Mon ikke Barcelona finder de penge på bunden af kisten og forgælder sig yderligere. Det lader i hvert fald til at selvom man er helt på røven, så finder man penge alligevel.
Snak
Redigerettirs 23. jun 09:52
Dårlig av Alvarez å si dette midt under VM. Mer fokus på utenomsportslige ting er ofte en negativ faktor for et lag og en spiller. Men målet er vel å sette press på klubben sin, og få overgangen.
Synes generelt lite om spillere som går til en direkte rival i samme liga... For en måned siden stod Griezmann og gråt og beklaget Barcelona-overgangen sin overfor Ateltico-fansen, etter sin avskjedskamp. Med en tale om hvor mye fansen og klubben betyr. Mon tro hva Alvarez tenkte akkurat da...? Kan jo bare håpe at han hadde iallfall et snev av samvittighet...
Synes generelt lite om spillere som går til en direkte rival i samme liga... For en måned siden stod Griezmann og gråt og beklaget Barcelona-overgangen sin overfor Ateltico-fansen, etter sin avskjedskamp. Med en tale om hvor mye fansen og klubben betyr. Mon tro hva Alvarez tenkte akkurat da...? Kan jo bare håpe at han hadde iallfall et snev av samvittighet...
tirs 23. jun 10:21
Det er typisk både fra Real Madrid og Barca
Det er jo desværre typisk for de fleste klubber efterhånden.
Men de to klubber har nok oftere held med det end andre klubber med den tiltrækningskraft de har.
OB / Liverpool / Bayern siden start 80erne
tirs 23. jun 11:24
Jeg tror altid der er en eller anden form for kontakt mellem købende klub og spiller inden sælgende klub nødvendigvis accepterer. Den købende klub gider ikke bruge kræfter på noget hvis ikke de ved at pågældende spiller er realistisk at hente og spilleren vil ikke skabe sig hvis ikke han ved der står en klub klar med et tilbud der matcher hans forventninger.
Det er nok de færreste scenarier, hvor det er en person direkte ansat af købende klub der taler direkte med spilleren, som reglerne jo siger de ikke må, eller sågar spillerens agent, men jeg tror man skal være ret naiv hvis man ikke forventer at en agent, med et godt forhold til købende klub, på den ene eller anden måde stikker en finger i jorden hos en (agent) tæt på spilleren og får en ide om hvorvidt de kan blive enige om noget, inden noget som helst andet.
Den slags vil være tæt på umulig at bevise da der formentlig ikke er nogle af de involverede parter der er dumme/uprofessionelle nok til at gøre dette skriftligt eller køre kontakten mellem direkte ansatte og spillere.
Jeg kan ikke se hvordan man i praksis skulle gardere sig imod at en agent der indikerer at han “kender” og har talt med Deco, “kommer til” at indikere overfor en eller anden i Alvarez’ entourage at Barca kunne være villige til at give ham X, og at vedkomne fra Alvarez entourage kunne “komme til” at sige det lyder interessant. Det er jo ikke noget der nogensinde ville kunne gælde som beviser, for både Barca og Alvarez vil kunne benægte til enhver tid. eller grundlag for en dom.
Sidste sommer skete det samme da Isak strejkede i Newcastle, hvilket han nok ikke ville have gjort, hvis ikke han vidste Liverpool stod klar og havde en idé om hvad de tilbød. Eller Wissa der strejkede i Brentford, hvilket nok heller ikke var sket hvis ikke han var ret sikker på at Newcastle stod klar.
Mon ikke også Mbappe og Trent havde ret konkrete ideer om hvad Real ville tilbyde hvis de lod deres kontrakter løbe ud i hhv. PSG og Liverpool.
Det er da muligt Atletico har en smoking gun overfor Barcelona og i så fald skal de da bare forfølge muligheden, da det jo i så fald er ulovligt og i øvrigt en uskik at tage kontakt til en spiller under kontrakt, men mit gæt vil være at de ikke kommer til at kunne bevise urent trav. Dertil tror jeg at de involverede parter er for vant til, hvordan de formidler kontakten uden at efterlade beviser på noget strafbart.
Det er nok de færreste scenarier, hvor det er en person direkte ansat af købende klub der taler direkte med spilleren, som reglerne jo siger de ikke må, eller sågar spillerens agent, men jeg tror man skal være ret naiv hvis man ikke forventer at en agent, med et godt forhold til købende klub, på den ene eller anden måde stikker en finger i jorden hos en (agent) tæt på spilleren og får en ide om hvorvidt de kan blive enige om noget, inden noget som helst andet.
Den slags vil være tæt på umulig at bevise da der formentlig ikke er nogle af de involverede parter der er dumme/uprofessionelle nok til at gøre dette skriftligt eller køre kontakten mellem direkte ansatte og spillere.
Jeg kan ikke se hvordan man i praksis skulle gardere sig imod at en agent der indikerer at han “kender” og har talt med Deco, “kommer til” at indikere overfor en eller anden i Alvarez’ entourage at Barca kunne være villige til at give ham X, og at vedkomne fra Alvarez entourage kunne “komme til” at sige det lyder interessant. Det er jo ikke noget der nogensinde ville kunne gælde som beviser, for både Barca og Alvarez vil kunne benægte til enhver tid. eller grundlag for en dom.
Sidste sommer skete det samme da Isak strejkede i Newcastle, hvilket han nok ikke ville have gjort, hvis ikke han vidste Liverpool stod klar og havde en idé om hvad de tilbød. Eller Wissa der strejkede i Brentford, hvilket nok heller ikke var sket hvis ikke han var ret sikker på at Newcastle stod klar.
Mon ikke også Mbappe og Trent havde ret konkrete ideer om hvad Real ville tilbyde hvis de lod deres kontrakter løbe ud i hhv. PSG og Liverpool.
Det er da muligt Atletico har en smoking gun overfor Barcelona og i så fald skal de da bare forfølge muligheden, da det jo i så fald er ulovligt og i øvrigt en uskik at tage kontakt til en spiller under kontrakt, men mit gæt vil være at de ikke kommer til at kunne bevise urent trav. Dertil tror jeg at de involverede parter er for vant til, hvordan de formidler kontakten uden at efterlade beviser på noget strafbart.
tirs 23. jun 11:40
Lad os alle håbe for spansk fodbold, at Alvarez bliver i Atlético og samtidig finder ro i det. Men det lugter af en grim Isak-agtig situation, desværre.
Virkelig trist for spansk fodbold hvis han ender i Real Madrid eller Barca.
Virkelig trist for spansk fodbold hvis han ender i Real Madrid eller Barca.
tirs 23. jun 14:05
Det er jo ikke ligefrem en gratis øvelse at engagere retslige instanser.
Hvor meget koster det at indgive en klage til FIFA?
Når nu klubben er klar til at gå rettens vej, må man vel antage at de har substantielle beviser for at Barcs netop har gjort noget forkert.
For det første er det kun hvad AS erfarer.
For det andet er det da tidligere set at en klub bliver hevet i retten uden der er nogen beviser der kan fælde dem. Der kører fx en på 3. år, hvor der ikke er dukket nogen smoking gun op endnu.
tirs 23. jun 14:05
Tja.. Stumpen skulle have tænkt på sine drømme da han lavede den nuværende kontrakt, som angiveligt har betydet en højere løn ved en længerevarende kontrakt.. Eller også har han haft en sulten agent, der også gerne ville være sikker på at tjene en skilling
Hvis spilleren ikke forlænger og satser på at gå på fri transfer brokker folk sig osse. Han sikrer sin klub en høj transfer. Jeg forstår ikke klubber der vil holde på spillere, som vil videre. Tjen på dem i stedet for at bruge krudtet på brok.
Atletico kunne have lagt en klausul ind i kontrakten hvis ikke man vil sælge til Barca/Real, men så havde han aldrig skrevet under fra start. Nu kan de være mavesure og have en sur spiller, eller acceptere situationen og begynde at forhandle.
Når alt det er sagt, synes jeg ikke Barca skal bruge en milliard kroner på ham.
tirs 23. jun 14:12
Det er da muligt Atletico har en smoking gun overfor Barcelona og i så fald skal de da bare forfølge muligheden, da det jo i så fald er ulovligt og i øvrigt en uskik at tage kontakt til en spiller under kontrakt,
Enig.
Det er lidt sjovt i Spanien. Deres lovpligtige frikøbslausuler skal aktiveres af spilleren selv. Han bliver løst fra sin kontrakt ved selv at indbetale pengene til forbundet. Derefter er han fri til at forhandle med andre klubber. Indtil han selv har betalt skal den nye klub have den gamle klubs tilladelse til at forhandle.
Så et godt bud er at der bliver set igennem fingre med reglerne hver gang den udløses.
tirs 23. jun 14:15
Platon 16
Hvorfor skulle Atletico det??? Han har en frikøbsklausul på 500mil. og hvis Atletico ikke vil sælge til Barca, så må Barca betale de 500 mil. Real har budt 150 mil. Tror du Barca kommer ind med ét der er højere???
Hvorfor skulle Atletico det??? Han har en frikøbsklausul på 500mil. og hvis Atletico ikke vil sælge til Barca, så må Barca betale de 500 mil. Real har budt 150 mil. Tror du Barca kommer ind med ét der er højere???