Intet overraskende i BB´s kommentar. Det sker stort set hver gang en konkurrerende klubber køber en ny spiller og deres fans tillader sig at udvise glæde og optimisme ved købet. Det er så forudsigeligt. Kom nu med noget nyt, det andet der har du brugt alt for længe.
Snak
søn 24. jun 2018
Nu siger jeg lige noget og selvom jeg er FCK-fan, så har jeg ingen onde tanker om folket ude på Vestegnen.
Når det så er sagt, så synes jeg helt generelt, at det er ærgerligt, når en klub ikke har en grundstamme af spillere, som kommer fra selvsamme land.
Der er vel groft sagt (correct me if i am wrong) kun tre danske spillere, der er inde i Brøndbys startopstilling pt:
Kasper Fisker
Lasse Vigen
Christian Nørgaard
Og så med Mikael Uhre som en bobler. Så lad os sige 3,5 spiller ud af 11, der er dansk. Det synes jeg er en lidt trist udvikling for en klub som Brøndby, med så stolte traditioner!
Når det så er sagt, så synes jeg helt generelt, at det er ærgerligt, når en klub ikke har en grundstamme af spillere, som kommer fra selvsamme land.
Der er vel groft sagt (correct me if i am wrong) kun tre danske spillere, der er inde i Brøndbys startopstilling pt:
Kasper Fisker
Lasse Vigen
Christian Nørgaard
Og så med Mikael Uhre som en bobler. Så lad os sige 3,5 spiller ud af 11, der er dansk. Det synes jeg er en lidt trist udvikling for en klub som Brøndby, med så stolte traditioner!
Success is temporary, Loyalty is forever
søn 24. jun 2018
Det er vel vanskeligt at finde et Superliga-hold, hvis fans ikke vil være begejstret for at Signe en bundesligaspiller. Det er til gengæld relativt nemt, at finde en masse fans fra andre klubber, som mener at det er en skod-handel af varierende grunde. Tilbage står det faktum, at Brøndby brændende har ønsket denne spiller og fået ham. i forhold til de mange rygter, som løber i silly season, så er det vel en bedrift i sig selv, at det er klubben som vælger sin spiller og ikke markedets og økonomiens muligheder, som vælger spilleren for os. Jeg har fuld tillid til Bech og Zorniger, men i sidste ende er det jo spilleren selv, som skal bevise sit værd - Og det er det fantastiske og ikke-VAR-agtige ved fodbold, at det er mennesker som er skrøbelige, fejlbarlige og sommetider mesterlige, som er omdrejningspunktet for vores passion, uanset hvor og hvilken klub, vi måtte komme fra.
søn 24. jun 2018
Det er kun 2 år siden, at hele spillestilen i Masterclass blev lagt om til det system man også praktiserer på Superligaholdet. Men mon ikke man indenfor de næste 2-3 år vil se nogle spillere fra Masterclass gøre sig gældende i Superligaen. Der er hevet nogle enkelte talenter op i A-truppen i denne sæson også, ligesom man havde en del med i periferien af holdet i løbet af sidste sæson, hvor flere fik debut på 1. holdet.
faktisk kun 1 år siden, det var sidste sommer, at man valgte at dyrke samme højintensitet som man bruger på førsteholdet..., og først i år at man i U18 regi har fået en træner der også kan praktisere det i samme stil som AZ..., systemet blev sidste år (sidste sommer) langt om til at være det samme som førsteholdet, året inden spillede man stadig 4-3-3, hvilket også betød at flere kanttalenter sidste år røg ud til andre klubber.
OT:
Bliver spændende at se om Kaiser er den forstærkning, som AZ drømmer om, og hele tiden har troet..., dog er det lidt "urovækkende" at Mukhtar ikke har deltaget endnu, og ikke var at se på træningsbanen i Østrig..., spændende kommende 3 uger til første kamp i Suppen (mandag d. 16. juli), mod Randers på udebane.
Boldklubben Frem 1886 (Spillet og fast foelgende siden jeg var 4 i 1984).
søn 24. jun 2018
Tjaaa, jeg kender heller intet til Drexler (og forventer heller ikke, at nogen fra FCM egentligt gør det). Men ikke desto mindre forventer jeg, at han løfter holdet fra Herning. Han har vel været lige så hypet.
Arh, Zornigers kærlighed til Kaiser har været kendt i et års tid, så længe har hypen ikke bygget sig op om Drexler. Det sagt, glæder jeg mig også til at se Drexler spille, istedet for at nøjes med sammenklip af highlights.
FCM
Liverpool
søn 24. jun 2018
Nu siger jeg lige noget og selvom jeg er FCK-fan, så har jeg ingen onde tanker om folket ude på Vestegnen.
Når det så er sagt, så synes jeg helt generelt, at det er ærgerligt, når en klub ikke har en grundstamme af spillere, som kommer fra selvsamme land.
Der er vel groft sagt (correct me if i am wrong) kun tre danske spillere, der er inde i Brøndbys startopstilling pt:
Kasper Fisker
Lasse Vigen
Christian Nørgaard
Og så med Mikael Uhre som en bobler. Så lad os sige 3,5 spiller ud af 11, der er dansk. Det synes jeg er en lidt trist udvikling for en klub som Brøndby, med så stolte traditioner!
Du glemmer Gammelby, så det er 4-4½ spiller (alt efter om du mener at det er to halve, det giver en hel, eller en hel og en halv) :-p
Boldklubben Frem 1886 (Spillet og fast foelgende siden jeg var 4 i 1984).
søn 24. jun 2018
Det er jo det samme for alle danske hold.
Det er umuligt at købe spillere fra sine konkurrenter, der vil styrke holdet, uden at skulle betale kassen.
FCK har flere gange købt fra sine konkurrenter - ofte forholdsvist dyrt - og der har kvaliteten stadig ofte manglet.
Hvad var det de betalte for Robert Skov, der havde haft én god halvsæson? Var det ikke over 10 mio. - den slags har Brøndby ikke til hvad man kan kalde en lottokupon, hvorfor man må se andre steder efter kvalitet.
Men man har da købt Gammelby, som du glemmer. Jeg tror han får en del spilletid, når/hvis Larsson ryger enten nu, eller muligvis til vinter.
Og så har man hevet 3 spillere op fra ungdomstrupperne, så vi nu har 4-5 spillere af egen avl på eller i periferien af 1. holdet. Også selvom Crone ryger.
FCK har jo heller ikke en stamme af danske spillere som rygradden af deres hold. Fischer blev købt for et beløb, hvor Brøndby ikke kan være med, men de næste spillere i FCKs hierarki er jo ikke danskere.
Det ville være fint med en stamme af danske spillere - men de bedste man har haft i ungdomsafdelingen i Brøndby - AC, Vestergaard, Emile-Højbjerg m.fl. valgte jo at tage ud, inden de fik debut i Brøndby.
Det er umuligt at købe spillere fra sine konkurrenter, der vil styrke holdet, uden at skulle betale kassen.
FCK har flere gange købt fra sine konkurrenter - ofte forholdsvist dyrt - og der har kvaliteten stadig ofte manglet.
Hvad var det de betalte for Robert Skov, der havde haft én god halvsæson? Var det ikke over 10 mio. - den slags har Brøndby ikke til hvad man kan kalde en lottokupon, hvorfor man må se andre steder efter kvalitet.
Men man har da købt Gammelby, som du glemmer. Jeg tror han får en del spilletid, når/hvis Larsson ryger enten nu, eller muligvis til vinter.
Og så har man hevet 3 spillere op fra ungdomstrupperne, så vi nu har 4-5 spillere af egen avl på eller i periferien af 1. holdet. Også selvom Crone ryger.
FCK har jo heller ikke en stamme af danske spillere som rygradden af deres hold. Fischer blev købt for et beløb, hvor Brøndby ikke kan være med, men de næste spillere i FCKs hierarki er jo ikke danskere.
Det ville være fint med en stamme af danske spillere - men de bedste man har haft i ungdomsafdelingen i Brøndby - AC, Vestergaard, Emile-Højbjerg m.fl. valgte jo at tage ud, inden de fik debut i Brøndby.
Redigeretsøn 24. jun 2018
Hvad var det de betalte for Robert Skov, der havde haft én god halvsæson? Var det ikke over 10 mio.
Jeg er ret sikker på det var 7.5m, og Robert Skov har været en profil i ligaen i 2 år. I 16/17-sæsonen havde han sidste eller næstsidste fod på næsten halvdelen af Silkeborgs mål.
Edit: Og han havde sidste eller næstsidste fod på 9 ud af Silkeborgs 23 mål i denne sæson, inden han blev solgt.
FCM
Liverpool