Hvad betyder "arrogance" ?
Vild dag igår.
Først frokost på Enomania
Først lidt blandet forskelligt i "baren" og så ellers de mere seriøse flasker på bordet:
2011 Roulot Meursault 1.Cru Clos des Boucheres
Fuck en kæmpe stor vin. Helt klassisk underspillet Roulot stil, fedmen kommer først efter et par timer og temperaturen stiger. Jeg må have mere!!
2001 Soldera Brunello Riserva Casse Basse
Øv. Solderas vine lever livet lige på grænsen og desværre var der ikke balance her. Ingen fejl på flasken, vinen var bare slet ikke i balance. Ikke frugt nok til den høje syre... snøft.
2010 Poggio di Sotto Brunello
Ahhhhh.... fik den serveret blindt og gættede Montalcino 2008. Den havde en fantastisk kølighed over sig. Nærmest Burgundisk tekstur. En af mine absolutte favoritter fra Italien.
2009 Cobb Rice-Spivak Vineyard Pinot Noir
Fik den også blindt, jeg var hurtigt på oversøisk Pinot, men havde den som lidt yngre. Resten af selskabet var i Gevrey-Chambertin og 2009. Fremragende sød vin...
Så en tur på MASH Penthouse og drikke et par øl.
Videre til Østerbro og Geranium.
Først et glas Bollinger La Grande Dame 2004. Fik den også sidst weekend og synes faktisk den er en smule kedelig. Lidt for ´floppy´.
SÅ til et helt særligt øjeblik. Den officielle release af 2015 Cider Villefrance Smidt serveret til de forskellige snacks. Her et par billeder:
http://imgur.com/a/MBmzoSom man kan se bliver hver enkelt flaske leveret i trækasse.
Ved bordet ved siden af sad en amerikaner og spiste alene. Vi bemærkede hurtigt at han var meget interesseret i vinkortet på Geranium, så glæden var stor da han takkede ja tak til at smage min cider.
Som det eneste glas han fik hele aftenen, der var cideren det eneste han tømte.
Bagefter fik vi så at vide at han var fra The Wine Spectator :-)
Vi fik hele vinmenuen på Geranium:
http://imgur.com/jQTq0yw+ lidt sjove flasker der alle spillede på alle tangenter:
2011 Littorai Therriot Vineyard Chardonnay
2007 Egon Müller Scharzhofberger Spätlese
2001 Yarra Yering Underhill Shiraz
1998 Ridge Montebello
En lang dag, er lidt træt i dag.
Men mon ikke jeg skal have glas senere... det er jo weekend.