Der spilles 360 La Liga kampe per sæson. Selvfølgelig kan en enkel eller to bruges til promovering. Tilsvarende er vi flere europæere som er glade for at NBA og NFL har afsat enkelte kampe til herover i Europa.
Snak
Xabi Alonso om La Liga-kamp i USA: Ikke muligt nu
man 18. aug 15:45
Xabi Alonso fortalte på et pressemøde forud for Real Madrids første La Liga-kamp, at en potentiel La Liga-kamp ikke er mulig lige nu. Det skal kræve enstemmighed.
Læs hele nyheden her
man 18. aug 16:33
Det er da noget vrøvl. Selvfølgelig skal spanske-liga kampe ikke spilles i udlandet. Det skaber ulige præmisser for dem der skal spille i udlandet versus dem der ikke skal. Rent sportsligt kan det simpelthen ikke lade sig gøre, hvis man vil have en 100% fair turnering.
Derudover er det at skide på de lokale fans. Ikke nok med at billetterne bliver dyre og dyre langt de fleste steder allerede, nu flytter de simpelthen også kampene? Ikke bare ud af byen, men ud af landet. Det for vildt at der er nogen som helst der kan tænke at det er en god ide. Snak om at glemme sine rødder og hvordan vi overhovedet er kommet hertil...
Derudover er det at skide på de lokale fans. Ikke nok med at billetterne bliver dyre og dyre langt de fleste steder allerede, nu flytter de simpelthen også kampene? Ikke bare ud af byen, men ud af landet. Det for vildt at der er nogen som helst der kan tænke at det er en god ide. Snak om at glemme sine rødder og hvordan vi overhovedet er kommet hertil...
man 18. aug 16:34
… men det må naturligvis ikke give en konkurrencefordel til nogen af holdene. I dette tilfælde er det præcis dét, der sker: Barcelona slipper for en vanskelig udekamp og får i stedet lov til at spille på en såkaldt “neutral” bane, hvor størstedelen af tilskuerne reelt vil være Barcelona-fans. Kan du virkelig ikke se den åbenlyse problematik i det?
man 18. aug 18:10
Tænk hvis Packers spillede en ´hjemmekamp´ i Europa... Ville jeg finde skandaløst overfor lokalsamfundet!
El Madrigal er en dejlig hjemmebane.
Typisk det er en af klubberne fra en mindre by, der skal lokkes til dette marketing-stunt.
El Madrigal er en dejlig hjemmebane.
Typisk det er en af klubberne fra en mindre by, der skal lokkes til dette marketing-stunt.
Fanejerskabs-romantiker & Hoofball-beundrer | "It's not a foul, he's just a larger person!" - John Green
man 18. aug 18:36
Det konkurrencedrevne er et problem, men Barcelona har en meget bedre statistik ude end hjemme mod Villareel de sidste mange år. Det med at vi europæere er glade for de kampe herovre misser hele pointen. Desuden er lidt overdrevent.
Fodbold mister bare en hel masse charme, når man ikke har de trofaste og loyale fangrupper. Det blev tydeligt i corona årene, men det er det særdeles også nogle af turneringer, der er solgt til destinationer langt væk, også i seneste VM.
Fodbold mister bare en hel masse charme, når man ikke har de trofaste og loyale fangrupper. Det blev tydeligt i corona årene, men det er det særdeles også nogle af turneringer, der er solgt til destinationer langt væk, også i seneste VM.
man 18. aug 18:56
Det er fuldstændig ligegyldigt hvad statistikker siger I forhold til tidligere opgør.
1. Så skal alle hold spille mod hinanden ude og hjemme og ikke udlandet, så der ikke kan være tvivl om fair konkurrence
2. Aller vigtigst, så skal nationale turneringer spilles i hjemlandet af respekt for de fans der brænder for klubberne og i sidste ende er grundlaget for en klubs eksistens og passion. Ligr meget hvor mange kampe man spiller i USA, SA, Kina eller andet så kommer de aldrig til at have samme følelse for klubben som de lokale.
Det her er udvanding af produktet for lidt ekstra mammon her og nu og det minder sgu mere og mere om reality sport, alla wrestling eller UFC der nu skal optræde i det hvide hus for at please Trump.
Fodbolden mister sin integritet hvis man fortsætter af denne vej og bliver et ligegyldigt pop produkt som x factor og vild med dans hvis man fortsætter denne tendens.
Huske nu de over 100 års historie der har gjort sporten til den største på verdensplan.
1. Så skal alle hold spille mod hinanden ude og hjemme og ikke udlandet, så der ikke kan være tvivl om fair konkurrence
2. Aller vigtigst, så skal nationale turneringer spilles i hjemlandet af respekt for de fans der brænder for klubberne og i sidste ende er grundlaget for en klubs eksistens og passion. Ligr meget hvor mange kampe man spiller i USA, SA, Kina eller andet så kommer de aldrig til at have samme følelse for klubben som de lokale.
Det her er udvanding af produktet for lidt ekstra mammon her og nu og det minder sgu mere og mere om reality sport, alla wrestling eller UFC der nu skal optræde i det hvide hus for at please Trump.
Fodbolden mister sin integritet hvis man fortsætter af denne vej og bliver et ligegyldigt pop produkt som x factor og vild med dans hvis man fortsætter denne tendens.
Huske nu de over 100 års historie der har gjort sporten til den største på verdensplan.
Lets talk about Six Baby
Redigeretman 18. aug 22:41
NFL har i år hele 7 kampe udenfor USA, heraf en endda i Madrid. I grundspillet er der 272 kampe, hvilket jo er en del mindre end antallet i en La Liga sæson. Heldigvis er amerikanerne mere positivt indstillet - det kunne vi lære en del af i Europa.
man 18. aug 22:47
Tænk hvis Packers spillede en ´hjemmekamp´ i Europa... Ville jeg finde skandaløst overfor lokalsamfundet!
Ligesom den hjemmekamp de havde i 2022 på Tottenhams stadion?