Det er klubberne der er i superligaen, ikke kommunerne. Derfor er det klubbernes ansvar.
At kommunerne evt. ejer stadion ændrer ikke på, at det ikke er kommunernes hold.
Hvem der rent faktisk udfører opgaverne er selvfølgelig noget som klubberne og kommunerne kan aftale sig frem til som led i lejekontrakten. Men i sidste ende er det klubbernes ansvar at der er styr på banen.
At kommunerne evt. ejer stadion ændrer ikke på, at det ikke er kommunernes hold.
Hvem der rent faktisk udfører opgaverne er selvfølgelig noget som klubberne og kommunerne kan aftale sig frem til som led i lejekontrakten. Men i sidste ende er det klubbernes ansvar at der er styr på banen.