Snak

Mere indhold efter annoncen
@Rosé

Der sker vidunderlige ting i Newcastle, og den sportslige optur er kun en lille del.

Samtidig sker der forfærdelige ting i Saudi-land. Det må selvfølgelig ikke glemmes. Og det bliver det heller ikke.

Men de to ting har heldigvis ikke noget med hinanden at gøre. Medmindre MBS viser sit grimme ansigt i klubben.
Toon 4 Life!
@Goat

Sportslig succes (nu og her) er ikke specielt vigtigt i det store billede.
Toon 4 Life!
Sportslig succes (nu og her) er ikke specielt vigtigt i det store billede.


Hvad er det store billede så? At PIF og Bin Salman er gode nok på bunden?
@Goat

Det store billede er, at Mike Ashley er væk. Og Staveley, Ghodoussi, Reuben har gang i noget rigtigt fornuftigt. Vinduerne på stadion blev vasket og velgørenhed i byen blev iværksat.

Gode kompetente folk er ansat. Eddie Howe, Dan Ashworth og Darren Eales. Akademiet bliver prioriteret og træningsanlægget går fra old-nordisk til moderne.

Ja, og så har vi PIFs pengetank. Det er selvfølgelig en bét. Men hvis man ikke i samme moment forkaster Boeing, Disney, Star Bucks, Man Utd, Nintendo osv, så er det vel okay at de også kaster lidt penge i NUFC.

Det er dog vigtigt at det hele bliver gjort rigtigt og efter reglerne. Her tænkes på sponsoraftaler og reglerne omkring FFP.

Jeg kan dog godt frygte at SAUDIA Airlines bliver trøje sponsor eller stadion sponsor. Det ville være trist. Men på den anden side.. Det løb er jo kørt med EMIRATES, Etihad og Qatar Airways.

Nej. Bin Salman er ikke god. Heller ikke på bunden.
Toon 4 Life!
Jeg spiller ikke hellig over for nogen fans. Alle fans er i samme båd, og er en del af en fodboldverden som svømmer i “dirty money”.

Okay, fair nok. Vi får se. "Jeg spiller ikke hellig over for nogen fans. Alle fans er i samme båd, og er en del af en fodboldverden som svømmer i “dirty money”" var hvad du skrev om et rygte om at en indisk rigmand måske er interesseret i at investere i Liverpool. Det er svært at tolke dit ´suk´, som andet end at du forholder dig meget kritisk overfor dette, skulle det ske. Det virker næsten som om at du har et eller andet problem med udenlandske investorer i engelske klubber?
HVIS nu ham der inderen skulle købe sig ind i Liverpool, hvem siger så at han vil være mere involveret i hvordan klubben styres end Bin Salman er i Newcastle? Siden det nu åbenbart er der hvor grænsen går.
Jeg synes godt nok at det er utroligt at man helt åbent og frejdigt indrømmer at det er en morderisk diktator der finansierer klubben, men det er fint nok - så længe han ikke er en del af det daglige arbejde, så kan man tage imod hans penge uden problemer. Så har man virkelig også opstillet vilkårene, så de lige akkurat passer med at man stadig kan følge sin klub og se sig selv i spejlet.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
@Roscoe

Ja, så har du misforstået mig. Mit suk går på, hvis en korrupt inder bliver en styrende faktor i en hæderkronet klub som Liverpool. Og mit suk er ikke møntet på fansene. De kan jo intet gøre. Men jeg gider vitterligt ikke se på uhæderlige ejere når jeg tænder tv’et lørdag kl. 16.

Isoleret set synes jeg PIF og ligesindede burde holde sig uden for fodbold og virksomheder i den vestlige verden. Men sådan ligger landet ikke. Og i og med at deres penge er (legale) overalt i samfundet og i sportens verden (det samme gælder penge fra Qatar, Emiraterne, Rusland osv) ja, så kan det vel ikke passe at NUFC ikke også kan investeres i.

Så jo, så længe at det er normalt med mellemøstlige penge i en branche man er en del af, så ville det være dumt ikke at tage i mod dem selv. Omvendt er jeg også for et forbud mod den slags penge - men så skal beslutningen tages kollektivt og politisk.
Toon 4 Life!
@Rons

Har kun en ting at sige til dine indlæg: Suk!!!!
@Mholmm

Det er helt i orden. Selvom jeg tror vi er enige. Om at moderne fodbold sucks :)
Toon 4 Life!
Men jeg gider vitterligt ikke se på uhæderlige ejere når jeg tænder tv’et lørdag kl. 16.

I så fald går jeg da STÆRKT ud fra at du heller ikke gider se Newcastle spille? Eller, skal jeg forstå det sådan at så længe ejeren ikke decideret befinder sig på stadion og bliver vist i TV, så er det ligegyldigt hvor uhæderlig han er?
@Roscoe

Jeg ser, hepper og støtter NUFC så længe Bin Salman ikke officielt interagerer i forhold til klubben. Hvad han gør/måske ikke gør i det skjulte, kan jeg af gode grunde ikke forholde mig til. Men hvis det bliver offentligt kendt, at han personligt er engageret i NUFC, så holder jeg naturligvis “pause”.
Toon 4 Life!
Annonce