Byg huse på området og spil landskampe i Jylland
Snak
Medie: Drømmen om nyt Parken ligger i ruiner
tirs 20. feb 2024
Berlingske skriver, at chancen for Parken bliver renoveret og genopbygget er meget lille på grund af en hjemfaldspligt, der betyder, at en investering overhovedet ikke er attraktiv.
Læs hele nyheden her
tirs 20. feb 2024
Der sidder jo ikke et eneste menneske som tænker uhhh, alle de kanel giffeler jeg kan købe om 36 år, mega Nice! Lets goooo!!
Der må være eb eller anden fornuftelig sjæl som kan gå ind og sige stop, det her kan vi finde en fornugtelig løsning på for alle parter.
tirs 20. feb 2024
Om 36 år, er det ikke engang sikkert der er et København mere.
Ej. Men det virker da fuldstændig obsonst, at sådan noget skal holdes tilbage, pga sådan en gammel aftale.
Ej. Men det virker da fuldstændig obsonst, at sådan noget skal holdes tilbage, pga sådan en gammel aftale.
tirs 20. feb 2024
Med andre ord er FCK/PSE og andre interessenter altså villige til at få Parken ordnet, men det kan simpelthen ikke betale sig pga. en eller anden hjemfaldspligt som vil koste 1 milliard at komme ud af. Så forstår man jo bedre hvorfor der ikke rigtigt er sket noget endnu. Det er trist. Der må være en voksen til stede altså.
https://facebook.com/enchancetillasse/
Redigeretons 21. feb 2024
Det virker da ualmindeligt amatøragtigt af PSE, at man ikke for længe siden har forsøgt at slå en handel af med Københavns Kommune.
Men måske strategien har været, at man bare ville vente og så håbe på, at en anden ville tage regningen. Fx at Københavns Kommune ville købe Parken og modernisere stadion for så at leje det til FCK og DBU?
Men måske strategien har været, at man bare ville vente og så håbe på, at en anden ville tage regningen. Fx at Københavns Kommune ville købe Parken og modernisere stadion for så at leje det til FCK og DBU?
ons 21. feb 2024
Slå en handel af?
Københavns Kommune har ændret beregningsmodellerne på hjemfaldspligten, og kan selvfølgelig ikke bare ændre på det for at tækkes FCK.
Meget komisk at FCK’s bestyrelse tidligere har været ude og affeje hjemfaldspligten som en mindre detalje…
Det lader til at folk herinde bare tror, at man kan mødes i porten og derved snyde skatteborgerne i København for et stort trecifret millionbeløb.
Sådan fungerer det naturligvis ikke.
Det her bliver naturligvis en pestilens for FCK, for det gør det praktisk talt umuligt at regne den hjem for en investor, og incitamentet for at gå sammen om en fælles løsning virker meget langt væk.
Københavns Kommune har ændret beregningsmodellerne på hjemfaldspligten, og kan selvfølgelig ikke bare ændre på det for at tækkes FCK.
Meget komisk at FCK’s bestyrelse tidligere har været ude og affeje hjemfaldspligten som en mindre detalje…
Det lader til at folk herinde bare tror, at man kan mødes i porten og derved snyde skatteborgerne i København for et stort trecifret millionbeløb.
Sådan fungerer det naturligvis ikke.
Det her bliver naturligvis en pestilens for FCK, for det gør det praktisk talt umuligt at regne den hjem for en investor, og incitamentet for at gå sammen om en fælles løsning virker meget langt væk.
ons 21. feb 2024
Jeg var ikke opmærksom på, at prisen nu beregnes ud fra markedsværdi og ikke den offentlige vurdering. Men KK har ret til at købe grunden tilbage - ikke pligt. Pligten påhviler PSE - de skal sælge såfremt KK ønsker at tilbagekøbe.
Kender ikke praksis, men konklusionen er vel den samme uanset hvad: det virker enormt utjekket af PSE, at man ikke har taget hånd om denne tidligere. Det er en total showstopper.
Kender ikke praksis, men konklusionen er vel den samme uanset hvad: det virker enormt utjekket af PSE, at man ikke har taget hånd om denne tidligere. Det er en total showstopper.
ons 21. feb 2024
Det her bliver naturligvis en pestilens for FCK, for det gør det praktisk talt umuligt at regne den hjem for en investor, og incitamentet for at gå sammen om en fælles løsning virker meget langt væk.
Men vand på din mølle, så du kan fortsætte din objektive agenda mod FCK. Så vel win/win?