Spændende at følge udviklingen på denne debat. Konkurrencen om top 15 er stor, og det er bl.a. fleksibilitet i planlægningen af kampprogrammet, som kan være med til at give danske klubber et par procenter oveni, så de kan præstere på bedst muligt niveau.
Foruden ovennævnte om trickle down economics er fordelen vel også bl.a., at hvis Danmark har rammerne for europæisk at præstere så godt som muligt, så vil det alt andet lige gøre den danske liga stærkere --> dygtigere spillere kommer til --> mulighed for bedre udvikling af spillere og talenter som møder modstand af højere kaliber.
Den største fordel for en fleksibel planlægningsstruktur tilfalder dog nok de større klubber (i første omgang).
Foruden ovennævnte om trickle down economics er fordelen vel også bl.a., at hvis Danmark har rammerne for europæisk at præstere så godt som muligt, så vil det alt andet lige gøre den danske liga stærkere --> dygtigere spillere kommer til --> mulighed for bedre udvikling af spillere og talenter som møder modstand af højere kaliber.
Den største fordel for en fleksibel planlægningsstruktur tilfalder dog nok de større klubber (i første omgang).