Snak

Mere indhold efter annoncen
Stram og ucharmerende. Lets agree to disagree.
Virker som om vi søger forskellige ting i vinen og så bliver vi nok aldrig enig.

(blind)

The wine is medium lemon in colour. It has medium+ intensity - youthful - aromas of fresh green and citrus fruit (pear drop, gooseberry, lime juice) with hints of tropical fruit (pineapple), herbaceousness (menthol, grass), lanolin and honey. The wine is dry with medium acidity, medium alcohol, medium+ body and medium+ intensity flavours mirroring the nose. Soft, watery mouthfeel, Medium+ finish.

Good to very good quality. Good intensity of fruit that is well-complemented by waxy complexity, but the acidity could perhaps be a little more vibrant.


Meget semillon-agtig vin. Kunne også være et semillion-sauvignon blanc blend (f.eks. Pessac-Leognan), men såvel SB-syre som fadpræg har jeg svært ved at fornemme. Jeg ved, jeg har en ung, fadfri argentinsk semillon liggende. Den kunne det måske godt være?

------------------------


http://strandveld.co.za/wp-content/uploads/2015/12/SV-ADA-2013-Tasting-Notes.pdf

Nu, hvor jeg læst vinens specifikationer, kan jeg måske godt fornemme en svag undertone af vanilje, men jeg må fastholde, at fadet er skjult godt. Der er meget godt at sige om semillon. Denne vin er ret flot skruet sammen med frugt, voks og nærmest muscadet-agtige gærnoter, men syren kan desværre ikke 100% følge de mange smagsindtryk til dørs.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Sev, jeg skriver "ved direkte sammenligning" og roser i øvrigt Lapierre. Det er de to bedste producenter af Morgon, og vi diskuterer vel ud fra netop denne forudsætning og ikke for at disse den ene eller anden.
(blind)

The wine is medium garnet in colour. It has medium+ to pronounced intensity aromas of ripe (towards stewed) red and black fruit (cherry, black plum) with hints of dried fruit (raisins), VA (nail varnish), animal (leather, sweat), minerality (tar) and pungent spice (liquorice). The wine is dry with medium+ acidity, medium+ (ripe) tannins, medium+ (slightly warming) alcohol, full body and medium+ intensity flavours reflecting the nose - with an added soaplike hint of florality on the medium+ finish.

Very good quality. A quite complex red wine, held together by convincing intensity and sweet fruit. On the downside, due to a combination of slightly stewed fruit and slightly pointy alcohol, the overall impression could perhaps be more fresh.

Man skal vare sig med skråsikkerhed i forbindelse med blindsmagning, men denne vin SKRIGER Italien! Smagsmæssigt er vi ikke langt fra 2003 Barolo, men strukturmæssigt befinder vi og nærmere et sted mellem Brunello og Aglianico. Jeg tror, årgangen er varm - 2009 er mit bud. Brunello eller Aglianico? Edit: efter at min kone lige har læst ovenstående linier og dømt: "forkert land", vil jeg gerne ændre mit bud til Chateauneuf. Pegau Reserve - med ca. 5 år på bagen.

------------------------------------------

http://www.uhrskov-vine.dk/domaine-du-pegau-2011-cuvee-reservee-chateauneuf-du-pape/
(14% alkohol)
Sjovt. På et tidspunkt tænkte jeg "modne jordbær". Men kunne slet ikke få det til at passe med hverken Brunello eller Aglianico. Men store gamle fade og god gammeldaws (halvbeskidt) winemaking er selvfølgelig fællestræk mellem Pegau og gammeldags Brunello fra en varm årgang. Denne vin er f.eks. ikke stilistisk ulig Caprili fra før kælderrenoveringen midt i 00´erne. Havde slet ikke overvejet det sydlige Rhone. Man må lære sig at være mere systematisk... Syren er ved nærmere eftertanke nok kun "medium". Men bestemt en fin vin!
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Drikker denne riesling i aften. Købt i Tyskland til 10 euro (på opfordring af en god bold.dk-ven) smiler

http://www.atomwine.dk/pi/2014-von-Winning-Riesling-Trocken-Win-Win-_2109792_96271.aspx

Den er fint. Den er så typisk tysk riesling som jeg havde håbet på. Frisk, citrus, tør, spændstig
Christian Eriksen siger selv, at han var død i fem minutter, og at det er paradoksalt, at han får blomster, bare fordi han er i live.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Du skulle have stået af i Roskilde ;-)
http://vinbutikken.dk/butikken/158-vin-fra-ortenau-baden/194-riesling-alte-reben-2012-laible/
http://vinbutikken.dk/butikken/158-vin-fra-ortenau-baden/340-riesling-alte-reben-2014-laible-baden-tyskland/

Made in stainless steel and bottled under screwcap, the winemaking suggests nothing particularly out of the ordinary. And yet somehow, with a quiet modest touch, Laible turns ordinary into something brilliant.


(2014)
So perfumed! Wild flowers and lemon-chalk dust and acacia floating out of the glass like the softest aria. Still a bit of petillance, and a wonderful hide-and-seek interplay of delicately sweet fruit and rapier acidity. It´s almost like the liquid equivalent of light bouncing off a spinning glass structure in the sunlight. Some green fern-like notes woven into sharp early peach and apricot tang. Quite herbal on the finish. Handwringing nervosity; feels a bit like it´s going to fly away any second. There are hidden depths here - good as it is, it´s only a glimpse of what´s still to come. 17+/20 (TC)

http://www.jancisrobinson.com/articles/alexander-laible-alte-reben-riesling-2014-baden
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Spot on, Maude.

Geddar - det er garanteret et fint match!
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Ja, I. B. Kan godt se, at jeg fint kan købe det i vin butikken fremover.
Christian Eriksen siger selv, at han var død i fem minutter, og at det er paradoksalt, at han får blomster, bare fordi han er i live.
You'll Never Walk Alone
moderator
Godt at høre, Pink. Jeg har også selv et par flasker på vej, sammen med Dönnhoff, Schäfer-Fröhlich, Saar Riesling og lidt andet godt.
https://kortlink.dk/sudv
Annonce