Muligheden skal helt klart være der, det vil med stor sandsynlighed være en gevinst for dansk fodbold
Snak
Redigerettirs 19. aug 11:10
Der er ingen grund til at give FCM og FCK endnu bedre muligheder for at tjene flere penge og distancere sig yderligere fra de andre.
Det er godt for superligaen, at den er tæt. Det bliver den ikke hvis trenden med at pengene bliver større fortsætter. Prøv blot at se hvor mange forskellige klubber der er blevet mester inden for de sidste 10 år.
Det kan umuligt være sundt for ligaen, at det hvert år er 2 klubber der skal kæmpe om det, med en enkelt afstikker til Brøndby.
Desuden er der ingen der kan svare på hvornår de 2-3 kampe de vil have udsat i kvallen, skal spilles. At foreslå Januar og Februar er hjernedødt. December er fyldt ud og runde 22 kommer i midten af Marts.
Det har gået meget godt indtil videre med at kvalificere sig for både FCM og FCK. Der er vel ingen der taler om at få kampe udsat når først de har kvalificeret sig, forhåbentligt, for så skrider det da først.
Lad os nu ikke få dem til at stikke helt af fra de andre.
Det er godt for superligaen, at den er tæt. Det bliver den ikke hvis trenden med at pengene bliver større fortsætter. Prøv blot at se hvor mange forskellige klubber der er blevet mester inden for de sidste 10 år.
Det kan umuligt være sundt for ligaen, at det hvert år er 2 klubber der skal kæmpe om det, med en enkelt afstikker til Brøndby.
Desuden er der ingen der kan svare på hvornår de 2-3 kampe de vil have udsat i kvallen, skal spilles. At foreslå Januar og Februar er hjernedødt. December er fyldt ud og runde 22 kommer i midten af Marts.
Det har gået meget godt indtil videre med at kvalificere sig for både FCM og FCK. Der er vel ingen der taler om at få kampe udsat når først de har kvalificeret sig, forhåbentligt, for så skrider det da først.
Lad os nu ikke få dem til at stikke helt af fra de andre.
Redigerettirs 19. aug 11:17
@ FC Kronen
Jamen så må du da også være for at danske hold overhovedet ikke skal deltage i Europa for så vil man jo tage de europæiske penge fra FCK/FCM og få en så lige superliga som mulig?
Hvis det KUN handler om Superliga for dig så har jeg svært ved at se man kun kan gå ind for en fesen modvilje mod at give de danske hold bedre vilkår i kval kampene, men så må du jo være imod at danske hold deltager i Europa overhovedet for det er jo her FCK/FCM får skabt pengene fra europæisk bold?
Jamen så må du da også være for at danske hold overhovedet ikke skal deltage i Europa for så vil man jo tage de europæiske penge fra FCK/FCM og få en så lige superliga som mulig?
Hvis det KUN handler om Superliga for dig så har jeg svært ved at se man kun kan gå ind for en fesen modvilje mod at give de danske hold bedre vilkår i kval kampene, men så må du jo være imod at danske hold deltager i Europa overhovedet for det er jo her FCK/FCM får skabt pengene fra europæisk bold?
tirs 19. aug 11:17
Jeg kan som sagt.ikke se det gavner dansk fodbold hvis fck bliver altdominerende i fremtiden gennem CL
Nu har FCK spillet europæisk kontinuerligt siden de fleste boldbrugere gik i børnehave. Er FCK altdominerende? Nej! Har de skabt bedre muligheder for andre klubber? Ja.
tirs 19. aug 11:18
Desuden er der ingen der kan svare på hvornår de 2-3 kampe de vil have udsat i kvallen, skal spilles. At foreslå Januar og Februar er hjernedødt. December er fyldt ud og runde 22 kommer i midten af Marts.
Det er da intet problem hvis det er “europaklubbernes” interne kampe der bliver rykket til februar, hvis ikke de internt kan finde en anden dato i efteråret. Går de videre i Europa skal de jo alligevel være klar i februar. Så vil der sådan set være op til de implicerede klubber at finde en løsning på udsættelse og ikke andre klubber der ikke spiller Europa. FCK-FCM kan som eksempel da sagtens afvikles inden forårssæsonen genoptages. Hvis man da virkelig gerne vil det.
NP er Suppens bedste 6'er!
tirs 19. aug 11:20
Boro
Europa starter den 16 januar.
Skal banerne bare ødelægges fuldstændigt?
Jeg har intet imod at man tjener penge ved at deltage i Europa, men jeg har noget imod man skal tjene ved at bruge snydekoder.
Europa starter den 16 januar.
Skal banerne bare ødelægges fuldstændigt?
Jeg har intet imod at man tjener penge ved at deltage i Europa, men jeg har noget imod man skal tjene ved at bruge snydekoder.
Redigerettirs 19. aug 11:20
Men i den her debat vender de samme personer argumenterne, at vi skal gøre det godt for FCK, så vi kan få flere danske hold i Europa. Mon niveauet bliver større for den næste danske klub i rækken? Her kan man da tale om at at tilpasse argumenter så de passer i egne klubs interesser
Så nåede vi sgu da helt derud ud hvor, det kan sgu da være ligegyldigt at komme med en pointe om noget som helst, når folk kan misforstå ens intentioner så meget...
Selvfølgelig er det da jantelov at sidde og spænde ben for 2 klubber mulighed for succes.. Og selvfølgelig er det småborgerlig når den frygt kommer af ens egen klub bliver efterladt på perronen.. Specielt taget i betragtning af man stolt selv har bygget en fast bolig på den perron, og lige siden 90erne har bedt os alle om at flytte fast ind...
Jeg ved ikke helt med FCM... Men både FCK og Brøndby kæmpe fanskare blev bygget via medaljer og succes i Europa... Og så sidder vi og har en debat om nogle regler der i den sidste ende betyder flere folk på stadions, kortere vej til Europa for hold der tør sådanne. Det er jo simpelthen sort at snakke fordele til FCK, og glemme at deres modstandere i både liga og nu Europa kval har en fordel ved pause..
Og ja FCK burde kunne klare sådanne, og det har de også gjort igen og igen... Men ville det ikke havde været sjovere såfremt Brøndby bare skulle forbi de islændere der...? Såfremt det rent faktisk hjalp med lidt pause her i starten af sæsonen...
Kommer FCK og FCM ikke i Europa, så ved jeg sgu ikke lige hvordan i andre skal kunne klare uden jeres sædvanlige fordele ved at møde et frisk FCK hold. Jeg kan ihvertfald godt huske 2015/16.. 2017/18... 2019/20 sæsonen og hvorledes FCK, Brøndby samt FCM kan se ud, uden gruppespil..?
Så hvad filan er det for en modstand vi har gang i her.. Er i virkelig klar til at miste jeres fordele ved FC klubberne er med i Europa.. Jeg er ikke. Midtjyderne vinder jo kun guld når de misser Europa, så det er en hel fin ordning for mig... 🤔Men jer andre, er i... I virkeligheden klar til at miste den fordel hvor man fks skal spille en kamp fredag og så møde et FCK hold søndagen 9 dage senere, der lige er kommet hjem fra Europa 48 timer tidligere...?
FC København. Siden 1993..
Man U siden 1986
Landsholdet, DBU og MO boykottet siden 2007
Ståle skulle aldrig have været fyret 2020
Rooney skyder lige godt med begge ben, nok bedst med højre... Citat John Faxe Jensen...
tirs 19. aug 11:27
Europa starter den 16 januar.
Skal banerne bare ødelægges fuldstændigt?
Det drejer sig formentlig om en kamp ekstra inden ligaen starter op igen. Det går nok. Hellere det end at en klub der ikke spiller i Europa skal have 14 dages pause i august og spille en midtuge man egentlig ikke gider.
NP er Suppens bedste 6'er!
Det er lidt mærkeligt at hele debatten bliver sådan en jantelovsdebat om at FCK og FCM ikke skal have flere penge end de andre klubber. Der er altså intet i vejen for at de andre klubber gør som fx FCK og skaber deres egen succes. Det kan fx gøres via europæiske gruppespil som kan give større indtægter, flere fans på stadion osv osv. Disse gruppespil kommer oftest hvis det er nemt at kvalificere sig til dem. Det bliver nemmere jo bedre de danske hold gør det. Så altså hvis danske hold kvalificerer sig så har det en positiv effekt på de næste års kvalifikationsrunder, hvor det kan fx kan være man bare skal slå et skodhold som Larne e.lign for at kvalificere sig til gruppespil.
Pointen er ikke at de hold der spiller europæiske skal have pauser når de er kvalificeret, men at de hold der spiller kvalifikation får de samme vilkår som de hold de møder. Fx kampfri mellem de to afgørende kampe. Hvorfor vil man ikke have at FCK/FCM får flere penge fordi de distancen så bliver for stor, men man vil gerne have at lande omkring os får stærkere ligaer og flere penge via europæiske gruppespil fordi deres struktur tilgodeser dette. Stærkere ligaer giver stærkere spillere og i sidste ende bedre landsholdsspillere osv osv.
Hvis man sidder som AGF-fan eller hvad ved jeg og tænker at det hele er vildt uretfærdigt, så er det jo tilladt at se på det lidt større billede. At rykke en kamp eller fx sløjfe dobbeltopgør i pokalen, som vil give de mindre hold en større chance for at nå længere er jo ikke vanvittigt kontroversielle holdninger, men det blæses op som om at hele ligaen nu vil blive skævvredet. Det handler som sagt bare om at de danske hold får de samme vilkår som de lande vi konkurrerer med.
@anders samuelsen:
Du efterspørger af uvisse årsager FCKs CL præstationer de sidste par år? Forrige år nåede de 1/16 finalen. Det er vel godkendt.
Pointen er ikke at de hold der spiller europæiske skal have pauser når de er kvalificeret, men at de hold der spiller kvalifikation får de samme vilkår som de hold de møder. Fx kampfri mellem de to afgørende kampe. Hvorfor vil man ikke have at FCK/FCM får flere penge fordi de distancen så bliver for stor, men man vil gerne have at lande omkring os får stærkere ligaer og flere penge via europæiske gruppespil fordi deres struktur tilgodeser dette. Stærkere ligaer giver stærkere spillere og i sidste ende bedre landsholdsspillere osv osv.
Hvis man sidder som AGF-fan eller hvad ved jeg og tænker at det hele er vildt uretfærdigt, så er det jo tilladt at se på det lidt større billede. At rykke en kamp eller fx sløjfe dobbeltopgør i pokalen, som vil give de mindre hold en større chance for at nå længere er jo ikke vanvittigt kontroversielle holdninger, men det blæses op som om at hele ligaen nu vil blive skævvredet. Det handler som sagt bare om at de danske hold får de samme vilkår som de lande vi konkurrerer med.
@anders samuelsen:
Du efterspørger af uvisse årsager FCKs CL præstationer de sidste par år? Forrige år nåede de 1/16 finalen. Det er vel godkendt.
Dette er en signatur.