Det kører for Messerschmidt i det interview:
- Hvem er den vigtigste kilde til, hvorfor man ikke kan stole på Stern, er det Lomborg?
MM: »Ja, ham kunne du godt nævne. Han har endda en økonomisk baggrund, en statistisk baggrund, og han anfægter de økonomiske præmisser, der ligger til grund for Stern-rapporten«.
...
MM: »Jo, og der sidder dygtige folk i FN med en økonomisk baggrund, dem kunne man sagtens inddrage«.
- Er det ikke præcis det, man gør, når man bruger Nicholas Stern, der er tidligere topøkonom i verdensbanken?
MM: »Jo, men det gør ikke hans beregninger rigtig«.
Det opsummerer jo meget godt klimaskeptiker-debatten.
-Vi har brug for tal fra økonomer!
-Vi har tal fra økonomer.
-Jaja, men derfor er de ikke rigtige. Prøv med Lomborg!
I ethvert videnskabeligt emne er der oddball-forskere, der benægter det. Og når skeptikerne klæber til dem som fluer til flueklister og benægter validiteten af alle andres arbejde, ja så er det en tabt sag fra begyndelsen.
Ipswich Town