Snak

Mere indhold efter annoncen

Lyngby tæt på FCM-back

I dag 16:40

Lyngby Boldklub er ifølge Bolds oplysninger tæt på at købe den islandske venstre back Daniel Freyr Kristjansson fri i FC Midtjylland. 



Læs hele nyheden her
Mangler vi ikke mere i højresiden, nu da Storm er væk.
Tytens gjorde det udmærket sidste sæson.
Tytens er en fin venstreback, men eftersom Mouritzen ikke fik sin kontrakt forlænget, så er vi nødt til at hente endnu en venstreback så der er konkurrence på pladsen.

Men ellers har du ret...vi skal også ud og hente en højreback, og et par midtstoppere. Storm efterlader jo faktisk to huller, da han både kunne dække højreback og midtstopper positionen. Med Ivancevic væk, og måske også Pierre, så ser det noget tyndt ud i forsvaret. Med tanke på at vi også skal hente og spille en ny målmand ind, så kan det godt blive svært defensivt i starten af sæsonen. Så må vi til gengæld håbe, at vores offensiv bliver ved med at score mange mål, som de gjorde i sidste sæson, så man kan tåle at lukke mål ind.
Måske Stipe Radic fra VFF er en mulighed for at få noget erfaring ind i midterforsvaret?
Jeg forsøger at holde mig så objektiv som muligt.
Vi må se, om det er permanent salg, eller om FCM køber ham tilbage ligesom Etim i Fredericia. Så er det jo reelt en udlejning og ikke helt rent i kanten. Etim-salget var et cover fordi der er regler for antallet af udlejninger.
Jeg er enig i af salget og tilbagekøbet af Etim mest af alt lignede et cover-up, men jeg tror nu også hans præstationer havde noget at sige.
Det skal ikke udelukkes at FCM også får en fin klausul i denne handel, men til forskel for Etim sagen, så har Lyngby ikke opbrugt leje-kvoten hos FCM, hvilket gør, at dette salg virker mere reelt.

Som FCM er jeg ærgerlig over et salg. Jeg havde håbet på en lejeaftale mere og så kunne han komme tilbage og kæmpe om pladsen når Bak sælges næste sommer.
Mon ikke Kristiansson er solgt med en høj videresalgsklausul på omkring 30 procent. Det er nok det, der er fidusen.

Med hensyn til Etim var sagen en anden. Midtjylland må kun leje tre spillere ud til samme klub. Derfor solgte de i stedet Etim til Fredericia mod, at han kunne købes tilbage igen til en favorabel pris.

Det tænker jeg ikke, der er noget forkert i.
Annonce