Reglernes SKAL laves om. Man kunne selvfølgelig også bare lave en ny regel: at spillerne skal ha bundet armene bag ryggen, så kan de heller ikke skubbe og hive i trøjerne, som jo også er forbudt, men sjældent bliver dømt.
Snak
man 8. maj 2023
Fodboldloven nævner mig bekendt hverken "unaturlig bevægelse" eller "gøre sig bred". Det er dagligdags fortolkninger af en pivsvær regel. Det er især svært hvis bolden spilles m hånden, men der ikke er nogen bevidst intention om at gøre det, som i dette tilfælde.
man 8. maj 2023
Reglerne bør også ændres, så det ikke giver straffe, at man får skudt bolden på sin arm på klos hold, og hvor armen ikke flagrer i luften.
man 8. maj 2023
Kort efter denne episode har Viborg et indlæg hvor Bisseck bevist har hænderne på ryggen. Ja det er svæere at være mobil, men risikoen for straffe er = 0
Så jo man kan godt gøre sig smallere end det Viborg spilleren gør.
Selvom det er bittert og en træls måde at få et mål imod, er det jo en arm som via en placering 30 cm fra kroppen blokerer for et potientiel scoring, så den skal i nuværende og kommende regler altid give straffe.
Hvem skal vurdere om han gør det bevidst/ubevidst (spilleren vil jo altid mene det er ubevidst)
Poulsens svinestreg og det 3 mål er til diskussion, ikke straffesparket.
som AGF fan bryder jeg mig ikke om det jeg så fra Poulsen, og det burde have været et rødt kort.
Så jo man kan godt gøre sig smallere end det Viborg spilleren gør.
Selvom det er bittert og en træls måde at få et mål imod, er det jo en arm som via en placering 30 cm fra kroppen blokerer for et potientiel scoring, så den skal i nuværende og kommende regler altid give straffe.
Hvem skal vurdere om han gør det bevidst/ubevidst (spilleren vil jo altid mene det er ubevidst)
Poulsens svinestreg og det 3 mål er til diskussion, ikke straffesparket.
som AGF fan bryder jeg mig ikke om det jeg så fra Poulsen, og det burde have været et rødt kort.
AGF og kun AGF!!
KSDH!!
man 8. maj 2023
Reglerne bør også ændres, så det ikke giver straffe, at man får skudt bolden på sin arm på klos hold, og hvor armen ikke flagrer i luften.
Meget sympatisk holdning. Det leder bare hen til andre problemer. Vi skal f.eks. have defineret, hvor mange centimeter eller meter "klodshold" er?
Så skal VAR også til at bruge tid på opmåling efter en hands situation.
Dernæst kan man så frygte, at der vil være 8-9 målmænd i eget felt, som alle kan agerer målmand, ved skud fra "klodshold".
Tingene er ikke helt så enkelte. Det gode ved reglerne pt. er, at de gælder for alle hold.
Meget sympatisk holdning. Det leder bare hen til andre problemer. Vi skal f.eks. have defineret, hvor mange centimeter eller meter "klodshold" er?
Så skal VAR også til at bruge tid på opmåling efter en hands situation.
Dernæst kan man så frygte, at der vil være 8-9 målmænd i eget felt, som alle kan agerer målmand, ved skud fra "klodshold".
Tingene er ikke helt så enkelte. Det gode ved reglerne pt. er, at de gælder for alle hold.
man 8. maj 2023
Lidt OT.
Men hvorfor egentlig kalde dommeren ud, når de alligevel altid følger VAR?
Blot tidsspild, når VAR egentlig bare kan give dommeren en klar besked.
Men hvorfor egentlig kalde dommeren ud, når de alligevel altid følger VAR?
Blot tidsspild, når VAR egentlig bare kan give dommeren en klar besked.
man 8. maj 2023
Reglerne bør også ændres, så det ikke giver straffe, at man får skudt bolden på sin arm på klos hold, og hvor armen ikke flagrer i luften.
Meget sympatisk holdning. Det leder bare hen til andre problemer. Vi skal f.eks. have defineret, hvor mange centimeter eller meter "klodshold" er?
Derudover skal man vurdere om en Arm flagrer? og hvor meget må den flagre?
Som du rigtigt skriver er det ikke så lige til, og jeg kan egentlig leve med det så længe det er ens for alle.
Den i går er i min verden ikke til diskusion da hans arm er i en unaturlig position væk fra kroppen.
§12
En spiller anses for at have gjort sig unaturligt højere eller bredere, når positionen for arm/hånd ikke er en naturlig konsekvens af eller kan retfærdiggøres af spillerens bevægelse i den pågældende situation. Ved at have hånden/armen i den pågældende position, spiller den pågældende med risiko for, at bolden kan ramme hånd eller arm og dermed udgøre en forseelse.
(dvs. forsvarsspilleren skal forudse at der kan komme et skud og derfor have armen ind til kroppen, ikke noget med klos hold eller andre termer). Unfair måske ja, men man kender reglerne og bør spille derefter.
Når Poulsen hæver sin albue ved han også at der er risiko for et kort, han var ekstrem heldig på den måde der blev fortolket i går!!
AGF og kun AGF!!
KSDH!!
Redigeretman 8. maj 2023
Som en anden bruger er inde på, dømmes hands og trøjeriv ikke ud fra samme kriterier. Forsvarsspillere ses ofte samle hænderne bag ryggen, når de skal blokere indlæg og skud (det nåede Bürgy ikke i situationen). Hvorfor er det ikke samme kriterier, der dømmes efter på hands og trøjeriv (ved seneste VM-slutrunde gjorde dommerne meget ud af, at spillerne skulle holde armene væk fra modstanderen ved f. eks. hjørnespark).
Der bliver stadig revet og flået i trøjer - ofte uden konsekvens. Her hopper kæden af for mig. Hvis man kan dømme straffespark for alle mulige og umulige afskygninger af hånd på bold, hvorfor så ikke skride ind over for trøjeriv. Det første er oftest uden hensigt, mens det andet foregår helt bevidst.
Og tilbage til det med at gøre sig unaturlig bred, som man kan sige at Bürgy gjorde sig ved straffesparket. Ude midt på banen slipper Nicolai Poulsen afsted med at gøre sig (mildt bedømt) netop unaturligt bred!
Lad os få VAR-dommerne frem fra deres skjul og lad dem svare på de spørgsmål, som en hel eller halv nation sidder med efter hver eneste runde og snart sagt hver eneste kamp. Med alle de midler, der i forvejen spenderes på VAR, så er det vel ikke for meget forlangt, at man også kunne afsætte lidt midler til almindelig folkeoplysning.
Der bliver stadig revet og flået i trøjer - ofte uden konsekvens. Her hopper kæden af for mig. Hvis man kan dømme straffespark for alle mulige og umulige afskygninger af hånd på bold, hvorfor så ikke skride ind over for trøjeriv. Det første er oftest uden hensigt, mens det andet foregår helt bevidst.
Og tilbage til det med at gøre sig unaturlig bred, som man kan sige at Bürgy gjorde sig ved straffesparket. Ude midt på banen slipper Nicolai Poulsen afsted med at gøre sig (mildt bedømt) netop unaturligt bred!
Lad os få VAR-dommerne frem fra deres skjul og lad dem svare på de spørgsmål, som en hel eller halv nation sidder med efter hver eneste runde og snart sagt hver eneste kamp. Med alle de midler, der i forvejen spenderes på VAR, så er det vel ikke for meget forlangt, at man også kunne afsætte lidt midler til almindelig folkeoplysning.