Snak

Mere indhold efter annoncen
moderator
"Jeg er dog ved at vokse fra Pacalet, at give 7-800 kr. den slags "simpel" vin gider jeg ikke rigtig mere."

Det er da også forbandet at det skal koste så meget. Hvor får man noget lignende til en overkommelig pris? Vi er et stykke af vejen med den der japaner pinot, men hvor den prismæssigt er perfekt, så er der ikke meget af den.
Dette er en signatur.
Skal det være saftigt, så drik Franc lavet som clairet:

https://imgur.com/a/3791w
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Sidder i London, nær Borough Market, med et halvt dusin rock oysters og et glas picpoul de pinet. Mmm!
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Har du ikke gjort det før? Det minder mig om en update fra dig før.

Jeg er i Hamburg og har 10-års jubilæum med Franziskaner, så ganske snart står den på Haxe, Bratkartoffeln, Naturtrüb og Kartoffelschnaps!
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Du har helt ret! Jeg er forelsket i området omkring Borough Market, så ikke noget nyt dér. Efter 2 frivillige arbejdsdage med 120 smagte vine ved IWC har jeg heldigvis en aften og hele dagen i morgen fri, inden turen går hjem torsdag. Har smagt vin med 3xMW´s - sat´me nogle kompetente smagere!

Men skank og pils lyder bestemt heller ikke værst ;-)
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Haxe og pils lyder herligt. Østers i London lyder nu heller ikke værst
Christian Eriksen siger selv, at han var død i fem minutter, og at det er paradoksalt, at han får blomster, bare fordi han er i live.
@ I.B.

Mit forsøg i efteråret på at købe nogle flere Ziereisen Steingrüble gik i vasken, da de var udsolgt. (Jeg fik dog de sidste Chardonnay Hard, så det var ikke helt skidt.)
Nu prøver jeg igen med 2013´eren. Jeg har en ide om, at jeg vil have det fint med dén som en slags basisvin, jeg med sikkerhed kan åbne til en gang tv uden at skulle tænke for meget over det.
Du skrev på side 1704:

2013 Weingut Ziereisen Gutedel Steingrüble

Mit første møde med vinen i nævnte årgang. Helt vildt (!!!) som udtrykket har forandret sig efter et par timer. Til at begynde med mistænkelig/skuffende diskret, men nu præcis så intens og velsmagende, som jeg havde håbet på. Muscadet møder viognier møder... Ziereisen!


Du har ved andre lejligheder givet udtryk for at Steingrüblen grundet dens stringens bør nydes iskold og (i min håbefulde udlægning) med en hvis resolut målrettet.

Jeg har så gået lidt og luret på, hvordan du helt lavpraktisk giver den et par timer til at åbne sig, samtidig med at du holder den kold. Hælder du den på karaffel og nedkøler, eller er vi ovre i noget isspand og sån?

Når jeg nu alligevel skal have gang i en kurv, var der så ikke også noget om, at du et par gange har fremhævet Ziereisens Syrah Gestad som et godt køb ud fra et value-for-money aspekt?

Og der andre af Ziereisens, der ligner et prøve-must?

På forhånd tak.
Bitre Nord
JKo

Heugumber og Schmätterling er fantastiske i kategorien af uhøjtidelige sommervine, førstnævnte i særlig grad (med prisforskellen in mente). De kombinerer liflighed med pikant grapefrugt. Steingrüble er mere kompleks - og kan være humørsyg. Men, når alt spiller, kan den være helt fantastisk! Jeg forstår dilemmaet, men vil råde dig til at eksperimentere selv mht temperatur og iltning. Serverer du den for varm kan den godt virke lidt vandet, flad og hul i det (for den har ikke samme fylde og dybde som Hard), men et sted mellem afkølet og kold fungerer den 8 ud af 10 gange fortræffeligt. Prøv den på terrassen en dag, hvor du er vintørstig, men samtidig vil have en vinoplevelse.
Gestad Syrah - virkelig god, men varierer med årgangen. Sydtyskland er et meget marginalt klima for modning af syrah, så druen modner -vejrafhængigt - forskelligt fra år til år. Samtidig er det en relativt ny vin for Ziereisen, som derfor stadig eksperminterer lidt med den i mark og vineri. Altid interessant, dog. 2011 var fantastisk (varmt år), men køligere årgange kan af og til savne lidt oomph. Er selv spændt på at gensmage 2012 - og få prøvet 2013. Prøv også den almindelige Grauer Burgunder (2014). De billige pinot´er (incl. Tschuppen) er også solide til prisen.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Jeg siger så mange tak I.B. !
Bitre Nord
Altid klar til at promovere Ziereisen. Og forventer snarlig støtte fra brandingikonet (læs: Seifert).
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce