Snak

Mere indhold efter annoncen
Kæmpe selvmål af uefa .
"Warszawa overgav sig ellers i den grad, da Tyskerne kom i 39. Men lad os bare omskrive historien."
Warszawa og store dele af Polen blev voldsomt bombarderet af især tyskerne, men sovjetterne var også brutale. Polen overgav sig officielt efter knap et dusin dage med bombardementer og angreb fra begge sider, som resulterede i over 20.000 døde civile. Men polske modstandsbevægelser fortsatte i betydeligt omfang kampene og bidrog siden med vitale efterretninger om tyskernes krigsmaskine m.m. (og derpå med efterretninger vestpå om det Sovjet-loyale styre, som fulgte).
Arsenal FC, Real Madrid, FC København, wonderbars: https://www.youtube.com/watch?v=HavKbRPC9Z8
Hansi: Jeg Tror Han tænker på “The Warsaw Uprising” i 1943 :)
Nykøbing FC
"Warszawa overgav sig ellers i den grad, da Tyskerne kom i 39. Men lad os bare omskrive historien."
Warszawa og store dele af Polen blev voldsomt bombarderet af især tyskerne, men sovjetterne var også brutale. Polen overgav sig officielt efter knap et dusin dage med bombardementer og angreb fra begge sider, som resulterede i over 20.000 døde civile. Men polske modstandsbevægelser fortsatte i betydeligt omfang kampene og bidrog siden med vitale efterretninger om tyskernes krigsmaskine m.m. (og derpå med efterretninger vestpå om det Sovjet-loyale styre, som fulgte).

Ja netop modstandsbevægelsen var vild. De udnyttede i 1943 at russerne/Sovjet angreb tyskerne, og generobrede Warszawa tilbage fra tyskerne. “ Powstanie Warszawskie” hedder det på polsk, ved ikke om episoden har noget dansk navn… :)
Nykøbing FC
Lowland-Fallstars, mig bekendt omtales opstanden i 1943 bl.a. som Warszawaghettoopstanden og Ghettooprøret på dansk, mens opstanden i 1944 (som du nok tænker på) bl.a. omtales som Warszawa-opstanden. Modstandsfolkene i sidstnævnte følte sig i øvrigt med rette svigtet af de allierede, som ikke indfriede løfterne om tilstrækkelig støtte udefra - og opstanden resulterede i et gigantisk blodbad.
Arsenal FC, Real Madrid, FC København, wonderbars: https://www.youtube.com/watch?v=HavKbRPC9Z8
Det er mere hvad der skete efter anden verdenskrig, som er en katastrofe for Polen? Polens regering har endda krævet, at Tyskerne betaler flere tusind milliarder i erstatning, men det sker nok næppe.
https://www.youtube.com/watch?v=vFLHZSQfW7A "Mr. Speaker, when even the opponent failed to score, Maguire would score for them" He became the biggest threat at the centre of Man Utd defence. Tackling Man Utd players and giving assist to opponents
Annonce