ret i den toårige periode gør at Hjulmand skal have mere kredit for at forandre udtrykket osv.
Men hvorfor er vi så mange, der har fornemmelsen at den gejst og indstilling der var da han overtog projektet, stammer fra Hareide og nærmest bare fiser ud under Hjulmand?
Der kan sagtens være en overgangsfase hvor kulturbærere som Wass, Eriksen, Kjær og Schmeichel er i stand til at indgyde det i truppen - men så tilgengæld ikke kan blive ved med at indgyde den alene. Jeg er ret sikker på det er tilfældet, vi var fucking gode på det tidspunkt - og klart der var noget begrænset ved Hareide som nok har gjordt det interessant for spillerne at få Hjulmand ind - men han virker stadigvæk til at have SUGET alt den tidligere indstilling ud af holdet. Han virker til at være ELENDIG til at motivere og ændre kampe. Og alt udenom snakken til Qatar vm osv, er jo også hans ansvar - i en grad, noget der demotiverer en trup.