Neymar er en fantastisk fodboldspiller. Der er en grund til at rigtig mange (også danskere) pludselig ser PSG kampe. Det er ikke fordi man elsker at skrue over på kanalen (eller se kampen på stream) for at svine ham til. Han kan noget ingen andre fodboldspillere i dag kan. Nemlig at gøre fodbold til en leg. Modstanderne hader allerede Neymar inden kampen begynder, og derfor vil de gøre hvad de kan for at stoppe ham i et givent moment i kampen. Også fordi de gerne vil vise deres familie og venner efterfølgende, at de klappede Neymar ned. Det er så nemt, bare at svine ham til. Jeg er kæmpe fan, selvom han gerne må smide sig mindre. Han er hverken en klovn eller noget andet skældsord, ligesom jer tre der har kommenteret ikke er det. Han gør vores dejlige spil, til noget andet at se på. Og glem endelig ikke hans bedste sæson i Barca. Det har ikke været nemt for nogle af de andre indkøb at leve op til hans fravær. Det må der også være en grund til. Vær taknemmelig for, at han giver noget andet til sporten. Noget brasiliansk magi.