For mig beviser det her at selv deres interne kommunikation hjælper med at give bedre forståelse for bedømmelserne og bekræfter, at det kunne give rigtig meget, hvis dommerne kunne kommunikere deres overvejelser under kampen.
Snak
søn 5. nov 2023
Diomande har spillet bolden da kontakten sker, ser man på Wass kigger han den modsatte vej. Som neutral tilskuer vil det være hårdt dømt på Brøndby at målet underkendes, netop fordi det er 2 forskellige spilsituationer og det ikke virker bevist. Men helt ærligt, kom videre.
søn 5. nov 2023
Super tilbagemelding fra dommerne og flot at Putros stiller op til interview.
Men det er mig ubegribeligt hvordan en så lille episode kan blive til et så stort samtaleemne. Der var lagt en international linje, hvor spillerne fik lov til at gå til makronerne, denne kendelse falder bestemt inden for den linje.
Syntes der ofte er en tendens med at underkende Brøndbys mål, med kritik af spillet op til målet.
Men det er mig ubegribeligt hvordan en så lille episode kan blive til et så stort samtaleemne. Der var lagt en international linje, hvor spillerne fik lov til at gå til makronerne, denne kendelse falder bestemt inden for den linje.
Syntes der ofte er en tendens med at underkende Brøndbys mål, med kritik af spillet op til målet.
søn 5. nov 2023
Så kan der vist heller ikke koges flere artikler på et potentielt frispark før en scoring for en uge siden
Liverpool FC
Brøndby IF
AZ Alkmaar
RAC Valladolid
FC Porto
Internazionale?
søn 5. nov 2023
HVIS man skal dømme frispark ved hver kontakt dør fodbolden. Havde Ingvartsen haft succes med sin dribling, og lagt en aflevering hvor Diomande ville have været så ville der været dømt frispark. Men i og med der sker en erobring der, er kontakten mellem to spillere væk fra bolden af mindre betydning.
søn 5. nov 2023
@pep du har ret i at det helt store problem er linjen. Den kamp var en af Putros bedre og der var tænding på i midten af anden halvleg og det løste han også ganske fint.
Lidt småfejl hist og her og jeg synes heller ikke der er frispark. Vi vil få et hav af spilstop, hvis de små frispark skal dømmes.
Og jeg synes heller ikke der var straffe til Kvistgaarden (en anden meget diskuteret situation fra kampen). Hvis dommerne så lod være med at fløjte frispark til forsvarsspillerne for samme forseelse, så kunne vi få mere spil.
Lidt småfejl hist og her og jeg synes heller ikke der er frispark. Vi vil få et hav af spilstop, hvis de små frispark skal dømmes.
Og jeg synes heller ikke der var straffe til Kvistgaarden (en anden meget diskuteret situation fra kampen). Hvis dommerne så lod være med at fløjte frispark til forsvarsspillerne for samme forseelse, så kunne vi få mere spil.
“Whoever invented soccer should be worshipped as god.” – Hugo Sánchez
søn 5. nov 2023
Jeg er gammel nok til at huske da fodbold var en kontaktsport. Idag er der film i hver eneste kamp og spillere der laver en Neymar ved den mindste kontakt. Film burde give direkte rødt og brugen af VAR burde begrænses til kampafgørende situationer. For hvis man overanalyser alle alle nærkampe kan man vel finde en lille forseelse hver gang. Derudover er kontakt ikke automatisk en forseelse men en del af spillet.