Sharia og tortur? Det er alligevel lidt søgt.
Tværtimod. Det er praksis i Saudi Arabien, hvor jeres nye ejer er en del af kongefamilien og dermed legitimerer og orkestrerer ekstreme former for religiøs kontrol, krænkelser og, ja, også tortur og drab. 800 henrettelser er det hidtil blevet til, siden Salman kom til, og tortur i bl.a. saudiske fængsler er veldokumenteret.
Newcastles er nu Salmans ejendom og nej, han er ikke den filantropiske type. Man skal være godt blind og naiv for at tro det. Men kan det fremme hans formål med købet, fremstiller han sikkert gerne sig selv som en flink og rar mand. Han er alt andet end en flink og rar mand.