Fint at komme videre til næste runde, men spillemæssigt er der godt nok langt igen for Lyngby. Hvad er taktikken og hvorfor kan vi ikke spille noget offensivt seværdig bold? Det bliver alt for meget kedeligt tidsudtrækkende boldflytteri og losseri. Det bliver ikke ved med at gå, og Helsingør havde også chancen for at udligne til 1-1 et stykke tid før slutfløjt. Det havde været rigtig trist...men faktisk ikke fuldstændig ufortjent.
Snak
Pokaloverblik: B.93 vandt 10-0 - Lyngby spinkelt videre
tirs 5. aug 20:54
Lyngby Boldklub sneg sig videre fra første runde af Oddset Pokalen, mens B.93 og Hillerød spillede sig ud med henholdsvis 10-0- og 5-0-sejre. Næstved Boldklub røg ud til Gørslev IF.
Læs hele nyheden her
Redigerettirs 5. aug 22:00
Jeg er godt klar over, at oprykning til 2. division er det altoverskyggende mål for Nykøbing FC, men jeg synes det nærmer sig disrespekt for den traditionsrige pokalturnering at stille op med et ungdomshold mod Ringsted - gennemsnitsalder: 19,8 år.
Vi har haft fantastiske oplevelser i pokalturneringen i nyere tid. Sejren på 3-0 over FCK var en kæmpe oplevelse af overvære på et helt fyldt stadion, og noget man stadig taler om hernede. Sejren efter straffesparkskonkurrence mod OB og en tæt kamp mod AGF var også stort. Alt sammen noget der er sket inden for de sidste 4-5 år. Og så vælger man at frarøve fans en ny stor oplevelse ved at stille op med stort set lutter reserver :-(
Allerede da jeg så startopstillingen var jeg klar over det blev meget svært.
Ærgerligt og unødvendigt at spare så mange spillere. Så stramt et kampprogram er der altså heller ikke i dansk divisionsfodbold.
Øv, øv, øv.
For øvrigt endnu en dårlig dag for fodbolden i det sydøstlige Danmark. Nederlag til samtlige hold: Næstved, Nykøbing, Listrup og Sakskøbing.....
Vi har haft fantastiske oplevelser i pokalturneringen i nyere tid. Sejren på 3-0 over FCK var en kæmpe oplevelse af overvære på et helt fyldt stadion, og noget man stadig taler om hernede. Sejren efter straffesparkskonkurrence mod OB og en tæt kamp mod AGF var også stort. Alt sammen noget der er sket inden for de sidste 4-5 år. Og så vælger man at frarøve fans en ny stor oplevelse ved at stille op med stort set lutter reserver :-(
Allerede da jeg så startopstillingen var jeg klar over det blev meget svært.
Ærgerligt og unødvendigt at spare så mange spillere. Så stramt et kampprogram er der altså heller ikke i dansk divisionsfodbold.
Øv, øv, øv.
For øvrigt endnu en dårlig dag for fodbolden i det sydøstlige Danmark. Nederlag til samtlige hold: Næstved, Nykøbing, Listrup og Sakskøbing.....
tirs 5. aug 22:50
Jeg synes det er bemærkelsesværdigt, at Bold ikke omtaler kampen i Ringsted i en seperat artikel. Det må alligevel være en af de vildeste kampe i nyere Pokalturneringshistorie. To linjer, var hvad, det kunne blive til, selvom man helt sikkert ville kunne researche sig frem til en skide god historie, selvom man måske ikke var på stadion.
I går var jeg faktisk i tvivl om, hvorvidt Bold også ejede 3række.dk - nu kan jeg dog konstatere, at 3række.dk har et stort marked for dem selv.
I går var jeg faktisk i tvivl om, hvorvidt Bold også ejede 3række.dk - nu kan jeg dog konstatere, at 3række.dk har et stort marked for dem selv.
tirs 5. aug 23:45
Det kan godt være, at B93 vandt 10-0, men den kamp var altså mere lige end som så. Jeg var der som neutral tilskuer, og B93 imponerede på ingen måder. Jeg har ikke de præcise minuttal, men de fører kun 0-1 ved pausen på et mål efter 30-35 minutter, og det var ikke, fordi de vadede i chancer. Slet ikke. De scorer hurtigt i 2. halvleg, men ellers falder de sidste 4-5 mål i de sidste 6-8 minutter. Ålholm havde flere okay kontramuligheder, så 0-10 var slet ikke retvisende. En sejr på det halve havde været retvisende.