Snak

Mere indhold efter annoncen

Officielt: FCM køber Emiliano Martinez fri i Bragantino

ons 16. nov 2022

FC Midtjylland har købt Emiliano Martinez fri i brasilianske Bragantino. Han kom til klubben på en lejeaftale i sommer. 



Læs hele nyheden her
Stærkt
Spurs mand siden 1989
Lækker og nødvendig signing. Mere af den slags!
Hvornår var deadline for at indløse klausulen? Hvis det først er til sommer, forstår jeg ikke hvorfor man gør det allerede nu. Ikke til at sige om han bliver ramt af en alvorlig skade
Mht. tidspunktet for at forlænge: Det har vel også noget at gøre med at vise tillid til spilleren - og hans lyst til integrere sig det nye sted. Ved ikke om prisen for at forlænge (fx. videresalgsklausul) forringes for FCM jo længere tid, man venter. At have en option plejer at koste...

I øvrigt skal man heller ikke betale for leje af spilleren længere.
@The Goat
Tja, det er vel altid en risiko. Men det er også en risiko at større klubber bliver interesseret, og han derfor ikke vil skrive under med FCM.
"The great fallacy is that the game is first and last about winning. It is nothing of the kind. The game is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about beating the other lot, not waiting for them to die of boredom"
Tror også det kunne spille ind, at hvis han fx fortsatte som nu med gode præstationer, kunne han være interesant for større klubber end FCM. Hvis han så ikke vil skrive under der til sommer af den grund, så er det ligegyldigt, at de har en klausul, som de kan aktivere, da man først derefter forhandler kontrakt med spilleren. (Medmindre man har at gøre med en obl. klausul. I dette tilfælde ville kontrakten være underskrevet på forhånd)
Men det er også en risiko at større klubber bliver interesseret, og han derfor ikke vil skrive under med FCM.


Det tænkte jeg netop også på. 30 mio er jo peanuts for klubber i større liga. Tænker det er mest derfor. De 30 mio skulle være med lejebeløb oveni som skulle være 7,5 mio.
Annonce