Jeg synes, at denne diskussion er meget præget af, at folk ikke aner, hvad de snakker om, når det handler om Bundesligaen. Måske de danske kanaler burde skifte fra at vise Swansea og Ajax til noget Bundesliga fodbolt, så nogle Real og Barca fans kunne få muligheden for at udvide deres horisont.
Også er denne diskussion præget af "Hvad nu vis". En sagde, ja hvad nu vis Pique(eller noget andet) ville spille Dantes plads, så ville Bayern stadig blive mestre. Denne person har ingen anelse om, hvor vigtig Dante har været for Bayern.
Jeg vil da mene, at Neuer er kommet rimeligt langt foran sine konkurenter(Buffon og Casillas), i og med, at Buffon har ikke været på sit bedste i et stykke tid, hvilket vi så mod Bayern, og så har Casillas varmet bænken i et stykke tid. Så derfor, synes jeg, at han er oplagt emne til Ballond´or. Han har også vist, at han har en stærk psyke, som mange andre spillere mangler. Det så vi da han sparkede en kasse ind mod Chelsea sidste års finale. Ja, det tæller ikke til denne kåring, men jeg synes, at den viser, hvad for en fodboltspiller Neuer er, hvilket også er en kvalitet som man kigger efter, da man skal give ballonen.
Personligt, så synes jeg, at Ronaldo skal vinde den, da han har været et niveau over de andre.