Snak

Mere indhold efter annoncen

Medie: Newcastle forhøjer Sesko-bud til 600 mio.

tirs 5. aug 06:11

Newcastle har for anden gang budt på Benjamin Sesko. Denne gang lyder buddet på 600 millioner kroner ifølge Sky Sports. Derudover indeholder buddet også mulige bonusser.



Læs hele nyheden her
Vanvittig beløb for Sesko!
Med de “vanvittige” priser der hersker på transfermarkedet i dag, mener jeg ikke, at det er urimeligt.
Sesko er den næste Haland. Ung, stor, stærk, hurtig, hovedspilsstærk og uhyggelig træfsikker.
Hans tal i Bundesligaen taler for sig selv. Knap 40 scoringer i knap 90 kampe.
Det ER et højt beløb for Sesko, meget højt.

Man kan argumentere for, at det afspejler inflationen på markedet og denne sommers salgspriser - hvilket så gør prisen OK.

Men det skal også siges, at Sesko er fortsat noget ´rå´ og fortsat har en del udvikling foran sig. Han ville have RIGTIG godt af, at hvis der i Man U eller Newcastle var en mere etableret og erfaren angriber, man kunne læne sig op ad. Men det er der ikke p.t. (hvis Newcatle sælger Isak).

Vi har set med Højlund, hvad det gør ved en ung, lovende angriber - når man bliver kastet i ilden, bliver førstevalg - uden en mere erfaren angribere til at supplere én (Sesko har lidt mere potentiale og kvalitet, bevares).

Sesko får det nok ikke helt nemt i PL - især med det prisskilt, og hvis man skal være redningsmanden i enten Newcastle eller Man U´s angreb - uden andre angribere til at tage over.
Jeg er enig i at det er et højt beløb. Sesko er ikke færdigudviklet, og der er dermed en risiko forbundet med dette køb.
Manchester United siden 92, GF siden 96. 50+1 er vejen frem.
Med de “vanvittige” priser der hersker på transfermarkedet i dag, mener jeg ikke, at det er urimeligt.
Sesko er den næste Haland. Ung, stor, stærk, hurtig, hovedspilsstærk og uhyggelig træfsikker.
Hans tal i Bundesligaen taler for sig selv. Knap 40 scoringer i knap 90 kampe.


Ja de fortæller at du ikke er så god til at læse statistik, sagt med et glimt i øjet.
Han har spillet 64 Bundesligakampe og lavet 27 mål. Jeg tænker du har kigget på hans tal for Leipzig som også dækker over andre turneringer.
Hans tal er dog ikke i nærheden af Haaland der nærmest lavede et mål pr. kamp i Bundesligaen. Derfor kan han dog stadig bliver en fantastisk god angriber.

Han er et fysisk pragteksemplar med nogle helt tydelige spidskompetencer der kan tage ham langt. Hans træfsikkerhed er dog ikke én af dem.

Transfermarkedet er blev vanvittigt. Det er som om, at ingen har respekt for penge længere.
Gør bare transfervinduet kortere om sommeren
Men det skal også siges, at Sesko er fortsat noget ´rå´ og fortsat har en del udvikling foran sig. Han ville have RIGTIG godt af, at hvis der i Man U eller Newcastle var en mere etableret og erfaren angriber, man kunne læne sig op ad. Men det er der ikke p.t. (hvis Newcatle sælger Isak).

Vi har set med Højlund, hvad det gør ved en ung, lovende angriber - når man bliver kastet i ilden, bliver førstevalg - uden en mere erfaren angribere til at supplere én (Sesko har lidt mere potentiale og kvalitet, bevares).


I og for sig giver det god mening ikke at lægge hele ansvaret over på en ung spiller, men samtidigt er det vigtigste på det tidspunkt i karrieren spilletid, så jeg forstår ikke helt det argument, især hvis det fx. skulle være Isak der var den anden. Så ville Sesko jo sidde på bænken istedet for at få fast spilletid.
Det skulle i så fald være en veteran der havde det fint med en rolle som backup.

Højlunds deroute handler imo. i højere grad om virkeligt dårlige arbejdsbetingelser for en angriber i united, urealistisk høje forventninger til holdet fra fansene og manglende evner til at levere på det niveau fra Højlund selv.

Det er ikke ligefrem mit indtryk af Newcastle, Presset vil være mindre, de har en velfungerende offensiv og en taktik der passer godt til Sesko. Jeg forstår godt hans valg, hvis han vælger Newcastle fremfor United, ikke mange unge spillere der har hævet deres niveau efter et skifte til Red devils de seneste år.

Jeg tror til gengæld han ser the Magpies som et springbræt så de kan meget vel ende i en Isak-agtig situation igen om 3-4 år, medmindre de tager kvantespring i mellemtiden
@ BriamFury

Jeg har en indkøringssæson i tankerne, da springet fra Tyskland til Premier League har vist sig en tand for stort stort for en række spillere. Husk på, at både Werner og Nkunku er tidligere Bulli-topscorere fra netop Leipzig (Haaland er så altid undtagelsen i den snak).

Det er ikke ligefrem mit indtryk af Newcastle, Presset vil være mindre, de har en velfungerende offensiv og en taktik der passer godt til Sesko. Jeg forstår godt hans valg, hvis han vælger Newcastle fremfor United, ikke mange unge spillere der har hævet deres niveau efter et skifte til Red devils de seneste år
.

Jeg er ikke uenig i, at arbejdsbetingelserne - bedømt på sidste sæson - er bedre hos Newcastle.

Spørgsmålet er dog, hvad en fuld preseason under Amorim samt tilgangene af Cunhna og Mbuemo har betydet for Man U?

Og kan det blive et for stort pres på Sesko, hvis han fx skal være Isaks direkte afsløser?

Jeg tror til gengæld han ser the Magpies som et springbræt så de kan meget vel ende i en Isak-agtig situation igen om 3-4 år, medmindre de tager kvantespring i mellemtiden


Det tror jeg, at du har ret i. Allerede i dialogen med Arsenal var der lidt snak om, at Seskos team ønskede at flette en frikøbsklausulen ind i en evt. aftale. Så der i hvert fald én eller to agenter i lejren, der vil se Man U eller Newcastle som mellemstation og springbræt til et fremtidigt, større skifte.
Isak var heller ingen stor målscorer da han kom til Newcastle, endda for marginalt mindre end hvad Sesko måske ryger for. Dengang mente folk også at han var aaaalt for dyr. Bare se i tråden fra dengang :)

https://bold.dk/snak/nyheder/officielt--newcastle-henter-alexander-isak?side=1&room_id=14&thread_id=542057

Lad os nu hvad Sesko kan i England, uanset om det bliver for Man Utd eller Newcastle.

It's a small boy clambering up stadium steps for the very first time, gripping his fathers hand, gawping at that hallowed stretch of turf beneath him and, without being able to do a thing about it, falling in love. - Sir Bobby Robson
Annonce