Det er netop ikke. Hvis bolden rammer ned på armen, uden han gør det bevidst, skal den ikke give straffe. Højere oppe var armen altså heller ikke, og det var så ganske lidt, han ramte den.
Det synes jeg ikke at man kan sige. Han har selv ansvaret for at hans arme ikke forhindre spillet. Hvis den var blevet tyret på armen fra klods hold, var det noget andet. Her er det bare uheldigt/klodset.
Det ville heller ikke være fair for dommeren, hvis han nu også skal gå og vurdere, om spillerne gør det bevidst eller ubevidst :) Lidt ligesom en stempling med knopperne er en stempling, uanset om man gør det bevidst eller bare kommer for sent i en takling.