Redigerettirs 19. aug 08:24
Nej #storminator det er bestemt ikke et af landets største problemer nutidigt eller historisk. Men det er derimod et problem at det for mange er blevet et kort man kan hive frem ved lejlighed, når man modtager kritik, og så kalde det jantelov, for det ord kender man fra skolen. I Danmark er vi enormt ligeværdige set henover hele samfundet (endnu da) - og der er absolut en meget lav grad af usikkerhed og misundelse, på denne baggrund. Klarer danske personer sig godt i udlandet, er stoltheden hjemme i andedammen, ikke til at tage fejl af.
I internationale sammenhænge er tilliden og troen på og til hinanden i top ift. andre lande. Så dit udsagn er grundlæggende forkert, og en kæmpe uvane at kaste sig om med dette kort, da det afspejler noget der ikke er. Altså et ikke-eksempel. Lad vær med at råbe jantelov, hver gang Goliat får kritik. Det er netop de ovennævnte temaer, der gør at vi kan kritisere hinanden, på kryds og tværs, uden at tage unødigt på vej, eller begynde at tale jantelov. Danmark er måske et af de lande i verden, hvor denne psykologiske mekanisme er mindst.
Glad for sportsmanship og sportsånd.