@C.D.
Agger og til nøds Kalle og Riza. Så har Brøndby vist heller ikke flere stjerner.
Du har naturligvis ret i, at Brøndby er lidt større end OB på en del parametre. De sportslige resultater i nyere tid, derimod?
OB har vundet 3 sølvmedaljer og 0 mesterskaber i de sidste 10 år, dertil nogle top4 placeringer. OB har spillet Europæisk fodbold en del gange og klaret sig ok for det meste. Jeg kan ikke helt se hvordan Brøndby er bedre her?
Der er selvfølgelig nogle medaljer til Brøndby i de sidste 10 år, og nyligere top3 placering end OB. Du skifter dog næppe bare for at komme tættere på en bronzemedalje, hvis du er ved dine fulde fem.
Næppe heller bare for at opleve flere fans på stadion og mere medieomtale. Det er primært de mere begrænsede spillere der skifter en dansk midterklub ud med en potentiel top3 klub - Mikkel Thygesen eksempelvis.
Alle andre spillere, der har udviklet sig til store profiler i superligaen for "mindre hold", som Kusk, Okore, Bjelland, Helenius, Kian Hansen etc. søger udenlands - ikke til en marginalt større klub i samme liga. Og da slet ikke medmindre man føler sig overvejende sikker på et mesterskab - som Pusic.
Af andre spillere kan nævnes Lasse Vibe, der ikke nåede at vinde mesterskab med IFK Göteborg - valgte han så at tage til en marginalt større Svensk klub, eller valgte han udlandet?
Hvis Falk er ved sine fulde fem, tager han ikke til Brøndby blot for mere i løn, flere fans, mere medieomtale (ALLE af hvilke han kan få i overmål udenlands). Og for hvad? Lidt større sandsynlighed for sølv/bronze, end han i forvejen har? Når nu Falk allerede har vundet Sølv med OB, skulle det kun være for et sikkert mesterskab.
Det ville være et mærkeligt træk for Falk at tage til Brøndby. Han bliver snart 24 og bør tage udenlands for at udvikle sig. Vælger han en dansk klub, vil Brøndby være efter FCK og FCM i køen, og så har han større tryghedsbehov end nogen aner, og så vil jeg være bekymret for, om han nogensinde opnår det i karrieren som talentet berettiger til.
Og alle ved jo, at spillere foretrækker at være den enlige stjerne på et hold. Det er derfor, Suarez valgte at blive i Liverpool i stedet for at tage til Barcelona, Bale blev i Tottenham, og Bayern trods mange forsøg bare ikke kan tiltrække spillere fra sine konkurrenter i bundesligaen.
Agger og til nøds Kalle og Riza. Så har Brøndby vist heller ikke flere stjerner.
Det kan der ikke herske to meninger om. Altså hvis man vælger at se bort fra ambitioner, økonomi, sportslige resultater i nyere tid, trofæer, tilskuere, tv-seere og medieomtale. På de fleste andre parametre er de helt lige. Fx spiller begge klubber med 10 markspillere og en målmand.
Du har naturligvis ret i, at Brøndby er lidt større end OB på en del parametre. De sportslige resultater i nyere tid, derimod?
OB har vundet 3 sølvmedaljer og 0 mesterskaber i de sidste 10 år, dertil nogle top4 placeringer. OB har spillet Europæisk fodbold en del gange og klaret sig ok for det meste. Jeg kan ikke helt se hvordan Brøndby er bedre her?
Der er selvfølgelig nogle medaljer til Brøndby i de sidste 10 år, og nyligere top3 placering end OB. Du skifter dog næppe bare for at komme tættere på en bronzemedalje, hvis du er ved dine fulde fem.
Næppe heller bare for at opleve flere fans på stadion og mere medieomtale. Det er primært de mere begrænsede spillere der skifter en dansk midterklub ud med en potentiel top3 klub - Mikkel Thygesen eksempelvis.
Alle andre spillere, der har udviklet sig til store profiler i superligaen for "mindre hold", som Kusk, Okore, Bjelland, Helenius, Kian Hansen etc. søger udenlands - ikke til en marginalt større klub i samme liga. Og da slet ikke medmindre man føler sig overvejende sikker på et mesterskab - som Pusic.
Af andre spillere kan nævnes Lasse Vibe, der ikke nåede at vinde mesterskab med IFK Göteborg - valgte han så at tage til en marginalt større Svensk klub, eller valgte han udlandet?
Hvis Falk er ved sine fulde fem, tager han ikke til Brøndby blot for mere i løn, flere fans, mere medieomtale (ALLE af hvilke han kan få i overmål udenlands). Og for hvad? Lidt større sandsynlighed for sølv/bronze, end han i forvejen har? Når nu Falk allerede har vundet Sølv med OB, skulle det kun være for et sikkert mesterskab.
Det ville være et mærkeligt træk for Falk at tage til Brøndby. Han bliver snart 24 og bør tage udenlands for at udvikle sig. Vælger han en dansk klub, vil Brøndby være efter FCK og FCM i køen, og så har han større tryghedsbehov end nogen aner, og så vil jeg være bekymret for, om han nogensinde opnår det i karrieren som talentet berettiger til.
Dedikeret fan af:
OB
Newcastle
\\\"I´ve never heard noise in my life as when Newcastle United scored. This place is unbelievable\\\" - Petr Cech.