Fedt med initiativet. Men der en ting jeg undre mig over. Alle de klubber der ikke er med her. Hvad gør de? Deres talenter vildfarter vel mod de her klubber. Så vil de her klubber uden for denne division aldrig få chancen til at kunne rykke op i højere senior divisioner. Der er sikkert nogle regler der ikke er med i artiklen. Men undrede mig bare over det.
Snak
Ny turnering: Bundesligaen indfører U21-række
tirs 23. jun 12:58
26 klubber har sagt ja til at deltage i en ny Bundesliga-turnering, hvor talentudvikling er i fokus.
Læs hele nyheden her
tirs 23. jun 13:30
Man må formode de har en strategi for de er jo nok blevet spurgt og har sagt nej. Men jeg undrer mig da også, det virker som en rigtig god ide. Men det kan være at de klubber som ikke er med ikke satser det store på talentudvikling, det er jo ikke alle klubber som gør det.
Redigerettirs 23. jun 14:13
Det du skriver giver god mening. Er enig i det. Især det du siger med dem der ikke er tilmeldt. De går nok ikke op i talent udvikling. Og muligvis også hold der ikke har de samme faciliteter. Det giver nu også mening når jeg tænker på i DK. Talenter i vestegnen rykker mod Brøndby, talenter i Nordsjælland søger fc Nordsjælland samt københavner søger mod KB.
Redigerettirs 23. jun 14:56
Stuttgart og Hoffenheim som pt. har u 21 hold i 3 Bundesligaen, får vel udviklet deres talenter fint der.
Det er en ballance gang hvad der er bedst.
I Danmark indførte man det for mange år siden.
Jeg synes det bare er trænings kampe uden simple turnerings værdi.
Det er en ballance gang hvad der er bedst.
I Danmark indførte man det for mange år siden.
Jeg synes det bare er trænings kampe uden simple turnerings værdi.
Redigerettirs 23. jun 23:35
Egentlig er jeg ikke ligefrem tilhænger af at 2. Hold kan deltage i 3. Liga.
Regionalliga kunne godt være det højest tilladte.
Jeg så hellere nogle af de spændende klubber i regionalligaerne få større muligheder for oprykning.
Edit: og så tænker jeg egentlig at det vil give mere til en ung spiller, at tage til en regionalligaklub, end at spille i en ren U-21 liga.
Enten på lån eller permanent.
For derefter at tage videre til en klub i 3. Liga eller 2. Bundesliga.
Regionalliga kunne godt være det højest tilladte.
Jeg så hellere nogle af de spændende klubber i regionalligaerne få større muligheder for oprykning.
Edit: og så tænker jeg egentlig at det vil give mere til en ung spiller, at tage til en regionalligaklub, end at spille i en ren U-21 liga.
Enten på lån eller permanent.
For derefter at tage videre til en klub i 3. Liga eller 2. Bundesliga.
Fanejerskabs-romantiker & Hoofball-beundrer | "It's not a foul, he's just a larger person!" - John Green