Snak

Mere indhold efter annoncen
Jussi nu drikker jeg mig lige ned i det Etna vin og det burde i forresten drikke lidt mere af. .

Jeg er glad ved vintråden ikke noget der men nu vil jeg sgu lige fejrer Liverpool lidt.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Godt, men vintråden er som fodbold - tag det ikke så tungt.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Fodbold og vin er sgu seriøst min fine ven ;-)

\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Ca 125.

Den havde en noget gummiagtig eftersmag, kan jeg huske. Det forklarer måske prisen.

Måske var det årgangen, som jeg ikke lige husker.

Gummiagtig eftersmag!? Det lyder sgu kedeligt.

Det er jeg heldigvis sluppet for. Dog har der været en udtalt flaskevariation, da den første jeg smagte af dem virkede væsentligt mere "fed" og syrefattig ift. den jeg fik i går, der havde den her spændstige og vibrerende syre i baggrunden.

Ved ikke om det at der er tale om halvflasker, har nogen betydningen for flaskevariation. Vinen udvikler sig selvfølgelig hurtigere på halvflaske, så det er vel logisk at antage, at der hurtigere kan opstå markante variationer mellem flaskerne.
"To defeat an enemy you must know them. Not simply their battle tactics, but their history, philosophy, art." - Grand Admiral Thrawn https://www.youtube.com/watch?v=48H34ukFe8g
(blind)

The wine is pale towards medium garnet in colour. It is developing, with medium+ intensity aromas of ripe (sweet ´n sour) red fruit (raspberry, cranberry, cherry) and additional notes of cooked strawberry plus hints of maturity (leather, raisin) herbaceousness (tobacco), VA (oil paint) and minerality (ash). The wine is dry with medium+ acidity, high level of mouth-drying tannins, medium+ alcohol, full body and medium+ intensity flavours mirroring the nose.

Very good quality.
(+) good tertiary complexity, with plenty of fruit still present to mellow out the very firm tannic structure.
(-) perhaps lacking a little je ne sais quoi (in order to be considered "outstanding")

Farve og tanniner siger nebbiolo (relativt moden, traditionel barolo) - men min afvisning af brunello er ikke helt uden tøven.

------------------------------------

1999 Aurelio Settimo Langhe Nebbiolo (14% alkohol)
http://llk.dk/vkvrl8

Fandme flot til prisen! http://llk.dk/cb68zt
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Hvad betyder "arrogance" ?

Vild dag igår.

Først frokost på Enomania
Først lidt blandet forskelligt i "baren" og så ellers de mere seriøse flasker på bordet:

2011 Roulot Meursault 1.Cru Clos des Boucheres
Fuck en kæmpe stor vin. Helt klassisk underspillet Roulot stil, fedmen kommer først efter et par timer og temperaturen stiger. Jeg må have mere!!

2001 Soldera Brunello Riserva Casse Basse
Øv. Solderas vine lever livet lige på grænsen og desværre var der ikke balance her. Ingen fejl på flasken, vinen var bare slet ikke i balance. Ikke frugt nok til den høje syre... snøft.

2010 Poggio di Sotto Brunello
Ahhhhh.... fik den serveret blindt og gættede Montalcino 2008. Den havde en fantastisk kølighed over sig. Nærmest Burgundisk tekstur. En af mine absolutte favoritter fra Italien.

2009 Cobb Rice-Spivak Vineyard Pinot Noir
Fik den også blindt, jeg var hurtigt på oversøisk Pinot, men havde den som lidt yngre. Resten af selskabet var i Gevrey-Chambertin og 2009. Fremragende sød vin...

Så en tur på MASH Penthouse og drikke et par øl.

Videre til Østerbro og Geranium.

Først et glas Bollinger La Grande Dame 2004. Fik den også sidst weekend og synes faktisk den er en smule kedelig. Lidt for ´floppy´.

SÅ til et helt særligt øjeblik. Den officielle release af 2015 Cider Villefrance Smidt serveret til de forskellige snacks. Her et par billeder:
http://imgur.com/a/MBmzo
Som man kan se bliver hver enkelt flaske leveret i trækasse.

Ved bordet ved siden af sad en amerikaner og spiste alene. Vi bemærkede hurtigt at han var meget interesseret i vinkortet på Geranium, så glæden var stor da han takkede ja tak til at smage min cider.
Som det eneste glas han fik hele aftenen, der var cideren det eneste han tømte.
Bagefter fik vi så at vide at han var fra The Wine Spectator :-)

Vi fik hele vinmenuen på Geranium:
http://imgur.com/jQTq0yw

+ lidt sjove flasker der alle spillede på alle tangenter:
2011 Littorai Therriot Vineyard Chardonnay
2007 Egon Müller Scharzhofberger Spätlese
2001 Yarra Yering Underhill Shiraz
1998 Ridge Montebello

En lang dag, er lidt træt i dag.

Men mon ikke jeg skal have glas senere... det er jo weekend.

´Arrogance´ er blandt andet, at man spiser så godt, at man ikke længere kender forskel på mæt og sulten.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Ha Ha

Man spiser til man er mæt! Vi mænd kunne jo også godt trænge til at tage lidt på... man sidder altså bedst på en polstret stol!
HA HA.

Jesus.

Seifert. Jeg ville ikke kunne holde til det der. Puha
Christian Eriksen siger selv, at han var død i fem minutter, og at det er paradoksalt, at han får blomster, bare fordi han er i live.
Drak et par flasker god saft igår.

2010 og 2012 af Philippe Pacalet Gevrey Chambertin 1. Cru Les Perrieres

10´eren skulle lige stå et par timer før den rigtig kom ud af busken, men så smagte den også meget meget fint. Ikke af Gevrey, men af Pacalet!

12´eren var der med det samme, en smule mere rå og ung selvfølgelig, men som altid med Pacalet ufattelig nem at drikke! Ren hindbær jordbær saft..

Jeg er dog ved at vokse fra Pacalet, at give 7-800 kr. den slags "simpel" vin gider jeg ikke rigtig mere.
Annonce