Det var alle dage en forkert beslutning at give ham så dyr og lang en forlængelse!
Boile er en rigtig leder og har en fantastisk pasningsfod af en defensiv spiller, men hans fysik og især fart var og er langt fra et acceptabelt niveau for FCK, hvilket hans placeringsevne ikke kan dæmme op for. Dertil er han underlegen i luften og har en skadeshistorik og skadesfrekvens som kan skræmme selv de mest naive managers væk.
Han ville have en rolle hvis det havde været på en spilletidsbaseret kontrakt, men med den dyreste CB kontrakt i SL er man tættere på Bjelland tilstande end succes. Det sagt er der lang tid tilbage af kontrakten som man helt sikkert ikke kommer af med, så forhåbentlig får han en lang skadesfri periode og kan tjene kontrakten.
Håber man henter en rigtig stærkt CB forsvarsgeneral som skal være dirigenten i det nye forsvar. Så kan man stille og roligt skifte de andre ud i takt med at man kan bygge videre om ham.