Redigeretlør 26. jul 22:41
Du skriver, at det ikke gik godt, da tidligere klubejere skulle opretholde en dyr drift for år tilbage. Siden da har mange klubber fået nye ejere, der sagtens kunne spendere 100 milllioner på en spiller. Det er ikke deres private økonomi, men FFP. der forhindrer det. Samtidig kan Liverpool bruge løs, hvilket giver en skævvridning. Så kan man hævde, at de tjener mere. Men det er jo spørgsmålet om hønen og ægget. Med dyrere spillere i Italien ville de klare sig bedre i Europa og få en bedre TV pakke. Min pointe er derfor, at FFP og magt/politik, er med til at fastholde en balance. F.eks tjener Real Madrid mere end Juventus bare for at stille op til VM af kommercielle grunde. Det mener jeg er forkert, da points på banen bør tælle. Jeg er helt enig i, at landet er håbløst bagud grundet bureaukrati og politik, men det er en anden sag. Dog med få lysglimt som Fiorentinas nye stadion.