Snak

Mere indhold efter annoncen

Zanka: Respekt for situationen

tirs 24. feb 19:11

Mathias Zanka Jørgensen er vendt hjem til FC København, hvor han skal optræde for fjerde gang. Han har respekt for den svære situation, holdet befinder sig i.



Læs hele nyheden her
Jeg fornemmer, at han ser sig selv have en større rolle, som han egentlig har. Han er brandslukning, og han snakker om at han vil bringe det potentiale som truppen besidder i spil. Det er vist rimelig begrænset, hvad han har indflydelse og får af indflydelse på det.
Næstved, Brøndby, FC Bayern München (CL vinder 2020). \"Jeg kunne ikke falde til i Italien. Det var som at bo i et andet land.\"  - Ian Rush om sin tid i Juventus. https://youtu.be/eHNQjfId_yE?si=PrTsbUHqqHx742W6
Jeg viser min respekt ved at kræve trøje 25, som ellers er givet til en anden. Jeg viser min respekt ved -som arbejdsløs 35 årig - at kræve en plads i toppen af hierarkiet. Hvis han lykkes med det stunt,csp er han sgu en chef
Aabskur /Prøver at mene fornuftige ting. Hvis jeg lyder sur, er det ikke tilfældet. Bare dårlig til at formulere mig.
Mit gæt er: Zanka starter på bænken. Ved stillingen 1-0 til FCK bliver han skiftet ind. I første sprint får han en fibersprængning, og tilbringer resten af sæsonen på tribunen ved siden af Corner
Pibbles: Jeg tror nu at han får en ret stor rolle i hvert fald i omklædningsrummet. Altså det er vel den berømte FCK DNA som FCK vil forsøge at finde tilbage til. Her er en spiller som Zanka en vigtig kulturbærer.
Manchester United siden 92, GF siden 96. 50+1 er vejen frem.
Forventningen om at Zanka kan spille en større rolle i omklædningsrummet afhænger vel af om de øvrige spillere har den fornødne respekt for ham - og dén respekt skal vel erhverves via stærke bidrag på banen. De færreste har respekt for at en spiller kan kæfte op og har en historie i klubben, hvis vedkommende ikke kan præstere i kampene. Så Zanka gør klogt i at vise arbejdsomhed, vilje og kompetencer på banen - først og fremmest. I sig selv vil dette jo bidrage en del mere end varm luft om det såkaldte DNA (som i virkeligheden handler om vinderkultur, der skabes via dedikeret, kvalificeret og målrettet arbejde).
Arsenal FC, Real Madrid, FC København, wonderbars: https://www.youtube.com/watch?v=HavKbRPC9Z8
Annonce