Snak

Mere indhold efter annoncen
Det er ikke saa ligetil for en uafhaengig kandidat at skaffe nok underskrifter paa saa kort tid til at vaere med paa stemmesedlen i alle stater. Der skal baade penge og organisation til.
Den har jo oversvømmet nettet i dag, men for dem der ikke skulle have set det:

https://www.facebook.com/katrine.stevnhoved/posts/10153569958966207

Er det en eller anden form for raffineret humor?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Linket virker ikke.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Måske de har haft et væddemål kørende om, hvad de efterhånden kan slippe afsted med, uden det mindste tab i vælgeropbakning.

Dårlig omtale er bedre end ingen omtale, er opskriften. Hvis fru Trump blot havde holdt "sin" egen tale, var det hurtigt glemt. Nu gav det igen en masse taletid på TV, hvor en talsmand bl.a. kunne give Hillary skylden for det hele.

Det kunne selvfølgelig være en art sabotage, hvor taleskriveren sneg Michelle Obama-stykket ind, men hvad er chancen for, at den tale kun har været forbi én taleskriver. Lille. Så den vinkel anser jeg for urealistisk. Taleskriverne har simpelthen vidst det, de spekulerede i den nuværende "shitstorm".

Den amerikanske valgkamp er på mange måder et smukt teater.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Men er Miss Rump virkelig så blank, at hun ikke har siddet og set taler fra tidligere førstedamer?

Det er jo en nøglerolle - også i valgkampen - så ikke at kende til, hvad specielt Michelle B har sagt, velvidende hvilket forlæg man selv har i hænderne, virker jo decideret debilt.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Melania Trump plagierer tydeligvis Michelle Obama´s tale.

Trump-lejren benægter.

Trump-lejren indrømmer, men taleskriveren får/tager skylden.

Trump-lejren påstår nu, at det er Hilary Clinton´s skyld - og visse medlemmer hentyder endda til, at Clinton er direkte ansvarlig for fadæsen.

Og det bliver bare accepteret i brede kredse. Ligesom det bliver accepteret gang på gang på gang, at omkring 91% af det han siger, direkte er løgn.

Duck siger det meget rigtigt: det er teater.

Bortset fra at vinderen til sidst står i spidsen for én af verdens førende lande. Jeg frygter lidt, vi i Europa om cirka ét år, er fanget mellem Trump på den ene side og Putin på den anden side - to megalomane psykopater, der kan bruge Europa som skueplads for deres mål-pik konkurrence.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Der er selvfølgeligt allerede et hav af memes og den slags i omløb - her et eksempel fra hver lejr:

https://i.reddituploads.com/407c55320c1e4c7a919a707a0ade0e8d?fit=max&h=1536&w=1536&s=381619610247cf6b2ba1f4c0934cc40c

https://i.redd.it/y37z8j2r5bax.jpg
Hun er fotomodel og har ikke skrevet talen selv. Om hun forstår hvad hun siger er et åbent spørgsmål.

Når man vælger Trump får man selvfølgelig også en fotomodel som førstedame. Penge og glamour. Den amerikanske drøm.

Synes dog i øvrigt pressen kun tegner negative billeder af konventet, og Cruz og Pence bruges til at stille partiet i dårligt lys. Det er altså lidt fortegnet.
“Der var andre der trak mer' end jeg”
Annonce