Skottland er for meg bare merkelige. Man tenker ofte deres mentalitet er deres største force. Men akk dette VM har vist oss en skotsk mental nedsmelting.
Begynte okei med seier 1-0 mot Haiti. Hvor man kunne tenke seg nerver var i spill i første VM på 28 år. Men faresignal var der og hadde ikke vært noe å protestere for om den endte 1-1. Og så kom to kamper hvor man kunne se for seg Skottland spille med lave skuldre og mye entusiasme, for få forventet vel seier mot Marokko og Brasil.. men det er da nedsmelting oppstår for min del. Ser ut som Skottland ikke vil spille fotball mer enn i 5-10 % av kampene mot god motstand.
Og når de faktisk spilte skapte de jo sjanser på de nevnte respektive lag.. men hva hjelper det når det bare munner ut i et nytt tretti minutter langt opphold i skyttergraven.. Hvor er lederen i laget, en Colin Hendry som går foran som hærføreren..
Ham Clarke burde være ferdig som sjef, de kan jo mye bedre enn vist i VM.. McTominay så jo ut som Serie C spiller uten teknikk.. Men både ham og resten av troppen så preget ut av stundens alvor, hvor entusiasmen ikke var å spore. Og hoved ansvaret for uttrykket ligger hos Clarke og teamet.
#Bodø/Glimt #ManUnited
#Weareinlove