Snak

Mere indhold efter annoncen

Video: Hør VAR-lyden fra omdiskuteret Vallys-scoring

søn 5. nov 2023

Discovery+ har lavet et indslag, hvor man får et indblik i, hvad Sandi Putros og VAR-vognen snakkede om under Brøndbys anden scoring mod FC Nordsjælland. Se det i videoen øverst i artiklen. 



Læs hele nyheden her
Stop nu, bare stop stop !
Det er blevet for plat.
"efterfølgende var dommer Sandi Putros ude at sige, at han nok godt kunne have dømt et frispark, men han mente i situationen, at kontakten var for svag"

Kan dette så ikke begrave den der "Sandi Putros hader os" en gang for alle?

Alle hold bliver røvrendt i øst og vest af denne mand. Her havde han chancen, men valgte ikke at gøre det. (og heldigvis for det)

Det er ikke til at holde ud, at hver eneste mål skal gennemses for små frispark hele tiden. Det ødelægger glæden ved fodbold.

Jeg syntes heller ikke der skulle dømmes frispark her. De der små ting, som dommeren ikke selv skønner under kampen, må forblive udømt. Det er langt mere trættende med VAR der skal ødelægge glædens rus hele tiden.

Brøndby har i øvrigt spillet fremragende.
IDKFA
Det er isoleret set fair nok at han lader spillet fortsætte. Kontakten er der og frisparket kan dømmes, men jeg synes egentlig at linjen er ok hvis han vurderer at der skal mere til.
Der hvor kæden generelt hopper af for mig mht. Putros er at hans linje ofte virker noget zigzagget. Jeg skal ikke kunne sige om det også var tilfældet i denne kamp, så jeg må nøjes med at forholde mig til denne isolerede hændelse og konstatere at det er fair nok dommerarbejde.
Nu skal vi høre lyden ved FCN’s hjørne i hjemmekampen mod FCK, som ikke skulle være dømt. Grabara bander på polsk. Videre.
Hold nu op med Brøndby har god statistik med Putros, der er et hav af eksempler, hvor det ikke er tilfældet.

Kan den dømmes - ja sikkert. Bliver den dømt 10/10 næppe, synes det fint han laver en vurdering og VAR ikke ændre på det. Den er ikke mejslet i sten at det vil være et frispark altid
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Hvor er det befriende dejligt at få et indblik i hvordan dommere og VAR håndtere disse pressede situationer.
Om man er enig i at der skal dømmes frispark eller ej, så et stort tak til dommerne for at give os dette indblik - Lad det blive en fast ting.
Vildt at VAR siger “ingen kontakt” når kontakten er klar og tydelig i de rigtige vinkler. Så mærkeligt!
Det er vist kun fordi det er Bif at et korrekt dømt mål kan give så meget debat.

Men helt generelt (og jeg er ikke stor fan af VAR), vi må for Guds skyld holde fast i dommerskøn og dommerens valg af linje i kampen, ellers kommer vi til at se spillere vælte omkuld ved enhver mikroskopisk berøring, f.eks. vil, det udløse frispark ved samtlige hjørnespark osv.
Folk der snakker om dommerbias har jo typisk allerhøjst anekdotiske beviser.
Hvis man rent faktisk skulle dokumentere den slags, kræver det at man gennemgår kampe fra rigtig mange sæsoner og kigger på samtlige hændelser og derfra kan man analysere om der dømmes signifikant anderledes.

Alt andet vil uundgåeligt være folks subjektive oplevelser og derfor ret ligegyldigt.
[i]Det er vist kun fordi det er Bif at et korrekt dømt mål kan give så meget debat.[/i

Måske FCK men ellers er det nok rigtigt.

Utroligt at et lille frispark skal fluekneppes til døde/
Jeg kunne forstå det hvis linjen gennem kampen havde været at fløjte samtlige små frispark men linjen var jo netop modsat dette og derfor var det helt i tråd med den linje der var lagt, ikke at fløjte….
Annonce