Snak

Mere indhold efter annoncen
Vi er åbenlyst past the point om hvorvidt fodbold er en samfundsinteresse at få igang, det er det tilsyneladende siden vi debatterer det i kommentarsporet til artiklen "Mette Frederiksen: Superligaen skal igang". Vi er nået til det punkt hvor vi finder grænsen for hvilken del af fodbolden vi åbner for, en grænse, der åbenbart for nuværende, er sat ved Superligaen og 1.div ud fra at tilfredsstille samfundsinteressen mest muligt inden for de rammer coronaen nu engang tillader. At du kan tvivle på om Superligaen nu også skal prioriteres over 2.div når det eneste relevante parameter er "almeninteresse"? Det tyder for mig på at du ikke kender betydningen af begrebet. At mene at man for samfundets og almeninteressen skyld overhoved kan overveje at starte 2.div på direkte forrang af Superligaen?! En ting er at tale for at 2.div OGSÅ kan starte, men at tale for at den kan starte på bekostning af Superligaen afhængigt af hvordan man tolker definition af almen interessen? Nej. Der er intet i definitionen af "almeninteresse" der på nogen måde kan forsvare at vælge 2.div over Superligaen what so ever. Jeg er yderst skeptisk i forhold til om du forstår betydningen af konceptet.
Misforstå mig ret, for en person der virker til at anstrenge sig for at lyde klog, lyder du altså ikke særlig klog. Jeg har da på intet tidspunkt sagt, at 2. Division skal prioriteres over Superligaen, det er noget du finder på.

Selvfølgelig skal Superligaen (og derefter 1. Division) da prioriteres højere, alt andet ville være idioti. Jeg har blot opfordret til at at divisionsforeningen husker deres ansvar for 2. Division hvis det er muligt i praksis.
Hendes problem hidtil har været hun har regnet med risikoen for forlænget spilletid som øget smitterisiko ;-)
“Der var andre der trak mer' end jeg”
Jeg synes, at vores statsminister og regering har godt fat i det her. Og jeg glæder mig til igen at kunne støtte via Tipstjenesten!

Vær så venlig (overfor vores samfund) at holde den afstand. Jeg kan godt lide de unge, men har sq ikke lyst til også! at miste min gamle far (86) .... til den virus eller af følgesygdomme.
Freja & Thor!!
Cabbagge, dine tanker om min intelligens er mig fløjtende ligegyldige. Jeg noterer mit dog at det er påfaldende at du angriber netop denne når nu det var dig der fik formuleret dig lidt klodset i første (og anden) omgang.

At du ikke prioriterede 2.div over Superligaen var egentlig heller ikke min hensigt at skyde dig i skoen. Du fik dog formuleret at man kunne få tanken om denne helt skæve prioritering afhængigt af definitionen på almeninteresse. Min anke lå i at det ikke burde være muligt at få den tanke.

Det lader dog til at du er trukket i land og ser nu på inden måde ser nogen vinkler fra hvilke 2.div er foran. Samtidig orker jeg ikke mere flueknepperi, ville egentlig bare mane enhver tvivl i jorden om hvilken liga der skulle prioriteres og det lader til at være klaret.
@Myhr

DBU bør trække stregen ved deres sidste række, altså DS :) ;)

DBU "har" én seniorrække, og det er DS. Rækkerne over "tilhører" Divisionsforeningen ;-)
Tror allerede de fleste trupper er i gang med træningen :)

Ikke holdtræning.. De træner i grupper. Ihvertfald i FCK og OB.

Her er den seneste artikel omkring OB der er på bold: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob-traener-jeg-vil-ikke-hyle-over-kort-opstart/
Superliga og FCK fan
Annonce