Snak

Mere indhold efter annoncen
Gode bobler der ikke er Champagne men godt må minde om det?

Cremant fra Jura.
\"If a player is not interfering with play or seeking to gain an advantage, then he should be.\" Liverpool FC siden 1996. JFT97. https://imgur.com/a/RJzhg
Tjek
Christian Eriksen siger selv, at han var død i fem minutter, og at det er paradoksalt, at han får blomster, bare fordi han er i live.
Just hjemvendt fra Rom. Jeg har meget lidt erfaring med at gå på vinbar. Men vi boede klos op af en, som vores meget tiltalende udlejer betegnede den som "the most fameus winebar in Rome". Om berømtheden har sin rigtighed kan jeg ikke afgøre. Men den var så absolut værd at frekventer. Stort udvalg af flasker. Jeg husker ikke kortet med vin på glas som så omfattende som de 60, de henviser til på deres hjemmeside. Men jeg fik flere gode glas. (forskellige glas til de forskellige typer vin). Bygningen er angiveligt fra 1500-tallet og med en rar atmosfære med en fire til fem tjenere, der hyggede sig i en lille bar, hvor alt blev vasket op i hånden.

Navnet er Il Goccetto. VIa dei Banchi Vecchi 14. (En Parallelgade til Corso Vittorio Emanuelle II).

http://www.ilgoccetto.com/en/
Bitre Nord
(mail fra Vinbladet) "Stadig flere danske vinproducenter laver fremragende mousserende vin, hver med deres vingårdsnavn, men de mangler en fælles betegnelse for deres bobler, som de kan sætte på etiketten. Franskmændenes hedder champagne eller crémant, spaniernes cava, tyskernes sekt, italienernes prosecco. Hvad skal de danske hedde? Har du et godt forslag?"

Jeg har foreslået Rævefizz - og forventer at vinde konkurrencen! Andre gode forslag? Hybridbrus?
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
http://www.foodandwine.com/blogs/what-it-takes-become-best-sommelier-world

"Well, consider that in the initial round of this year´s competition—in which 60 contestants from around the world were winnowed down to 15—Rosengren did in fact have to name from memory all 13 grapes allowed in the production of the Hungarian wine Egri Bikaver, or "Bull´s Blood." Among the 13? Such obscurities as Bíbor Kadarka, Kékoportó and Turán."

Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det er vildt hvad de bliver udsat for. Tænker det må være ret kunstigt/teater-agtigt at servere for et bord og så have 500 tilskuere.
Det der imponerer mig mest er at de både skal have smage/nørde-elementet og service-elementet - til perfektion.

Sjovt at han nævner Chartogne-Taillet Sainte Anne Brut som en favorit hyggevin, vi fik den til snacks til vores bryllup på Frederiksminde sidste sommer. Har holdt kælderen med forsyninger af den siden.
http://njordvingaard.dk/

Den smagte jeg tidligere i dag. Det var fand.. i orden! Duften havde jeg 100 % sagt kølig Bourgogne.. smagen havde en kalket tørhed der mindede mig om rødvin fra Champagne.

Lavet på det naturlige gær, kun chaptaliseret 1 % (den holdt 12 %) og ikke filtreret eller noget.

Skal jeg smage igen!
Hvilken vin hentyder du til?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Det er jo dér, dansk vin skal hen. Ordentlige viniferasorter (som f.eks. Frühburgunder), der kun modner i visse årgange og kun, når stokkene er plantet i særligt gunstige mesoklimaer/terroirs. Ikke rondo, solaris etc. fra hvilken som helst pløjemark.

Chardonnay, pinot noir og pinot meunier bør i øvrigt - fra sådanne særligt gunstige terroirs - kunne modnes til de 9-10% potentielt alkohol, som kræves for at kunne lave mousserende Brut.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
I de kolde år laver han kun mousserende. Men det ret nyt...

Må ud og besøge det
Annonce