Har folk ikke haft samfundsfag i skolen? Har man ikke lært om dynamikker i vores erhvervsliv og samfund generelt? Forstår folk ikke at man ikke bare vinder ligaen fordi man har penge, slet ikke Superligaen, da den altid (eller i hvert fald MEGET langt ud i fremtiden) vil være en sekundaliga, hvor alle kan slå alle? Flere koefficientpoint = bedre mulighed for andre klubber i Europa. Det er jo ikke bare kommet ud af det blå at klubber som SIF, Randers, Brøndby kan være med i kval. Eller at FCN kom direkte i CL. Tænk jer nu lidt om
Snak
tirs 19. aug 10:37
Rigtig mange udenlandske spillere vil så ikke gide spille i Superligaen uden udsigt til europæiske kampe
Måske de enkelte hold så igen hovedsageligt ville bestå af danske spillere. Modsat nu hvor vi er oppe på 50% udlændinge (gad vide om den udvikling stopper eller om vi kommer op på 100% udlændinge...?)
Jeg er bragende ligeglad med Europæisk fodbold - man kan alligevel sjældent se de danske hold medmindre man har alverdens underlige streamingtjenester.
tirs 19. aug 10:37
Hvis holdene klarer sig godt i Europa, så vil pokalen potentielt give en direkte billet til conference eller europa League ligaspillet.
tirs 19. aug 10:39
@lifetec
Man kan sætte sig i en flyvemaskine og se kampen i et nyt land og få en på oplevelsen.
man kan alligevel sjældent se de danske hold medmindre man har alverdens underlige streamingtjenester.
Man kan sætte sig i en flyvemaskine og se kampen i et nyt land og få en på oplevelsen.
Redigerettirs 19. aug 10:41
Jeg er bragende ligeglad med Europæisk fodbold - man kan alligevel sjældent se de danske hold medmindre man har alverdens underlige streamingtjenester.
Så må du også bare forstå at din mening burde blive ignoreret i den her debat.
Der er ikke en klub som kan stå bag det du skriver der. Ellers bør de vidst bare lukke nu.
F.C. København -
Tak for alt, Nees og Sune.
VELKOMMEN TIL BO!
Bestyrelse og ejere RAUS. Sælg til nogen som rent faktisk interesserer sig for sporten og som elsker klubben ELLER BEVIS JER SELV NU.
tirs 19. aug 10:42
Dem der snakker om bedre forudsætninger til andre danske klubber i Europa er naive. Ja det giver lidt ekstra til kistebunden men intet andet absolut intet andet, når man alligevel aldrig kommer til at være i nærheden af at vinde. Så jeg med på at spillerne vokser i værdi osv men alt i alt kommer det til i 90% af tilfældene hvis en dansk klub kommer i gruppespil at handle om 6 kampe! Og jo det bliver på bekostning af mindre danske klubber som ikke vil have den naturlige mindre fordel af at møde et hold der har haft mindre hvilepause og som er en naturlig konkurrence del af en hel sæson. Ellers skal man også rykke pokalkampene for dem der er røget ud.
Dansk fodbold er mit mellemnavn
#Denfarligste9’erISpillet 😜
Redigerettirs 19. aug 10:43
Måske de enkelte hold så igen hovedsageligt ville bestå af danske spillere. Modsat nu hvor vi er oppe på 50% udlændinge (gad vide om den udvikling stopper eller om vi kommer op på 100% udlændinge...?)
Hvis det er vigtigere for dig at se hold der kun er danskere på så er der da rigelig med den slags hold i de lavere rækker.
Hvis det derimod er vigtigt for dig at se så god fodbold som muligt så giver din holdning ikke den store mening.
Og ja, jeg glemte så også lige at nævne at med færre salg - herunder af danske spillere - til udlandet så vil det naturligvis også gå ud over landsholdet på sigt. Med mindre man selvfølgelig også har den holdning at landsholdet også skal sløjfes, for så har det argument af gode grunde heller ingen betydning :-)
tirs 19. aug 10:49
lottomunken
Så du opfandt / omskrev det postulat, der blev anfægtet, så det passede i din virkelighed om FCM, er ikke overrasket, det er snarere reglen end undtagelsen.
igen omskriver du postulatet, inden for de seneste 5 år, som er noget nær det eneste man bør kalde nutidigt, passer det 20% af tiden ( eller hov hvis man tager 20/21 sæsonen med, er der en sæson hvor de hver især ikke spiller europærisk)
Så du opfandt / omskrev det postulat, der blev anfægtet, så det passede i din virkelighed om FCM, er ikke overrasket, det er snarere reglen end undtagelsen.
igen omskriver du postulatet, inden for de seneste 5 år, som er noget nær det eneste man bør kalde nutidigt, passer det 20% af tiden ( eller hov hvis man tager 20/21 sæsonen med, er der en sæson hvor de hver især ikke spiller europærisk)
tirs 19. aug 10:53
Jeg kan som sagt.ikke se det gavner dansk fodbold hvis fck bliver altdominerende i fremtiden gennem CL. Skal man endelig kigge på koefficientpoint er det da bedre fck kommer i Conference League, hvor de kan vinde flere kampe end Champions League.
tirs 19. aug 11:08
AZKING
præcis. Den eneste grund til det er til debat er pga fck er det mest realistiske bud på et hold der kan klare sig godt europæisk og gerne vil kontinuerligt I ChL. de eneste det gavner er fck i det tilfælde du beskriver og så danskere generelt som kan være lidt stolte af at have et dansk hold med Europa. Fck fans havde ingen støtte givet FCN det år de var i Champions league omvendt var det snyd osv og man havde heller ikke set Neestrup pive op om det hvis det ikke udelukkende gavnede hans hold og specielt hans egen karriere. Så det der med solidaritet for andre danske klubber fra fck fans er luret for længst
præcis. Den eneste grund til det er til debat er pga fck er det mest realistiske bud på et hold der kan klare sig godt europæisk og gerne vil kontinuerligt I ChL. de eneste det gavner er fck i det tilfælde du beskriver og så danskere generelt som kan være lidt stolte af at have et dansk hold med Europa. Fck fans havde ingen støtte givet FCN det år de var i Champions league omvendt var det snyd osv og man havde heller ikke set Neestrup pive op om det hvis det ikke udelukkende gavnede hans hold og specielt hans egen karriere. Så det der med solidaritet for andre danske klubber fra fck fans er luret for længst
Dansk fodbold er mit mellemnavn
#Denfarligste9’erISpillet 😜