Men du har jo ikke givet mig andet at sammenligne med? Hvad er det du forventer?
Hvorfor skal det partout sammenlignes med noget? Som jeg skrev tidligere, så er der ingen grund til den her "jamen-de-her-gør-også..." leg. Lad nu kendsgerningerne stå for sig selv.
Grunden til man ikke så ofte har set skærmysler ved deciderede valgmøder (men i høj grad i alle mulige andre politiske sammenhænge) er som nævnt, at polistiske modstandere i det store hele har afholdt sig fra at angribe modstanderens rallies i forbindelse med præsident- og primærvalg. Men det er victim blaming at placere hovedskylden herfor i Trump-lejren.
Det er forkert. Valgmøderne har altid været åbne for alle, hvorfor der altid har været et mindretal af folk, som intet andet formål har end at heckle eller buhe. Tidligere og ved andre valgmøder bliver disse så eskorteret ud af de tilstedeværende vagter (Obama var endda kendt for at lade disse folk blive), hvor Trump så tilskynder selvjustits. Det er en enorm forskel. Trump og sine supportere er ikke victims, de er gerningsmænd, hvorfor der selvfølgelig ikke er tale om victim blaming. Når de andre kandidater og deres supportere kan finde ud af at opføre sig ordentlige, så bør det også være muligt for Trump og sine.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza
Triplete Solo Noi