Som Brøndby-fan forstår jeg udmærket, hvor vreden og skuffelsen kommer fra. En tidligere anfører. Klubbens mest scorende udlænding. Én som tidligere har meldt åbent ud om sin kærlighed til Brøndby IF.
Han skal nu tørne ud for rivalen FC København. Den skal gøre ondt.
Men alligevel kan den her ikke rigtigt hidse mig op. Wilczek var på toppen for 6 måneder siden, da han forlod Brøndby efter at have scoret 17 ligamål. Det var først til allersidst, måske først på sidste eller næstsidste spilledag, at han blev overhalet på topscorerlisten. Siden har han befundet sig i et regulært helvede i Tyrkiet, manglende spilletid og mangel på succes, når han har spillet. Som 32-årig (faktisk 32 ½) har han naturligvis brug for at komme væk i en fart, da han nok ikke har mange år tilbage som fodboldspiller. Og jeg tror ikke, han har stået og kunnet vælge mellem FCK og en masse andre klubber på det niveau. Og Brøndby har med CV´s kurs ikke haft interesse i at hente ham tilbage.
Ville Wilczek have skiftet DIREKTE til FCK, hvis de havde budt på ham, mens han spillede i Brøndby? Nej, det tror jeg ikke, han havde. Men jeg forstår godt, at han har søgt en udvej fra Göztepe, som har været noget af et antiklimaks oven på et temmelig suverænt efterår. Tillykke med udvejen, Wilczek. Jeg kan faktisk godt forstå det.
To bedste fodboldtrænere verden har set:
Sir Matt Busby og Sir Alex Ferguson.
Begge i verdens bedste klub.