Traditionsklub vil jeg nu ikke kalde den. Der er nærmere en merchandiseklub eller kultklub.
Snak
Ny dansker i St. Pauli: Meget spændende
I dag 19:05
Marcus Mathisen glæder sig over sit skifte til St. Pauli, hvor han fredag aften er blevet præsenteret på en fri transfer.
Læs hele nyheden her
I dag 20:54
Hvorfor er det ikke en traditionsklub? Den er fra 1910 og har sat sit præg på tysk fodbold i mange år. Den skiller sig ud ved at vedkende sig sit politiske ståsted og for at være antiracistisk. Kultklub, ja da.
I dag 21:25
Så fordi man er "antiracistisk", så er det jo med til at gøre det til en traditionsklub?
St. Pauli levede i mange årtier i en ligegyldig tilværelse indtil en af deres BZ´er fik brandet klubben ved at tage et Jolly Roger flag med.
Hvis St. Pauli er en traditionsklub, så er der mindst 20 andre tyske klubber som er det samme.
St. Pauli levede i mange årtier i en ligegyldig tilværelse indtil en af deres BZ´er fik brandet klubben ved at tage et Jolly Roger flag med.
Hvis St. Pauli er en traditionsklub, så er der mindst 20 andre tyske klubber som er det samme.
I dag 21:52
Der findes 2 kult-klubber i Tyskland, Sct Pauli og Union Berlin. Omstændigheder gør at se ikke er så kulte, som klubbernes fans ønsker.