Snak

Mere indhold efter annoncen
@C.D.

Og alle ved jo, at spillere foretrækker at være den enlige stjerne på et hold. Det er derfor, Suarez valgte at blive i Liverpool i stedet for at tage til Barcelona, Bale blev i Tottenham, og Bayern trods mange forsøg bare ikke kan tiltrække spillere fra sine konkurrenter i bundesligaen.


Agger og til nøds Kalle og Riza. Så har Brøndby vist heller ikke flere stjerner.


Det kan der ikke herske to meninger om. Altså hvis man vælger at se bort fra ambitioner, økonomi, sportslige resultater i nyere tid, trofæer, tilskuere, tv-seere og medieomtale. På de fleste andre parametre er de helt lige. Fx spiller begge klubber med 10 markspillere og en målmand.


Du har naturligvis ret i, at Brøndby er lidt større end OB på en del parametre. De sportslige resultater i nyere tid, derimod?

OB har vundet 3 sølvmedaljer og 0 mesterskaber i de sidste 10 år, dertil nogle top4 placeringer. OB har spillet Europæisk fodbold en del gange og klaret sig ok for det meste. Jeg kan ikke helt se hvordan Brøndby er bedre her?

Der er selvfølgelig nogle medaljer til Brøndby i de sidste 10 år, og nyligere top3 placering end OB. Du skifter dog næppe bare for at komme tættere på en bronzemedalje, hvis du er ved dine fulde fem.

Næppe heller bare for at opleve flere fans på stadion og mere medieomtale. Det er primært de mere begrænsede spillere der skifter en dansk midterklub ud med en potentiel top3 klub - Mikkel Thygesen eksempelvis.

Alle andre spillere, der har udviklet sig til store profiler i superligaen for "mindre hold", som Kusk, Okore, Bjelland, Helenius, Kian Hansen etc. søger udenlands - ikke til en marginalt større klub i samme liga. Og da slet ikke medmindre man føler sig overvejende sikker på et mesterskab - som Pusic.

Af andre spillere kan nævnes Lasse Vibe, der ikke nåede at vinde mesterskab med IFK Göteborg - valgte han så at tage til en marginalt større Svensk klub, eller valgte han udlandet?


Hvis Falk er ved sine fulde fem, tager han ikke til Brøndby blot for mere i løn, flere fans, mere medieomtale (ALLE af hvilke han kan få i overmål udenlands). Og for hvad? Lidt større sandsynlighed for sølv/bronze, end han i forvejen har? Når nu Falk allerede har vundet Sølv med OB, skulle det kun være for et sikkert mesterskab.

Det ville være et mærkeligt træk for Falk at tage til Brøndby. Han bliver snart 24 og bør tage udenlands for at udvikle sig. Vælger han en dansk klub, vil Brøndby være efter FCK og FCM i køen, og så har han større tryghedsbehov end nogen aner, og så vil jeg være bekymret for, om han nogensinde opnår det i karrieren som talentet berettiger til.
Dedikeret fan af: OB Newcastle \\\"I´ve never heard noise in my life as when Newcastle United scored. This place is unbelievable\\\" - Petr Cech.
Når nu Falk allerede har vundet Sølv med OB, skulle det kun være for et sikkert mesterskab.


Så er det nok meget fint, at det er guldtræneren Kent Nielsen der er træner. Han har gjort det før med en klub som økonomisk er mindre end Ob.

Kent Nielsen der også har løftet Falks spil så meget, at enkelte ævler om Falk som efterårets profil.

Der er det pt. lidt mere tvivlsomt, hvad bif har på trænerfronten.
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Agger og til nøds Kalle og Riza. Så har Brøndby vist heller ikke flere stjerner.

Jeg forholdt mig ikke til antallet af stjerner. Jeg påpegede det tåbelige i en argumentation. Apropos tåbelig argumentation, så er det komisk at omtale Kalle og Riza som "til nøds" stjerner - i hvert fald hvis vi skal smide Falk i kategorien.

Du har naturligvis ret i, at Brøndby er lidt større end OB på en del parametre. De sportslige resultater i nyere tid, derimod?

OB har vundet 3 sølvmedaljer og 0 mesterskaber i de sidste 10 år, dertil nogle top4 placeringer. OB har spillet Europæisk fodbold en del gange og klaret sig ok for det meste. Jeg kan ikke helt se hvordan Brøndby er bedre her?

Der er selvfølgelig nogle medaljer til Brøndby i de sidste 10 år, og nyligere top3 placering end OB. Du skifter dog næppe bare for at komme tættere på en bronzemedalje, hvis du er ved dine fulde fem.

Man kan jo altid tage en tidsperiode, der falder i ens kram. Med nyere tid mente jeg egentlig bare over de seneste år. Hell, selv da Brøndby var ved at gå nedenom og hjem, endte de stadig over OB til sidst.


Næppe heller bare for at opleve flere fans på stadion og mere medieomtale. Det er primært de mere begrænsede spillere der skifter en dansk midterklub ud med en potentiel top3 klub - Mikkel Thygesen eksempelvis.

Alle andre spillere, der har udviklet sig til store profiler i superligaen for "mindre hold", som Kusk, Okore, Bjelland, Helenius, Kian Hansen etc. søger udenlands - ikke til en marginalt større klub i samme liga. Og da slet ikke medmindre man føler sig overvejende sikker på et mesterskab - som Pusic.

Og Hradecky. Thygesen var da i øvrigt en profil, da han skiftede.
Igen forholdt jeg mig ikke til, om Falk ender i Brøndby - men til en specifik påstand. I bund og grund interesserer det mig ikke voldsomt, om han gør dette. Det gør næppe den store forskel. Jeg skal dog blankt erkende, at det at se OB´ere tude som Esbjergfans i sin tid, ville være morsomt, og på den kant kunne man jo godt håbe.

Hvis Falk er ved sine fulde fem, tager han ikke til Brøndby blot for mere i løn, flere fans, mere medieomtale (ALLE af hvilke han kan få i overmål udenlands). Og for hvad? Lidt større sandsynlighed for sølv/bronze, end han i forvejen har? Når nu Falk allerede har vundet Sølv med OB, skulle det kun være for et sikkert mesterskab.

Det ville være et mærkeligt træk for Falk at tage til Brøndby. Han bliver snart 24 og bør tage udenlands for at udvikle sig. Vælger han en dansk klub, vil Brøndby være efter FCK og FCM i køen, og så har han større tryghedsbehov end nogen aner, og så vil jeg være bekymret for, om han nogensinde opnår det i karrieren som talentet berettiger til.

Nu er det vel ikke helt utænkeligt, at det ikke kommer til at være et virvar af interessante tilbud fra Europas topligaer. Så god er han immervæk heller ikke.

Jeg tror i øvrigt, at nogle bruger Brøndby og fck (som så også tilbyder en række sportslige oplevelser) til også at hærde sig selv psykisk til et pres, der ikke kan sammenlignes med andre danske klubber, inden de prøver det helt udenfor rammerne. Om Falk er af denne type, aner jeg ikke.
Ja, selvfølgelig er det ønsketænkning? Synes heller ikke jeg har påstået andet..

Men altså, jeg tror i undervurderer Brøndbys navn i udlandet. Selvfølgelig er vi ikke kæmpe store, men vi har trods alt skabt nogle resultater (for mange år siden godt nok), som gør, at vi er velkendte i udlandet. Der er derudover i Brøndby også flere spillere, der er interessante for udenlandske klubber, og derfor vil der også være flere talentspejdere = større udstillingsvindue. Tror nu Hradecky var fint tilfreds med sin beslutning, så synes bare Falk skulle hoppe med på vognen.
\\\\\\\"I don\\\\\\\'t have a drinking problem, the team has a problem with me drinking. There\\\\\\\'s a big difference.\\\\\\\" Og så synes jeg der er for meget cirkusklovn over Cellino, og at Mowatt skulle smide en op i hjørnet hver kamp.
Annonce