Snak

Mere indhold efter annoncen

Ny dansker i St. Pauli: Meget spændende

I dag 19:05

Marcus Mathisen glæder sig over sit skifte til St. Pauli, hvor han fredag aften er blevet præsenteret på en fri transfer. 



Læs hele nyheden her
Traditionsklub vil jeg nu ikke kalde den. Der er nærmere en merchandiseklub eller kultklub.
Hvorfor er det ikke en traditionsklub? Den er fra 1910 og har sat sit præg på tysk fodbold i mange år. Den skiller sig ud ved at vedkende sig sit politiske ståsted og for at være antiracistisk. Kultklub, ja da.
Så fordi man er "antiracistisk", så er det jo med til at gøre det til en traditionsklub?

St. Pauli levede i mange årtier i en ligegyldig tilværelse indtil en af deres BZ´er fik brandet klubben ved at tage et Jolly Roger flag med.

Hvis St. Pauli er en traditionsklub, så er der mindst 20 andre tyske klubber som er det samme.
Der findes 2 kult-klubber i Tyskland, Sct Pauli og Union Berlin. Omstændigheder gør at se ikke er så kulte, som klubbernes fans ønsker.
Jamen Herr Stankovic, så forklar os da hellere hvorfor St. Pauli IKKE er en Traditionsklubs, og hvad der skal til for at være en. Du lader jo til at kende reglerne.
Annonce