Snak

Mere indhold efter annoncen
Fik en fransk kogebog i fødselsdagsgave her i sidste måned, skrevet af Michellin kokken, Bocuse. Og da jeg har noget oksemørbrad liggende, tænkte jeg at bruge en af op-skrifterne i den.

Da det er en fransk ret jeg kommer til at lave, skal der naturligvis drikkes noget godt fransk rødvin til :-)

Så hvilke franske vine kan i anbefale? Det skal være i prislejet 50-95 flasken, at det er for tilbud af 6 flasker, gør ikke det store. Mindes at Bordeaux vine skulle passe rigtig godt til den slags, er dog ikke sikker.
Savner ikke Ståle.
Fik en fransk kogebog i fødselsdagsgave her i sidste måned, skrevet af Michellin kokken, Bocuse. Og da jeg har noget oksemørbrad liggende, tænkte jeg at bruge en af op-skrifterne i den.

Da det er en fransk ret jeg kommer til at lave, skal der naturligvis drikkes noget godt fransk rødvin til :-)

Så hvilke franske vine kan i anbefale? Det skal være i prislejet 50-95 flasken, at det er for tilbud af 6 flasker, gør ikke det store. Mindes at Bordeaux vine skulle passe rigtig godt til den slags, er dog ikke sikker.


Det er desværre ikke meget "god fransk rødvin," du får i det prisleje. Slet ikke fra Bordeaux, hvor priserne generelt er høje. Jeg ville gå efter noget Cotes du Rhone, f.eks. fra La Janasse:
http://www.jyskvin.dk/cotes-du-rhone-2013
http://www.jyskvin.dk/cotes-du-rhone-2010
Manchester City F.C. I was there when we were shit.
Havde en Sake åbenbaring igår med flere forskellige, men især denne likør:
http://uk.japan-gourmet.com/yuzu-sake.html

Som en vinøs Cocktail, pakket med citrusfrugter og syren gav den likøragtige sødme en fantastisk friskhed.

14 % alkohol og er du gal jeg glæder mig til at bælle det ned på en kold sommerdag med en isterning i. Evt. en smule danskvand i.

Og som de skriver, så tror jeg man kunne lave en fantastisk sorbet/is med den som base.

Snart mulig at købe i DK :-)

Snart mulig at købe i DK :-)

Spændende! Jeg elsker yuzu og det gør japanerne også. Da jeg boede der, kunne man nærmest få alt med smag af yuzu.
"To defeat an enemy you must know them. Not simply their battle tactics, but their history, philosophy, art." - Grand Admiral Thrawn https://www.youtube.com/watch?v=48H34ukFe8g
Til folket på Lolland:
http://madbillet.dk/show/event/skoenne-spanske-vine-med-laudrup-vin

Og man kan møde vinens svar på Nicklas Bendtner
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Og så på bodega crawl i Nykøbing bagefter... :-)
IB eller andre:

Har du/I nogle erfaringer med bobler (tørre) fra vinexus til max 11€?

PFT
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
http://www.wein-kreis.de/wein/vouvray_sec_le_marigny_2014.html?utm_source=wine-searcher&utm_medium=referral&utm_campaign=ws-listing
Smuk Vouvray!

Ikke umiddelbart til under 11€, Jussi

Edit: til gengæld vil 2013 Tschuppen være et flot alternativ til Clos des Myglands, når du igen skal guffe rørt tatar! Røde bær med hybenrose - og så lidt dybere noter af røget spegepølse. Den var reduktivt pruttet ved åbning (skruelåg), men det er forlængst forsvundet.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Åh, Vouvray ...

OK, ellers tak. Skal også have lidt forskwlligt toskansk fra superiore, så mon dette er HELT til rotterne?

http://m.superiore.de/Wein/Venetien/Carpene-Malvolti/1868-Prosecco-Spumante-di-Conegliano-Valdobbiadene-Superiore-Cuv-e-DOCG-Extra-Dry.html

Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce