Er det retorikken der er noget galt med?
Retorikken
I mine øjne har manden sagt præcis hvad han mente og tænkte. Manden har været ærlig og det er vel netop det de fleste efterlyser? Han fedtspillede ikke, men sagde hvad han tænkte.
På det punkt minder han måske lidt om Neestrup. Neestrup har det så med yderligere at prøve at være strategisk i sin kommunikation, hvor han forsøger at flytte et fokus og netop denne del er ofte prekær.
Manglende evner
Birk har så langt fra lykkes med hans udtalelser og han har fået et reality tjek af hans egen formåen. Der er intet ild i det her Brøndby hold og han har ikke læst kampen særlig godt som en stærk analytiker skulle have gjort det.
Han er ikke lykkes med det aggressive pres spil, som han selv har sat på dagsordenen.
Der bliver ikke spillet med en større risikovillighed og hans valg af spillere har ikke matchet de kampe man har spillet.
Kampene og hans valg
Først og fremmest spiller man to kampe imod ligaens to bundhold.
Her bruger han Rajovic som front angriberen. Hvis man gerne vil have IlD i holdet når man møder en modstander man må forvente står lavt, så skal man skrue ekstra meget op for farten på og uden bolden. Her ville det have været oplagt med Bundgaard, Suzuki og Kvistgaarden på banen i angrebet. I sådanne kampe, ved man at modstanderen enten vil forsøge at slå kapital imod sig på hurtige omstillinger eller dødbolde hvorfor man skal have sat sin defensiv så man er beskyttet imod denne type angreb.
Både Wass og Vallys er taget ud af kampen og Brøndbys kreative indslag er dermed begge taget ud på samme tid. Dette kunne måske skyldes sygdom, men spørgsmålet er om man kunne have brugt en af dem i første halvleg og den anden i anden halvleg.
Især kampen imod Lyngby, hvor man har alle mand rask formår man ikke at sætte holdet og spillet op med ild i spillet og igen undres det mig, at man analytisk kommer frem til at spille med Rajovic når man ønsker at spille med ild.
Imod Randers vælger man så netop at sætte mere fart ind i angrebet, her så man antydninger til at man taktisk ville sætte ild til spillet, man har dog ikke valgt Vallys til midtbanen, som ellers virkede som den nye Birk åbenbaring men i stedet flytter ham op i angrebet hvor man igen reducere lidt på farten i forhold til Bundgaard.
Det mærkelige for mig er, at man tager præcist dette valg i kampen imod Randers på en banen der ikke er til at spille fodbold på og som alle hold har kæmpet med. Her ville en Rajovic umiddelbart i højere grad gøre ondt inde i feltet med en masse indlæg der kan havne alle steder på en vilkårlig bane.
Randers
Randers spiller i mine øjne kampen præcis som man kan forvente. Med fokus på omstillinger og dødbolde og har også i dele af kampen nogle længere perioder på bolden hvor man kombinere sig flot igennem og faktisk kommer til nogle ret fine muligheder og i første halvleg er det vel Randers der har den største chance som dog sparkes direkte på målmanden i Brøndby målet.
Flot spillet Randers kamp, der gjorder hvad de er bedst til. Kæmpede sig igennem kampen og slog til når modstanderen lavede fejl og åbnede sig op.
Birk er færdig i Brøndby
Min analyse af Birks situation er at en sportsdirektør der er helt ny bliver nød til at vise sig handlekraftig og Birks præstationer sender ham ud på træner markedet allerede nu. De indledende dialoger starter derfor op nu.
Selv hvis Birk får vendt tingene så har man allerede sat processen igang og kun mirakel præstationer tror jeg på kan redde ham.
Nu må vi se, men jeg tror ikke, at han får lang snor for han var et wildcard fra starten.
Retorikken
I mine øjne har manden sagt præcis hvad han mente og tænkte. Manden har været ærlig og det er vel netop det de fleste efterlyser? Han fedtspillede ikke, men sagde hvad han tænkte.
På det punkt minder han måske lidt om Neestrup. Neestrup har det så med yderligere at prøve at være strategisk i sin kommunikation, hvor han forsøger at flytte et fokus og netop denne del er ofte prekær.
Manglende evner
Birk har så langt fra lykkes med hans udtalelser og han har fået et reality tjek af hans egen formåen. Der er intet ild i det her Brøndby hold og han har ikke læst kampen særlig godt som en stærk analytiker skulle have gjort det.
Han er ikke lykkes med det aggressive pres spil, som han selv har sat på dagsordenen.
Der bliver ikke spillet med en større risikovillighed og hans valg af spillere har ikke matchet de kampe man har spillet.
Kampene og hans valg
Først og fremmest spiller man to kampe imod ligaens to bundhold.
Her bruger han Rajovic som front angriberen. Hvis man gerne vil have IlD i holdet når man møder en modstander man må forvente står lavt, så skal man skrue ekstra meget op for farten på og uden bolden. Her ville det have været oplagt med Bundgaard, Suzuki og Kvistgaarden på banen i angrebet. I sådanne kampe, ved man at modstanderen enten vil forsøge at slå kapital imod sig på hurtige omstillinger eller dødbolde hvorfor man skal have sat sin defensiv så man er beskyttet imod denne type angreb.
Både Wass og Vallys er taget ud af kampen og Brøndbys kreative indslag er dermed begge taget ud på samme tid. Dette kunne måske skyldes sygdom, men spørgsmålet er om man kunne have brugt en af dem i første halvleg og den anden i anden halvleg.
Især kampen imod Lyngby, hvor man har alle mand rask formår man ikke at sætte holdet og spillet op med ild i spillet og igen undres det mig, at man analytisk kommer frem til at spille med Rajovic når man ønsker at spille med ild.
Imod Randers vælger man så netop at sætte mere fart ind i angrebet, her så man antydninger til at man taktisk ville sætte ild til spillet, man har dog ikke valgt Vallys til midtbanen, som ellers virkede som den nye Birk åbenbaring men i stedet flytter ham op i angrebet hvor man igen reducere lidt på farten i forhold til Bundgaard.
Det mærkelige for mig er, at man tager præcist dette valg i kampen imod Randers på en banen der ikke er til at spille fodbold på og som alle hold har kæmpet med. Her ville en Rajovic umiddelbart i højere grad gøre ondt inde i feltet med en masse indlæg der kan havne alle steder på en vilkårlig bane.
Randers
Randers spiller i mine øjne kampen præcis som man kan forvente. Med fokus på omstillinger og dødbolde og har også i dele af kampen nogle længere perioder på bolden hvor man kombinere sig flot igennem og faktisk kommer til nogle ret fine muligheder og i første halvleg er det vel Randers der har den største chance som dog sparkes direkte på målmanden i Brøndby målet.
Flot spillet Randers kamp, der gjorder hvad de er bedst til. Kæmpede sig igennem kampen og slog til når modstanderen lavede fejl og åbnede sig op.
Birk er færdig i Brøndby
Min analyse af Birks situation er at en sportsdirektør der er helt ny bliver nød til at vise sig handlekraftig og Birks præstationer sender ham ud på træner markedet allerede nu. De indledende dialoger starter derfor op nu.
Selv hvis Birk får vendt tingene så har man allerede sat processen igang og kun mirakel præstationer tror jeg på kan redde ham.
Nu må vi se, men jeg tror ikke, at han får lang snor for han var et wildcard fra starten.