Snak

Mere indhold efter annoncen
6061: Andreas og Mads Laudrup. Hvad er et realistisk bud på, hvor langt de kommer?

Ingen anelse.

6062: Hvilken forskel ville det personligt gøre for dig, hvis vi fik en S-ledet regering næste gang?

Ikke en flyvende fis.

6063: Er du en af dem som skal nervøst kan se frem til om du kommer ind på dit ønskede studie? I så fald, hvilket?

Nej, dog ikke.

6064: Ishockey-tråden udviklede sig igår til en diskussion om sun-lolly is. Hvilken er din favortit?

spiser ikke sun-lolly.

6065: En profileret politiker, som du godt kunne knalde?

Den spanske forsvarsminister. Hvis det stadig er den samme vel at maerke.

6066: En sommer med en slutrunde, hvor DK er deltager: Sæt lidt ord på din glæde over det?

Det bliver cool. Har faaet lovning paa at vi lokale faar de bedste pladser paa den lokale pub. saa turisterne kan fucke ned i baglokalet...

6067: Der kommer i følge nogle eksperter en ny mode, som går på at forældre til børn bor hver for sig i lejligheder, som ligger i gå-afstand, selvom de er sammen. God eller skidt tendens?

Hvordan folk lever deres liv er op til dem selv, saa laenge de ikke generer mig.

6068: Bliver næste weekend bedre eller dårligere for dit vedkommende?

har vist ikke de store planer, saa bliver sansynligvis bedre, da jeg har sendt en god ven hjem til DK i dag.

6069: Hvad synes du om at en mand Brian Sandberg får så meget opmærksomhed fra mediernes side af?

Paent ligeglad.

6070: Hvornår har du sidst spist et godt måltid?

i gaar. klasisik spansk restaurent med gaspacho andaluz til forret og paella mixta til hovedret. Hat vaeret paa restaurent alle dage i denne uge og har spist godt hver gang.
Lets face it, comedy is a dead art form. Tragedy, now that is funny...
6061: Andreas og Mads Laudrup. Hvad er et realistisk bud på, hvor langt de kommer?
- Fint til suppen.

6062: Hvilken forskel ville det personligt gøre for dig, hvis vi fik en S-ledet regering næste gang?
- Pt. ikke meget. Om få år: Mere skat.

6063: Er du en af dem som skal nervøst kan se frem til om du kommer ind på dit ønskede studie? I så fald, hvilket?
- Nej

6064: Ishockey-tråden udviklede sig igår til en diskussion om sun-lolly is. Hvilken er din favortit?
- Grøn

6065: En profileret politiker, som du godt kunne knalde?
- Sara Jensen.

6066: En sommer med en slutrunde, hvor DK er deltager: Sæt lidt ord på din glæde over det?
- Frustration, vrede, had og fuldskab.

6067: Der kommer i følge nogle eksperter en ny mode, som går på at forældre til børn bor hver for sig i lejligheder, som ligger i gå-afstand, selvom de er sammen. God eller skidt tendens?
- Kommer an på lejlighedernes størrelse.

6068: Bliver næste weekend bedre eller dårligere for dit vedkommende?
- næh

6069: Hvad synes du om at en mand Brian Sandberg får så meget opmærksomhed fra mediernes side af?
- Medierne fatter jo ikke en kæft alligevel.

Fuck dem.

6070: Hvornår har du sidst spist et godt måltid?
- 12 minutter siden.
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
@ Cabra

Det er jo det problem man står i idag, nu når alle partier mere eller mindre føre en socialdemokratisk politik på de mere centrale områder. Når selv de liberale partier går stærkt ind for velfærdsstaten, har man jo sejret så det vil noget.

Det skaber så omvendt bare det problem, at man er ude i at skulle promovere sig selv i enkeltsager. Det er blevet en nødvendighed, for at de forskellige partier ikke skal ende fuldstændig, som en grå masse. Det gør så at man får et noget mere populistisk billede af politikerne. Burkaer og kamphunde er så at sige mere interessante at diskutere end de kerneydelser, der åbenbart skal blive ved med at være det i fremtiden.

De Radikale som parti lider jo derfor af at Venstre er rykket til venstre partipolitisk, mens Socialdemokratiet omvendt værdipolitisk er blevet noget mere centraliserede på områder, som skoler, indvandre og retspolitikken.

De konservative ligger sig jo så lidt længere ud til højre, med blandt andet deres ide om lavere topskat i forbindelse med 2007 valget.

Det gør jo så at Vestager bliver nødt til at slå på deres venstreorienterede værdipolitik, samtidig med man skal huske at gøre opmærksom på sin placering generelt lige til højre for midten. Det er klart at det er en udfordring for partiet, og det bliver spændende at se om Vestager kan klare denne udfordring. Jeg håber personligt på det, og jeg ser hende som noget bedre rustet nu end for bare et år siden.
6061: Andreas og Mads Laudrup. Hvad er et realistisk bud på, hvor langt de kommer?
- Det er tydeligt, at de ikke har samme niveau som far, farbror og farfar. Højst en af dem ryger til udlandet, og ikke til en stor klub.

6062: Hvilken forskel ville det personligt gøre for dig, hvis vi fik en S-ledet regering næste gang?
- Min egen personlige position er for mig at se helt ligegyldigt i denne sammenhæng. Når jeg stemmer på et parti, gør jeg det ud fra en ide om, hvad der er bedst for samfundet som helhed. Derfor er dette spørgsmål ikke et, jeg vil forholde mig til.

6063: Er du en af dem som skal nervøst kan se frem til om du kommer ind på dit ønskede studie? I så fald, hvilket?
- Nej, jeg er nok færdig med mine studier. Men jeg husker da nervøsiteten over at vente på at komme ind på et studie, hvor kun 7% af ansøgerne blev optaget, og man skulle på en fire dage optagelsesprøve.

6064: Ishockey-tråden udviklede sig igår til en diskussion om sun-lolly is. Hvilken er din favortit?
- Jeg er ikke så vild med sun-lolly is, synes det smager kunstigt og for sødt.

6065: En profileret politiker, som du godt kunne knalde?
- Jeg kan sgu ikke komme på nogen, de fleste virker ret kolde.

6066: En sommer med en slutrunde, hvor DK er deltager: Sæt lidt ord på din glæde over det?
- Glæder mig til at hænge ud med vennerne, så meget jeg nu kan overskue det i forhold til, hvor meget jeg ønsker at være sammen med min datter.

6067: Der kommer i følge nogle eksperter en ny mode, som går på at forældre til børn bor hver for sig i lejligheder, som ligger i gå-afstand, selvom de er sammen. God eller skidt tendens?
- Hvis det er godt for både forældrene og børnene, er det vel en god tendens. Mange bor jo sammen fordi det er en tvingende norm, og ikke fordi de fungerer så godt som samboende. Så hvis et sådant normbrud kan føre til en positivt udvikling, især til gavn for børnene, så er jeg meget positiv. Men når det er sagt, så er det ikke noget jeg ved så meget om.

6068: Bliver næste weekend bedre eller dårligere for dit vedkommende?
- Det aner jeg da ikke. Denne weekend har været rigtig god, hvis næste bliver endnu bedre, er det jo bare fantastisk.

6069: Hvad synes du om at en mand Brian Sandberg får så meget opmærksomhed fra mediernes side af?
- Ja, jeg måtte google ham, kunne ikke huske hvem det var. Så spørgsmålet er om han får SÅ meget opmærksomhed, eller om jeg bare er meget lidt opmærksom.

6070: Hvornår har du sidst spist et godt måltid?
- For en halv time siden.
DRIFTSFORSKER: Så snart hannen påbegynder kopuleringen af hunnen, smækker forskeren et stort læs foder lige for næsen af dem for at se, hvilken drift som er den dominerende. Gæt en gang!
@Sebber

Jeg er sådan set meget enig. En pointe, du måske overser, er at det er befolkningen som har sejret af helvede til. Dem er nemlig dem som leder politikerne og ikke omvendt, som vel ellers er den ideale tanke.

Vi(danskerne)er et meget stille og trygtsøgende folkefærd, som jo ikke ligefrem er helvedes progressive. Vi kan godt lide stabilitet og det må sige vi får, når alle partier efterhånden ligner hinanden mere og mere.

Personligt tror jeg at vi i Danmark og i Vesten er blevet noget apolitiske. Det er primært pga. den velstand vi har oplavet. Et samfund gående imod det klasseløse. Og så fordi at vi at vi har så forbandet travlt. Vi har ikke overskuddet til at følge med og rigtigt komme med et modopgør.

Og så har vi situationen: Masser af populisme, partier som ikke behøver at have idealer og vidtgående tanker, det skaffer nemlig ikke nok stemmer, det frariver dem jo det gode ved at man kan være et parti der appellerer bredt.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
6061: Andreas og Mads Laudrup. Hvad er et realistisk bud på, hvor langt de kommer?
- Ikke langt nok til at det er rigtig interessant

6062: Hvilken forskel ville det personligt gøre for dig, hvis vi fik en S-ledet regering næste gang?
- At jeg ville skulle betale mere for at få det samme (eller mindre)

6063: Er du en af dem som skal nervøst kan se frem til om du kommer ind på dit ønskede studie? I så fald, hvilket?
- Nej

6064: Ishockey-tråden udviklede sig igår til en diskussion om sun-lolly is. Hvilken er din favortit?
- Ingen

6065: En profileret politiker, som du godt kunne knalde?
- Sarah Palin

6066: En sommer med en slutrunde, hvor DK er deltager: Sæt lidt ord på din glæde over det?
- Det er ikke et spørgsmål

6067: Der kommer i følge nogle eksperter en ny mode, som går på at forældre til børn bor hver for sig i lejligheder, som ligger i gå-afstand, selvom de er sammen. God eller skidt tendens?
- Det ved forældrene heldigvis bedst selv

6068: Bliver næste weekend bedre eller dårligere for dit vedkommende?
- I forhold til? Denne weekend? Måske

6069: Hvad synes du om at en mand Brian Sandberg får så meget opmærksomhed fra mediernes side af?
- Medierne skal gøre hvad de bedst kan for at opnå økonomisk berettigelse. Havde danskerne ikke belønnet medierne for at skrive om ham, ville han heller ikke være interessant for dem

6070: Hvornår har du sidst spist et godt måltid?
- Gør jeg hver dag
Min egen personlige position er for mig at se helt ligegyldigt i denne sammenhæng. Når jeg stemmer på et parti, gør jeg det ud fra en ide om, hvad der er bedst for samfundet som helhed. Derfor er dette spørgsmål ikke et, jeg vil forholde mig til."

Jesus Christ, hvor selvhøjtideligt.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Ja netop " vi har sejret af helvede til" er jo et citat, der rammer hovedet på sømmet. Fagforeningerne har så at sige sejret, og derved og den brede befolkning, her menes der ret beset middelklassen, der er meget stor her i landet.

Problemet med den tryghed du bygger op er jo at det på alle måder er en falsk tryghed. "Så længe vi ikke gør noget radikalt, forandrer tingene sig ikke til det værre" synes at være de tanker, danskere i en bred forstand går rundt med. I dag er det jo så bare lige omvendt. Personligt har jeg det lidt som om vi danskere ser globaliseringen, som et onde, og hele tiden har bruge for at råbe op om hvor dum den er for os, i stedet for at gøre noget for at udnytte denne.

Vi ved, og det har vi vidst i mange år, at vores arbejdsstyrke vil være faldende. Alligevel gør vi næsten ingenting for at få flere og dygtigere folk ind i landet. Det er og bliver en nødvendighed at vi til en vis grad formår det.

Derudover ved jeg ikke om vi i Danmark er ude af "klassekampen". Vi kan da godt blive enige om at de mere velhavende udgør en meget lille del af den danske befolkning. Desværre har vi dog også et andet problem, at de fattigere bliver fattigere. Danmarks fordelingspolitik gør jo desværre at middelklassen omfordeler til middelklassen, og det jo hjælper ikke en hujende fis.

Men du har dog helt ret i at vi grundet den generelle velstand- måske ikke velfærd, men det er vel en anden snak- kan falde tilbage til "jamen vi har det jo godt". Problemet med dette er jo så bare at man tager det forgivet at det vil forblive sådan, hvilket ikke meget tyder på, som det ser ud i dag.

Problemet med politik er jo oftest, at de uvidende vælgere er skråsikre på hvad, der må være bedst for samfundet, mens de vælgere, der sætter sig ind i tingene vil blive mere forvirrede.

Det gælder så at sige om at blive forvirret på et højere niveau, som det før så fint er ytret.
@Sebber

Jep. Den klassiske konservatismen læren om at man skal omfordele til de vitterlige svage, er derfor også meget fornuftig.

De fleste kan jo, som du også siger, fint klare sig selv. Det er rigtigt at populismen og en vis ligegyldighed ikke løser problemerne. De skaber ofte flere eller gør at de med sandsynlighed vender tilbage på et tidspunkt. Det er jo dens virkemiddel. Det(de nævnte ting)har det med at fjerne fokus fra at ordne de nødvendige problemer og tage de svære, men igen nødvendige løsninger.

Jeg tror hellere vi må lade spørgetråden være spørgetråden. Men tak for snakken:)
@ Cabra

Ja det må vi nok hellere. Det var en fin snak, men den kan vi vist nå at tage mange gange, inden den brede befolkning lægger nok pres på de folkevalgte, til det ændres ret meget.
Annonce