Det er uanset hvad en åndsvag kommentar af Bastian Schweinsteiger, at sige at Elfensbenskysten spiller afrikansk fodbold. Betyder det så at Tyskland spiller Europæisk fodbold. Eller spiller Ecuador sydamerikansk fodbold..?
Afrikanske fodboldnationer spiller lige så taktisk forskelligt fra nation til nation, som de europæiske nationer gør. Det samme kan man sig om de sydamerikanske nationer. Det viser bare at Bastian Schweinsteiger ikke har et detaljeret overblik over afrikansk fodbold som helhed. Og derfor bør han selvfølgelig holde sig fra at kommentere generelt på afrikansk fodbold.
Afrikanske fodboldnationer spiller lige så taktisk forskelligt fra nation til nation, som de europæiske nationer gør. Det samme kan man sig om de sydamerikanske nationer. Det viser bare at Bastian Schweinsteiger ikke har et detaljeret overblik over afrikansk fodbold som helhed. Og derfor bør han selvfølgelig holde sig fra at kommentere generelt på afrikansk fodbold.