Hvad er den nye VAR-fejl, som overskriften teaser for?
Snak
fre 10. apr 12:38
Hvis der var en kalibreringsfejl i en anden kamp, hvordan skulle man så tro på, at det ikke også var tilfældet ved det annullerede mål i FCN-Sønderjyske? Det fungerer ikke helt.
fre 10. apr 12:39
@madsthomsen +1.
Det går udover tilliden til dem og vi fans vil bare have fair resultater, som ikke er baseret på spøjse kendelser.
Det går udover tilliden til dem og vi fans vil bare have fair resultater, som ikke er baseret på spøjse kendelser.
“Whoever invented soccer should be worshipped as god.” – Hugo Sánchez
fre 10. apr 12:40
Et mål som fejlagtigt blev annulleret burde kunne gives efter slutfløjt , da der ikke er noget som skal spilles om
I så fald skulle kampen også spilles færdig fra det sekund som scoringen der nu underkendes, faldt. For vi ved jo ikke hvad der var sket efterfølgende.
Det er selvfølgelig en smule irriterende for det hold der fik underkendt et mål til 1-2 mod et langt bedre hold på udebane som alligevel fik kæmpet sig tilbage til 2-2 i en kamp de ellers taber 9/10 gange, at de nu skal spille videre igen fra 1-2 og sikkert taber kampen, i et rent tænkt eksempel.
Så nej. Vi skal bare acceptere at der i den enkle kamp ikke er mere at gøre og så må kompensationen blive på en anden måde, hvis der skal være en.
fre 10. apr 12:44
Simpelthen
Hellere 6 fejl på en sæson end de 50 der var før VAR.
Detstrafbart
Enig, VAR er godt. Disse fejl SKAL VAR kunne håndtere, så problemet er, at dommerne ikke er gode nok.
I lever i en fordrejet fantasiverden, men tillykke med jeres videosystem. Det har smadret sporten til ukendelighed.
fre 10. apr 12:53
Synes Papins ide er god.
2 challenges som kan bruges efter ejet ønske, hvor dommeren kaldes til skærmen for at gense en evt. forseelse. Så skal der kun 1/2 videoperatører i "videovognen" for at få det til at fungere.
En challenge frafalder hvis dommens fastholdes, men man bevarer den hvis dommens ændres.
2 challenges som kan bruges efter ejet ønske, hvor dommeren kaldes til skærmen for at gense en evt. forseelse. Så skal der kun 1/2 videoperatører i "videovognen" for at få det til at fungere.
En challenge frafalder hvis dommens fastholdes, men man bevarer den hvis dommens ændres.
fre 10. apr 12:54
VAR har fundet 7 fejl, det siger jo alt. 27 er nok tættere på virkeligheden.
-selv når de evaluerer er de ikke i stand til at finde/erkende åbenlyse fejl.
-selv når de evaluerer er de ikke i stand til at finde/erkende åbenlyse fejl.
Redigeretfre 10. apr 13:19
Fodbold er og har altid været et spil med dommerskøn og fejl. Man må simpelthen forstå, at det aldrig bliver fejlfrit.
Fejlene udligner sig over tid. Spørgsmålet er om VAR er alle ulemperne værd, når der fortsat er fejl. Om det er 27 VAR-fejl der skal udlignes, eller 52 fejl uden VAR kommer i princippet ud på et.
Det altoverskyggende problem er, at der er kommet så mange penge ind i fodbold, at en fejl bliver alt for dyr, og det derfor er godt for dommerne at have et system at gemme sig bag.
Jeg synes kun, at VAR skal bruges til de allerstørste fejldomme, og ikke til bagateller som ingen på stadion kunne se. Måske challenges er løsningen.... Trænerne kan få én mulighed pr. kamp for at få set en situation igennem, og ikke mere.
Fejlene udligner sig over tid. Spørgsmålet er om VAR er alle ulemperne værd, når der fortsat er fejl. Om det er 27 VAR-fejl der skal udlignes, eller 52 fejl uden VAR kommer i princippet ud på et.
Det altoverskyggende problem er, at der er kommet så mange penge ind i fodbold, at en fejl bliver alt for dyr, og det derfor er godt for dommerne at have et system at gemme sig bag.
Jeg synes kun, at VAR skal bruges til de allerstørste fejldomme, og ikke til bagateller som ingen på stadion kunne se. Måske challenges er løsningen.... Trænerne kan få én mulighed pr. kamp for at få set en situation igennem, og ikke mere.
fre 10. apr 13:26
Vi skal helt afskaffe VAR, og så bruge pengene på professionelle dommere. Vi skal væk fra den der nulfejlskultur og milimeter retfærdighed. Så professionelle dommere som vi sætter fri til at dømme, og som vi har tillid til, og bakker op om 👍
Man må bare sande at VAR med utallige spilstop, og lange afbrydelser samt fortsatte fejl, ikke er det værd.
Man må bare sande at VAR med utallige spilstop, og lange afbrydelser samt fortsatte fejl, ikke er det værd.
Manchester United siden 92, GF siden 96. 50+1 er vejen frem.
fre 10. apr 13:48
Det er faktisk interessant med at give et mål på efterbevilling… Gal nogen fede kampe vi kunne få… Lad os tage udgangspunkt i fcm sønderjyske. Nu kan jeg ikk huske om det var til 2-1 eller 2-2. Men lad os sige til 2-2. Det blev underkendt fejlagtigt, men fcm skal frem, for de ved ikk om sønderjyderne får det tilbage efter kampen.
Moral er godt.....