Snak

Mere indhold efter annoncen
Ja ja Huha Nordens stolthed og største klub…tja hvad måler man det på.,,?


Det er dig der skriver “Nordens stolthed”, så den bliver du nok nødt til selv at stå på mål for.

At Neestrup kalder FCK for Nordens største bør ikke være synderligt kontroversielt. Hverken generelt eller når det kommer fra ham.
Man kan altid diskutere, hvem der er størst, det afhænger af hvilke kriterier og hvilken tidsramme man vurderer det ud fra, men ser vi over de seneste 5-10-15 år er FCK indiskutabelt i toppen på de fleste objektive kriterier såsom trofæer, europæiske præstationer, økonomi og fans. Det er altså med andre ord en helt legitim holdning, som ikke er synderlig svær at bakke op.
At de så ikke har det bedste hold pt. betyder ikke det store i den kontekst (det er mere relevant hvis vi diskuterer “bedste hold”).

Ironisk nok kan man jo ved selvsyn herinde se, hvor mange brugere der er inde og kritisere eller forsvare klubben ved hver en tænkelig mulighed.
Ikke engang i klubbens største krise er den uinteressant, ikke engang blandt modstandere.

Omvendt må de folk der nævner FCM i denne tråd, undre sig over, hvorfor FCM ikke har fået mere kritik for at misse et oplagt mesterskabet, på trods af at FCK og Brøndby var væk, man beholdte alle profiler sidste sommer og sagde nej til salg af Franculino i vinter.
Ikke engang da FCM missede mesterskabsspillet for et par sæsoner siden orkede folk for alvor at ulejlige sig med kritik, men gik bare videre med sæsonen. Sammenlign reaktionen fra dengang med den FCK oplevede i år. Det er vitterligt en anden verden.

Jeg undrer mig mere over at det tilsyneladende kommer bag på nogen, når selv Steinlein har nævnt det flere gange, at for at få mediedækning, interesse og opmærksomhed skal de gøre noget ekstraordinært i forhold til FCK og BIF. Det siger sig selv at det jo nok ikke skyldes at FCM er den større klub.

Det er indiskutabelt at det er et andet pres at være cheftræner i FCK end i FCM. I FCK er der vitterligt en ting der tæller, det er mesterskaber. Alt andet er uacceptabelt. Jeg mindes ikke ret mange fra FCM har dumpet denne sæson. Steinlein sad dagen efter det glippede mesterskab på TV og snakkede om, hvor flot det var med alle de mål FCM havde lavet i sæsonen og mente at det var “fedt for Superligaen, hvor meget det blev fejret i Aarhus”.

Læg dertil at Neestrup selv er vokset op i FCK, med den selvforståelse der hører til. At han anser FCK for Nordens største bør hverken komme som en overraskelse eller fremstå synderligt kontroversielt.
Omvendt må de folk der nævner FCM i denne tråd, undre sig over, hvorfor FCM ikke har fået mere kritik for at misse et oplagt mesterskabet, på trods af at FCK og Brøndby var væk, man beholdte alle profiler sidste sommer og sagde nej til salg af Franculino i vinter.
Ikke engang da FCM missede mesterskabsspillet for et par sæsoner siden orkede folk for alvor at ulejlige sig med kritik, men gik bare videre med sæsonen. Sammenlign reaktionen fra dengang med den FCK oplevede i år. Det er vitterligt en anden verden.

Jeg undrer mig mere over at det tilsyneladende kommer bag på nogen, når selv Steinlein har nævnt det flere gange, at for at få mediedækning, interesse og opmærksomhed skal de gøre noget ekstraordinært i forhold til FCK og BIF. Det siger sig selv at det jo nok ikke skyldes at FCM er den større klub.

Det er indiskutabelt at det er et andet pres at være cheftræner i FCK end i FCM. I FCK er der vitterligt en ting der tæller, det er mesterskaber. Alt andet er uacceptabelt. Jeg mindes ikke ret mange fra FCM har dumpet denne sæson. Steinlein sad dagen efter det glippede mesterskab på TV og snakkede om, hvor flot det var med alle de mål FCM havde lavet i sæsonen og mente at det var “fedt for Superligaen, hvor meget det blev fejret i Aarhus”.


👏 👏
Kunne næsten ikke have skrevet det bedre selv. Det er nemlig ret tankevækkende. Mig bekendt er det vist også blevet kaldt en god sæson af visse folk i FCM.
Hvis der var en spiller, træner eller bare en ansat i FCK der havde kaldt en mesterskabsløs sæson i FCK for god, uanset hvad man ellers måtte have bedrevet i andre turneringer, så var vedkommende blevet skyllet ud med badevandet. Med FCM har man det altid sådan at fiaskoerne ligeså stille og roligt bliver fejet ind under gulvtæppet.

Iøvrigt ellers naturligvis enig med Nees 😁
https://facebook.com/enchancetillasse/
Ja ja arrogancen vil ingen ende tage på Østerbro …det er næsten ikke til at fordøje, gad vide hvordan visen lyder, hvis næste sæson bliver som den netop afsluttede sæson…
Nees har ret.

Måske overser han at der i Norge momentvis popper ganske fine hold op, som har ret imponerende præstationer i Europa? Men kontinuerligt er der kun få som kan tåle sammenligninger med FCK, når man kigger på rangering i Europa, mesterskaber, pokaltitler og spillersalg.

I stedet for at FCM-fans herinde blot krænkelsesparate automathater på udsagnet, så ville det klæde dem at imødegå det med argumenter der bringer en anden klub i spil som Skandinaviens største?

Rosenborg? IFK? Deres præstationer ligger langt tilbage i tiden... Malmø? Ikke et dårligt bud, men deres indbyrdes møde i 2025 lod ikke tvivlen komme Malmø til gode.

Herhjemme er Brøndby gode på fanbase, men sportsligt er det alt for ustabilt til at kalde det Skandinaviens største klub. AGF leverede et imponerende mesterskab og en fejring, som alle så til på med imponade. Men 40 år imellem krydret med en masse skuffelser i Europa og nedrykninger, giver dem vel ikke titlen som størst i Skandinavien, når nu Nees spørges af græsk presse om han er vant til pres og henviser til at presset kender han fra Skandinaviens største klub? Er der en klub i Skandinavien, hvor presset for at levere resultater er større end FCK?

Hvis ja, så nævn den lige i stedet for bare at tro at græsk fodbold nu også er biased i forhold til at favorisere FCK ;-D
Ja ja arrogancen vil ingen ende tage på Østerbro …det er næsten ikke til at fordøje, gad vide hvordan visen lyder, hvis næste sæson bliver som den netop afsluttede sæson…


Så det er arrogant at dømme ud fra de sidste små 20 sæsoner?!? Hvad kalder du det så at dømme noget ud fra 1 enkelt sæson? Dumhed? Uvidenhed? Fakta resistent? Ignorance?
Trøjer i klædeskabet: Barcelona - Laudrup Ajax - Laudrup Tottenham Hotspur DBU landskamptrøje FC København Brøndby IF Min klub siden 10-årig er Spurs (siden er FCK kommet til)
Så det er arrogant at dømme ud fra de sidste små 20 sæsoner?!? Hvad kalder du det så at dømme noget ud fra 1 enkelt sæson? Dumhed? Uvidenhed? Fakta resistent? Ignorance?


Arrogancen består i at man i FCK er bevidste om sin position og tør italesætte den. That’s it.
Der er intet faktuelt forkert i det der italesættes, de fleste parametre understøtter påstanden om at FCK er de største, og de største kritikere er da som regel også de hurtigste til at give dem ret, bare ikke i lige præcis dén kontekst at debatten går på hvem der er størst. Her famles der efter halmstrå; Göteborgs præstationer for 40 år siden eller Bodøs flotte europæiske præstationer de senere år - og så ignorerer man at de kun en gang i deres historie har spillet CL, er økonomisk og historisk kilometer efter FCK og har en fanbase der knap nok kan fylde Parkens C-tribune.

Når snakken går på præstationer er det en helt anden sag. Når FCK vinder tales der om at spillet ikke er flot nok eller resultaterne ikke er overlegne nok, for man er jo så meget større at man burde vinde alle kampe på cruise control med sprudlende Barcelona-bold.

Vi er alle enige om at i FCK må mesterskabet forventes og alt andet er skuffende.
Det er bare ikke alle der er klar til at anerkende at de forventninger jo netop kommer af at FCK er de største.
FCK ER Nordens største
FCK må gerne være de største, så længe de ikke er de bedste.
Annonce