Ja det er jo ikke første gang i verdenshistorien der har været scenarier som dette. Det er jo heller ikke 100% sikkert at Spanien vinder deres pulje, men lad os da håbe de gør det. Ellers kigger vi ind i en kamp mellem Spanien og Argentina allerede. Jeg vælger at tro på at alle hold går på banen for at vinde uanset hvad. Mads Junker luftede forleden tanken om at Vesttyskland tabte med vilje til Danmark i 1986 for at undgå netop Spanien. Det tror jeg simpelthen ikke på var tilfældet. Han påstod også at hvis det kunne betale sig for Argentina at tabe til Jordan i sidste puljekamp for at undgå Spanien ville de tabe med vilje. Det er så ligegyldigt nu da Argentina er sikker på at vinde puljen uanset hvad.
Snak
Skørt scenarie: Pointtab kan gavne Algeriet og Østrig
I går 08:20
Sidste gruppekamp mellem Algeriet og Østrig kan udvikle sig til en skør affære, hvor ingen af holdene har en interesse i at vinde for at undgå Spanien. Østrigerne kan tværtimod gavnes af at tabe.
Læs hele nyheden her
I går 08:52
Tror jeg må sjekke ut oddsen på østerriksk selvmål i denne kampen :)
#Bodø/Glimt #ManUnited
#Weareinlove
I går 09:09
Om man slår Spanien nu eller i finalen er vel lige gyldigt.
De fleste spiller uanset hvad for at vinde?
De fleste spiller uanset hvad for at vinde?
I går 09:13
Det er vist heller ikke sikkert, at nr. 3 i Algeriets og Østrigs Gruppe J skal møde vinderen af gruppe B, Schweiz. Det kan, hvis jeg læser det rigtigt, lige så vel blive vinderen af gruppe G, som kan blive Egypten, Iran eller Belgien. Hvis det bliver Belgien, er det måske næsten lige så skidt som at møde Spanien.
Det er så heller ikke sikkert, at Østrig vil kunne gå videre med et 1-målsnederlag, men det er rigtigt, at det meget vel kan være sådan, og at de vil vide det på forhånd, og det er også rigtigt, at en uafgjort vil være nok for begge og tegner til at give mere overkommelig modstand i 1/16-delsfinalen end en sejr.
Det er så heller ikke sikkert, at Østrig vil kunne gå videre med et 1-målsnederlag, men det er rigtigt, at det meget vel kan være sådan, og at de vil vide det på forhånd, og det er også rigtigt, at en uafgjort vil være nok for begge og tegner til at give mere overkommelig modstand i 1/16-delsfinalen end en sejr.
I går 09:26
Østrig har jo tidligere været involveret i en skandale ved VM i 1982, hbor de i den sodste puljekamp mod Vesttyskland spillede bevist på resultatet 1-0, der sendte begge hold vodere pg hold Algeriet ude!
I går 09:27
Det er jo bare et faktum at chancen for det her rod øges markant når man spiller med et så skævt system som det nu engang er med 48 hold tilstede.
I går 09:28
Om man slår Spanien nu eller i finalen er vel lige gyldigt.
De fleste spiller uanset hvad for at vinde?
Tror du ikke hellere Danmarks ville have mødt Spanien i finalen i 1986 i stedet for at få tæsk af dem i 1/8-finalen?
I går 09:28
Den gamle traver om, at Vesttyskland var snu mod de naive danskere og smed kampen i ´86 er blevet modsat af tyskerne selv, der spillede deres måske bedste kamp i en slutrunde, hvor de ellers nåede helt til finalen. Dengang var Spanien slet, slet ikke på det niveau, de med få undtagelser har haft siden slutningen af 00´erne, mens Marokko bl.a. havde slået England og lignede en lige så giftig modstander. Skrønen lever videre, fordi den taler til vores egen nationale selvforståelse som smukke tabere, der ikke kunne drømme om at ty til den slags.
Chelsea siden 2002, Manchester City siden 2007, Paris Saint-Germain siden 2010 & Newcastle siden 2020.
I går 09:30
Østrig har jo prøvet det før i 1982, hvor de tabte 0-1 til Vesttyskland i den mest begivenhedsløse kamp i VM-historien.
Egentlig burde man trække lod om det videre forløb efter gruppekampene, men så presset programmet er, er det selvfølgelig ikke muligt. Omvendt er der stadig en del lande, der på dette tidspunkt ikke ved, hvor de skal fortsætte og mod hvem.
Egentlig burde man trække lod om det videre forløb efter gruppekampene, men så presset programmet er, er det selvfølgelig ikke muligt. Omvendt er der stadig en del lande, der på dette tidspunkt ikke ved, hvor de skal fortsætte og mod hvem.
Tag en leifi SIGFI.