@ I.B.
Mit forsøg i efteråret på at købe nogle flere Ziereisen Steingrüble gik i vasken, da de var udsolgt. (Jeg fik dog de sidste Chardonnay Hard, så det var ikke helt skidt.)
Nu prøver jeg igen med 2013´eren. Jeg har en ide om, at jeg vil have det fint med dén som en slags basisvin, jeg med sikkerhed kan åbne til en gang tv uden at skulle tænke for meget over det.
Du skrev på side 1704:
2013 Weingut Ziereisen Gutedel Steingrüble
Mit første møde med vinen i nævnte årgang. Helt vildt (!!!) som udtrykket har forandret sig efter et par timer. Til at begynde med mistænkelig/skuffende diskret, men nu præcis så intens og velsmagende, som jeg havde håbet på. Muscadet møder viognier møder... Ziereisen!
Du har ved andre lejligheder givet udtryk for at Steingrüblen grundet dens stringens bør nydes iskold og (i min håbefulde udlægning) med en hvis resolut målrettet.
Jeg har så gået lidt og luret på, hvordan du helt lavpraktisk giver den et par timer til at åbne sig, samtidig med at du holder den kold. Hælder du den på karaffel og nedkøler, eller er vi ovre i noget isspand og sån?
Når jeg nu alligevel skal have gang i en kurv, var der så ikke også noget om, at du et par gange har fremhævet Ziereisens Syrah Gestad som et godt køb ud fra et value-for-money aspekt?
Og der andre af Ziereisens, der ligner et prøve-must?
På forhånd tak.