Snak

Mere indhold efter annoncen
moderator
Du forstår det ikke, Bosse. Det er ligegyldigt hvor mange trøjer og kaffekrus der kan forventes at sælge. Der skal bare sælges flere. Du forstår ikke dit fag, Bosse!
https://kortlink.dk/sudv
Dvs. at hvis City og Chelsea gik fallit og ikke var i PL mere, så ville lønningsniveauet være ok?? Det er sgu ikke Abramovich eller Sheikens skyld at det er gået amok. Det har været hjernedødt længe. Fodboldspilerne i de store ligaer får absurd høje lønninger. Det er ret vammelt at spillere kan få så høj løn. Sæt en max løn på 6 mio om året!! Det er stadig vanvittigt mange penge for at spille fodbold, sammenlignet med hvad andre mennesker hiver i løn. Det er utopi at tro, men der burde helt sikker sættes et lønloft i ligaerne.
moderator
"Dvs. at hvis City og Chelsea gik fallit og ikke var i PL mere, så ville lønningsniveauet være ok??"

Næ, men hvordan du end vender og drejer det er det de to klart værste. Når lønningerne i sig selv overstiger indtægterne er det nærmest absurd.
https://kortlink.dk/sudv
Dvs. at hvis City og Chelsea gik fallit og ikke var i PL mere, så ville lønningsniveauet være ok?? Det er sgu ikke Abramovich eller Sheikens skyld at det er gået amok. Det har været hjernedødt længe. Fodboldspilerne i de store ligaer får absurd høje lønninger. Det er ret vammelt at spillere kan få så høj løn. Sæt en max løn på 6 mio om året!! Det er stadig vanvittigt mange penge for at spille fodbold, sammenlignet med hvad andre mennesker hiver i løn. Det er utopi at tro, men der burde helt sikker sættes et lønloft i ligaerne.


City er jo bare eksponenten for hvor galt det står til på den forretningsmæssige del.

Jeg håber på ingen måde at FFP slår benene væk under klubber som City og Chelsea, da de er med til at gøre ligaen spændende.

Men hvis de ikke retter ind, så må konsekvensen være at sanktionerne i FFP anvendes.

Citys nøgletal kan man end ikke finde i de dyreste biotek-projekters opstart.

Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Nu er det naturligvis ikke bare City og Chelseas lønninger som vælter læsset, men som så meget andet er løn også til dels forventningsdrevet. Når en klub vælger at udstyre en spiller med en vanvittig kontrakt, er det naturligvis noget som giver genlyd. Både internt i klubben, men også blandt andre klubber.

Det er en helt fantastisk måde at kreere en boble på, men desværre er omtalte klubber ikke alene om at betale regningen.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Lønningerne og transfersummerne er i sindsyge nu om dage! Der er INGEN mennesker der har brug for så mange penge. De tjener flere penge på 1 uge end mange mennesker tjener på et-to år.. For hvad? Et arbejde!

Prøv at tænk at man for de beløb kunne udslette hungersnød og andet dårligdom i store dele af verdenen.. Det er jo vammelt..

Men hvis jeg var fodboldspiller ville jeg da også bare holde min mund og tage imod de lønninger. Det er klubberne der er problemet. Det er på tide af FFP træder i kraft eller at der kommet et lønloft!

moderator
"Men hvis jeg var fodboldspiller ville jeg da også bare holde min mund og tage imod de lønninger."

Du tror måske det er klubberne, der presser lønningerne op? Er spiller+agent så bare passive?
https://kortlink.dk/sudv
Et lønloft som det kendes fra de amerikanske sportsgrene er en dårlig idé, da det bare omgås med personlige kontrakter med sponsorer.

Noget der ville batte var derimod et loft for hvor stor en andel af omsætningen lønnen må udgøre.

Så ville det også stadig være muligt at gøre lønmæssigt forskel på spillerne.

Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Hvis ikke at financial fairplay kan skride ind overfor at lønningerne alene er højere end omsætningen (dvs. eksklusiv spillerkøb, vedligehold, renteudgifter, markedsføring etc) - ja så er reglerne ubrugelige.

Det er plat at klubberne ikke kæmper på lige vilkår, tænk at sunde klubber bliver skubbet ud af eliten fordi der sidder en legesyg Russer og en menneskesyns forvirret araber, der vil spille "human football manager".

De penge kunne godt nok bruges bedre, fx i rigmændenes kummerlige lande, hvor der er nok at tage fat på.
@Razz, tror nu sagtens at dit eget forslag kan omgåes med lidt fingersnilde .. :-)
Annonce