Snak

Mere indhold efter annoncen
Mainy: Den Riesling Grand cru til 99kr der er længere nede på dit link er heller ikke så tosset, kan ikke lige på stående fod huske hva årgang jeg drak den i tror det var 2012.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
2014 Alexander Laible Riesling trocken Alte Reben ***
http://vinbutikken.dk/butikken/158-vin-fra-ortenau-baden/340-riesling-alte-reben-2014-laible-baden-tyskland/

Meget ungdommelig og aromatisk (tangerende muskateller i floral ekspressivitet), men i forhold til frugtnoter (madæbler, limesaft samt strejf af ananas) og syre (HØJ!) er den 100% riesling-typisk. 12,5% alkohol. Flot, flot - men jeg foretrækker marginalt 2012´eren, som jeg smagte for et par dage siden. Har fået helt vildt lyst til at prøve flagskibet: http://www.gute-weine.de/deutschland/baden/alexander-laible/riesling-trocken-tausend-sterne-8938.html
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Jeg er med på flasker af flagskibet.

I dag har jeg drukket Dönnhoff og Poets Leap. Sidstnævnte er nærmest vulgær, voldsom og super intens.
Christian Eriksen siger selv, at han var død i fem minutter, og at det er paradoksalt, at han får blomster, bare fordi han er i live.
Røg en del vin igennem systemet i weekenden. Fredag 20-25 flasker Toscana og champagne og lørdag blandet druk i Sydhavnen.

Highlights i et fuldstændig ubrugeligt vinsprog. (husker ikke så meget fra lørdag, måske andre kan hjælpe :-)

1999, 2001 og 2010 Salvioni Brunello di Montalcino
Det er bare en af Toscanas absolut største vine og alle tre smagte fortræffeligt. Helt old-school pakket med kirsebær, læder osv... og stadig delikat!

1997 Casanove de Neri Cerretalto Brunello di Montalcino
Fin fin vin, man kunne frygte at stilen og den varme årgang ville give en lidt gumpetung vin, men her er høstet på det helt rigtige tidspunkt.
Vi smagte også 2003 af samme vin, helt helt forfærdelig!

2004 Sesti Brunello di Montalcino og 2004 Casanove de Neri Brunello di Montalcino
Drak dem som køkkenvine, rigtig rigtig fint tidspunkt at drikke dem på. Sesti ret moden, men stadig masser af frugt.

2003 Fontodi Flaccianello
Overraskende moden, jeg gættede 1997 på den. Ingen tegn på de 14,5 % alkohol, det er i min bog også en af Toscanas bedste vine.

2009 Ornellaia og 2002 Solaia
Begge enormt kedelige vine. Korrekt lavet, men hvor er kanten og nerven ? Videre.

1997 Avignonese Vin Santo di Montepulciano
En af de mest groteske "vine" jeg har drukket. Nærmere sirup... kunne dårligt komme ud af flasken. Sjov at smage, umulig at drikke.

Af champagner fik vi bl.a. et par klassikere:
2004 Bollinger La Grande Annee og 2002 Perrier-Jouet Belle Epoque
Jeg tror aldrig Bollinger har lavet en dårlig flaske vin og det gjorde de heller ikke i 2004. Bliver stor, RIGTIG stor om 8-10 år. Belle Epoque har den helt rigtige indpakning, for det er meget fin, delikat og yndefuld champagne.

Mere god champagne lørdag:
1996 Andre Beaufort Millesime Brut Nature
Ret ekstrem på syren, men det er jo husets stil. Godt tidspunkt at åbne den, ikke frugt til et længere liv. Bone-dry!

2010 Jean-Marc Roulot Meursault 1. Cru
Roulot er bare for vildt. Stadig alt alt for ung, men kors hvor smagte den godt! Mere Roulot tak!!

2011 Cobb Rice Spivak Pinot Noir
En vin der delte bordet en smule, der var dem som forstår stor vin og så en enkelt som kun forstår sur gamay.
Jeg kunne have delt en magnum med mig selv. Fuldstændig poleret som en Roumier eller Ligier-Belair... grotesk charmerende, saftig og samtidig intens vin. Min eneste flaske :-(

Og 15 andre vine... tak for en god aften






(blind)

The wine is medium lemon (towards pale gold) in colour. It has medium+ intensity - developing - aromas of green fruit (apple, gooseberry), additional notes of tropical fruit (pineapple), herbaceousness (grass), vegetable (asparagus) plus hints of oaky smoke, mineral gunsmoke, lanolin and honey.The wine is dry with medium+ to high acidity,medium alcohol, medium+ body and medium+ intensity flavours reflecting the nose. Silky soft, elegant mouthfeel on the long, lingering finish.

Very good to outstanding quality. The wine features layered, subtle complexity backed up by soft fruit and mouthwatering acidity. Good intensity too, albeit perhaps not good enough for an "outstanding" rating.

For mig smager dette meget som et klassisk blend af sauvignon blanc/semillon (dvs. Pessac Leognan eller Graves). Seriøs (lettere fadlagret) Loire sauvignon blanc (f.eks. Sancerre) som mulig outsider. Under alle omstændigheder er vinen relativt ung - 2012?

-------------------------------

(2011: 13,5% alkohol; 92% Sauvignon Blanc, 8% Semillon; 4 mdr i barrique)
https://www.vinexus.de/Robert-Mondavi-Napa-Valley-Fume-Blanc-2013.html (13,5%alkohol)
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Resten af setlisten fra lørdag i vilkårlig rækkefølge:

Pierre Luneau-Papin, Butte de La Roche, Muscadet 2010

Blanc du Chateau Vieux Taillefer 2013

Jobard, Meursault, 1er Cru Les Poruzots 2008

Sandhi, Chardonnay, Sta Rita Hills 2013

Vacheron, Rosé 2015

Clos de la Roilette, Cuvée Tardive, Fleurie 2013

Christophe Pacalet, Cote de Brouilly 2014

Quintarelli, Rosso del Bepi 2005

Leon Barral, Jadis, Faugeres 2012

Coursodon, St Joseph, 2004

Shake Ridge Ranch, A tribute to Grace, Grenache 2013

Hubert Lignier, Nuits St Georges 1er Cru, Les Didiers 2008

Tumba del Rey Moro, Comando G 2013

Domaine Weinbach, Gewurztraminer Schlossberg 2006

Inniskillin, Sparkling Icewine 2011

Mark Haisma, Morey St Denis 1 er Cru, Les Chaffots 2014

St Joseph, Jean-Louis Chave 2011

Barale, Barolo, Bussia Riserva 2010

Og så drinks med AGURK og De La Soul på pladespilleren.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
moderator
Mystisk man blev stiv
Dette er en signatur.
Ikke til at fatte.

Resten af den Quintarelli har været interessant at smage, selvom jeg normalt ikke er den største fan af appassimento-stilen.

Men OK, som Seifert sagde: Enfær ztooor vin har zødme i zig.

(Det havde min Brouilly fra Pacalet nu også ...)
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Alle gættede i øvrigt velsmagende Bourgogne på den Coursodon, St Joseph 04 - godt køb hos Victoria Vine til godt og vel 100kr.

Hold øje med hende Vibekes nyhedsbrev, for der er fra tid til anden ret sjove, ældre vine med i posen.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
(blind)

Gad ikke rigtig analysere denne. Syren var benhård - som i madæble og grøn citron, med forsonende strejf af rose og saltet mineralitet. Medium alkohol, medium- krop. Pæn længde.

Gættede ung riesling - uden at forsøge at komme det nærmere. Havde egentlig forventet en på papiret mere simpel vin afsløret, men efter lidt tid i glasset er en vis klasse begyndt at vise sig. Jeg synes dog stadig, at vinen er en smule FOR hård og afpillet.

----------------------

http://www.atomwine.dk/pi/2014-von-Winning-Riesling-GG-Ungeheuer-_2200275_96271.aspx
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce